shgatools.com

shgatools.com

فرز مینیاتوری بخریم و یا فرز انگشتی

فرز یک جور دستگاهی است که دارای محور می باشد. این محور سرعت بالایی را به خودش اختصاص می دهد. در بخش محور ما شاهد انواع دستگاه هایی هستیم که مثل ابزارهای برش و ابزارهای سنگ زنی، سنگ های سنباده و تیغه های فرز، حکاکی، ابزارهای صیقل، ابزاش برش تراش، و موارد دیگر می باشد. از نظربرش باید بگوییم که انواع مختلفی از برش وجود دارد، کوچکترین بخش فرز نیز فرز مینیاتوری و یا فرز حکاکی نامیده می شود. فرز مینیاتوری از نظر سرعت مقدار زیادی را به خودش اختصاص می دهد. شما می توانید این نوع فرز را به راحتی در دست نگه دارد و روی ساختاری های مختلف مثل چوب و یا فلز و همچنین انواع پلاستیک ها و شیشه ها از آن استفاده کنید. ما در این مقاله می خواهیم راهنمای خرید فرزمینیاتوری و فرز انگلشتی را ارائه دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

 

فرز انگشتی چه نوع فرزی می باشد

فرز انگشتی نیز مثل بقیه دستگاه های فرز کاربرد دارد. این دستگاه بزرگتر از فرز مینیاتوری می باشد. فرز انگشتی در واقع برش مستقیمی است که می تواند بخش شفت خروجی و اسپیندل را در جهت شفت خروجی موتور مورد نظر قرار دهد. این فرز بر خلاف سنگ فرز و یا مینی برش که وجود دارد در جهت خودش قرار دارد. در صورتی که مینی برش مربوطه با زاویه 90 درجه نسبت به موقیعیتی که موتور در آن قرار دارد، قرار میگیرد.

 

 

 

از نظر کاربرد صنعتی می توانیم بگوییم که فرز انگشتی ساختار صنعتی تری نسبت به فرز مینیاتوری دارد و در زمینه فرزکاری این نوع فرز مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل اندازه ای که این نوع فرز دارد می توانیم برای انجام ظریف کاری ها از آن استفاده کنیم. مقدار کولتی که در فرز مینیاتوری وجود دارد مقدار 6 میلی متر را به خودش اختصاص می دهد. در برخی موارد نیز فرز انگشتی دارای کولت 8 میلی متری می باشد که روی آن نصب گردیده است و در برخی موارد نیز فرزها کولت های 6 و الی 8 میلی متری را به خودشان اختصاص می دهند.

در خصوص فرز مینیاتوری نیز مواردی را در قسمت اول این مقاله به شما ارائه دادیم ولی باید بدانید که فرز مینیتاتوری نیز انواع مختلفی دارد که در زیر آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

فرز مینیاتوری بادی یک نوع فرزی است که دارای بدنه می باشد. همچنین دارای چرخ دنده هایی است که به بخش مرکزی شفت دستگاه متصل خواهد شد. این نوع چرخ دنده ها نیز اگر فشار باد زیادی وجود داشته باشند، می چرخند، و شفت دستگاه از طریق سرعت زیادی چرخش بسیار زیادی خواهد داشت. فرز مینیاتوری بادی نیز چون برق کم مصرف می کند از نظراقتصادی بسیار به صرفه نیز خواهد بود.

اگر کیفیت فرزمینیاتوری خوب باشد، عمرآن نیز بسیار طولانی خواهد بود. این مورد باعث می شود تا نظرات زیادی ازافراد به سوی فرز مینیاتوری جذب شود.

نوع دیگری از فرز مینیاتوری فرز مینیاتوری برقی و شارژی می باشد. این نوع فرز مینیاتوری یک موتور آرمیچر اختصاصی برای خودش دارد و سرعت آرمیچر آن 40000 هزار دور در دقیقه می باشد. این نوع فرز شبیه فرز مینیاتوری بی سیم می باشد. فرز مینیاتوری برقی نیز قابلیت شار دارد و در انتهای باتری قرار میگیرد که دارای قابلیت شارژ نیز می باشد. سازندگان دستگاه مورد نظر یک نوع دیمر قرار می دهند که برای تعویض دو دستگاه خواهد بود. اگر سرعت چرخش دستگاه تغییر کند برای اهداف مختلف این امر انجام می شود.

 

شفت این دستگاه یک نوع کلت روی سرش دارد. اندازه کولت مورد نظر اگر در حالت استاندارد آن را در نظر بگیریم مقدار 3 میلی متر را به خودش اختصاص می دهد.

برای خرید فرز انگشتی باید به چه نکاتی توجه کنیم

فرز انگشتی در بخش ابزارهای نجاری، و قالب سازی و منبت کاری طبقه بندی می شود. این نوع فرز از یک موتور کوچک و چندین دنده برخوردار است. این نوع فرز وظیفه اش چرخاندن شافت اصلی دستگاه مورد نظر می باشد.

نوع فرز انگشتی مورد نظر به صورت بلند و گردن کوتاه می باشد. همچنین نوع بزرگتراین فرز ها به صورت انگشتی و نوع کوچکتر آنها از نوع مینی فرز هستند و اسپیندل فرز در جهت مربوط به شافت خروجی موتور قرار می گیرد. نوع گردن بلند این نوع فرز شافت بلندی را به خودش اختصاص داده است که به راحتی نیز می توان آنها را داخل سوراخ ها و لوله های مربوطه وارد کرد. البته بخش هایی که به صورت سنگی می باشند از شافت گردن بلند به خوبی بر روی آنها استفاده می کنند. شافت گردن کوتاه نیز برای سنگ زنی و آسیاب و همچنین برای برش در برخی بخش ها مورد استفاده قرار میگیرد. تفاوتی خاصی میان شافت گردن بلند و گردن کوتاه وجود ندارد فقط از نظر شافت خروجی متفاوت هستند.

