sheyda

sheyda

علاقه مند به فضای وب و وبگردی | متخصص سئو | علاقه مند به ورزش

آشنایی با 9 کاربرد چمن مصنوعی

کاربرد چمن مصنوعی در گذشته فقط در مکان های ورزشی مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه با به روز شدن صنعت چمن مصنوعی در اکثر مکان ها بکار می رود. به گونه ای که در دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به زیاد شدن طرفداران چمن مصنوعی و افزایش تقاضاها در رابطه با خرید چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی قصد داریم در این بخش، محتوایی در خصوص آشنایی با کاربردهای چمن مصنوعی به شما دوستان ارائه دهیم.

چمن مصنوعی چیست؟

 

چمن مصنوعی سطحی از الیاف مصنوعی را در بر می گیرد که شبیه به چمن طبیعی است. تیغه های چمن مصنوعی سبز و در ارتفاع های مختلف قرار دارند؛ ساختار الیاف آن دقیقا به همان شکلی است که فرش بافته می شود. با فناوری جدیدی که امروزه در دسترس افراد است چمن مصنوعی ظاهر واقعی خود را افزایش داده. چمن مصنوعی از الیاف هایی با بافت متراکم ساخته می شود و این نوع چمن جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی است. امروزه به دلیل مشکلاتی مانند آبیاری، کود دهی، چمن زنی و عوامل دیگر باعث شده اکثریت از چمن مصنوعی استفاده کنند. چمن مصنوعی از سه نوع نخ پلی پروپیلنی، پلی اتیلنی و نایلونی ایجاد شده است؛ که هر کدام با توجه به محیط کاربردهای مختلفی دارند.

ویژگی چمن مصنوعی

1- باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود

2- یک گزینه عالی برای محوطه سازی است.

3- نیاز به نگهداری خاصی ندارد

4- سرسبز بودن همیشگی محیط

5- مناسب برای همه محیط ها

6- حذف ماشین های چمن زنی

کاربردهای چمن مصنوعی

 

1- کاربردهای چمن مصنوعی برای حیوانات

سگ‌ها و دیگر حیوانات خانگی مکانی برای پرسه زدن و بازی می خواهند چمن مصنوعی گزینه خوبی برای نگهداری حیوانات است؛ زیرا شما می توانید محیط مناسبی برای آنها فراهم کنید. کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند با مسائلی همچون پنجه‌های گل آلود و آلودگی هایی که روی چمن باقی می‌ماند باعث مریضی می شود از این رو این استفاده از چمن مصنوعی گزینه بهتری است. (منبع وبسایت: forevergreenlawns)

2- کاربرد چمن مصنوعی برای کودکان

والدین اغلب چمن مصنوعی را در مناطق زمین بازی کودکان خود نصب می کنند زیرا باعث ایمنی آنها می شود تا هنگام بازی آسیب نبیند. یکی از کاربردهای مهم چمن مصنوعی برای کودکان ایجاد فضایی آرام و بدون استرس و تنش است که در محیطی سبز و دلنشین با دوستان خود با خیال راحت بازی می کنند. کودهای شیمیایی در چمن طبیعی و آفت‌کش‌ها به کودکان نیز آسیب می‌رسانند بنابراین چمن مصنوعی، یک زمین بازی ایده‌آل برای بچه ها است.

3- چمن مصنوعی در دکوراسیون منازل

کاربردهای چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی یکی از پرکاربردترین نوع از چمن مصنوعی است. شما می‌توانید با استفاده از این محصول در طراحی داخلی منزل خود بکار ببرید و طبیعت را به خانه خود بیاورید. استفاده از چمن مصنوعی در فضا منزل به شما حس آرامش و خوبی می دهد.

4- استفاده از چمن مصنوعی در زمین گلف

اگر از طرفداران گلف هستید، چه چیزی بهتر از سبز کردن حیاط خلوت خودتان است. مرتب کردن چمن طبیعی کاری سخت و زمان بر است و هزینه های زیادی را در بر می گیرد؛ بنابراین بسیاری از گلف بازان حیاط خود را چمن مصنوعی می کنند. حتی می توانید برای زیباتر کردن محیط از چمن مصنوعی هایی با رنگ های مختلف اعم از سبز روشن و تیره استفاده کنید.

5- کاربردهای چمن مصنوعی بین سنگ

چمن مصنوعی حتما لازم نیست برای محیط های ورزشی باشد یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی استفاده از بین سنگ و موزاییک است. کاربرد ترکیب سنگ و چمن مصنوعی این روزا طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع اجرا علاوه بر ما بین موزاییک در بخش روف گاردن، حیاط ویلا و آپارتمان بکار می رود.

6- چمن مصنوعی در محیط اداری

یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی، استفاده آن در محیط های اداری است. اصولا اداره ها محیط های پرتنش و استرس زا هستند؛ شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی فضا را برای کارکنان دلنشین تر کرده تا فضای سبز و با طراوت تاثیر مثبتی بر آنها داشته باشد.

7- استفاده از چمن مصنوعی اتاق خواب

شاید برایتان جالب باشد که در فضای بسته مانند اتاق خواب هم می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد. برای محیطی مانند اتاق خواب باید چمن مصنوعی تزئینی بکار برد. شما می توانید بجای کفپوش یا فرش از این محصول استفاده کنید تا حس سرزندگی و شادی را برای فرزندان خود به ارمغان بیاورید.

8- کاربردهای چمن مصنوعی در تراس

بکار بردن چمن مصنوعی تزیینی برای تراس از محبوب ترین موارد چمن مصنوعی است. امروزه اکثر خانه ها بصورت آپارتمان هستند و دسترسی به فضایی که سرسبز باشند را ندارند؛ همین امر باعث ایجاد افسردگی و کسلی افراد در طی روز می شود. شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی فضایی زیبا و دلنشین برای تراس و پاسیو خود ایجاد کنید تا به هنگام خستگی یا نوشیدن یک فنجان چای، محیطی سرسبز در اختیار داشته باشید.

9- کاربرد چمن مصنوعی در رستوران

یکی از معیار های انتخاب رستوران برای هر خانواده ای فضا و محیط صرف غذاست. استفاده از چمن مصنوعی در رستوران ایده جالبی است که می تواند ارزش افزوده بسیار بالایی برای صاحبین کافه و رستوران ها ایجاد کند. علاوه بر این نکاتی مانند نگهداری آسان، دوام بالا و مقرون به صرفه بودن