 

 

 

مهمترین مورد در خصوص فرز ها سرعت دستگاه می باشد که مقدارش بر مبنای دور بر دقیقه مشخص است. حداقل مقدار سرعت نیز در حدود 30000 دور خواهد بود.

مورد بعدی سایز کولت می باشد. سایز کولت معمولا برای فرزها حدود 6 الی 8 میلی متر می باشد، سایز معمولی کولت نیز مقدار 6 میلی متر را به خودش اختصاص می دهد در برخی از فرز ها نیز قابلیت نصبت کولت 8 میلی متری وجود دارد.

مقدار توان نیز از دیگر موارد می باشد. توان به قدرت موتور برای کار گفته می شود. هرچه مقدار توان مورد نظر بیشتر باشد قدرت موتور برای انجام کار بیشتر خواهد بود.

مورد بعدی که باید برای خرید فرز مینیاتوری و فرز انگشتی در نظر بگیریم سرعت دور موتور می باشد. دستگاه مورد نظر می تواند مقدار 30000 دور دقیقه سرعت را به خودش اختصاص دهد.

بررسی تفاوت های اصلی فرز مینیاتوری و فرز انگشتی

از نظر تفاوت می توانیم بگوییم که فرز انگشتی، قدرت و وزن زیادی نسبت به فرز مینیاتوری به خودش اختصاص می دهد مقدار قطر فرز انگشتی نیز بیشتر است.

تیغه های مربوط به فرز انگشتی بزرگتر از فرز مینیاتوری می باشد که در کارهایی استفاده می شود که ما برای انجامش به قدرت نیازمندیم. از این نوع فرز برای صاف کردن برخی جوش ها مثل جوش های فلزی، پلیسه کاری، تراشیدن فلزات و چوب مورد استفاده قرار میگیرد. حجم و اندازه مربوطه به فرز مینیاتوری و انگشتی نیز از تفاوت های این دو فرز می باشد.

فرز انگشتی دقت بالایی نسبت به فرز مینیاتوری به خودش اختصاص داده است. قدرت موتور و حجم و وزن و ابعاد مربوطه نیز تفاوت اصلی آسیاب مینیاتوری و انگشتی و اندازه کولت را نیز به خودش اختصاص می دهد که همان طور که اندازه به صورت 6 و یا 8 میلی متری می باشد. در فرز های مینیاتوری همچنین از شمع درا ندازه های کوچکترنیز استفاده می شود.

چه برندی از فرز مینیاتوری و یا فرز انگشتی را می توانیم تهیه نماییم

برند های مختلفی هستند که فرز های انگشتی و مینیاتوری را تولید می کنند و به بازار عرضه می کنند در این خصوص ما می توانیم به برند سیلور و اینهل و رونیکس و هیونداری و کرون و درمل و محک و اکتیور اشاره کنیم که برند های معروفی هستند و شما می توانید برای خرید فرز مینیتاتوری و فرز انگشتی به این نوع برند ها مراجعه نمایید.

شلنگ خرطومی فرز نیز یکی از مواردی می باشد که می تواند بین فرز مینیاتوری وفرز انگشتی تفاوتی ایجاد کند. در فرزهای مینیاتوری قابلیت نصب شلنگ نیز وجود دارند و ازا ین رو آنها نام فرز مینیاتوری خرطومی را به خودشان اختصاص می دهند.

در خصوص قیمت فرز نیز باید مواردی را مطرح کنیم و جز تفاوت های مربوط به راهنمای خرید فرز می باشد. با توجه به کارکردی که فرزها دارند می توانیم بگوییم که قیمت ها کدام از فرزها مثل فرز مینیاتوری و فرز انگشتی تفاوت خاصی را با هم ایجاد می کنند و باید آن را درنظر بگیریم.

نام برخی از محصولات مربوط به فرز انگشتی نیز در زیر آورده شده است

اولین مورد فرز انگشتی سیلور مدل GTP01A15 می باشد که توانی به مقدار 130 وات را به خودش اختصاص می دهد. مقدار ولتاژ آن نیز 230 ولت است و ابعاد مختلفی نیز دارد.

 

 

از مدل های دیگر می توانیم به فرز مینیاتوری درمل مدل 200-5 اشاره ای داشته باشیم. توان این دستگاه 125 وات است و سرعت حرکت آن مقدار 15000 و 35000 هزار را به خودش اختصاص می دهد. شما نیز می توانید بر مبنای نیازی که دارید فرز مورد نظرتان را تهیه نمایید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله راهنمای خرید فرز مینیاتوری و فرز انگشتی را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. مهمترین مورد در خصوص فرزها این است که هر کدامشان ویژگی های خاصی دارند و کاربردهای خاصی نیز برایشان در نظر گرفته می شود. شما عزیزان نیز می توانید با جست و جو در اینترنت و با توجه به ویژگی هایی درا ین مقاله گفتیم فرز مینیاتوری و یا فرزانگشتی مورد نظرتان را تهیه کنید. البته باید بدانید که هر نوع فرز قیمت خاص خودش را دارا می باشد و باید درهنگام خرید آن را در نظر بگیرید.

 

shgatools.com
shgatools.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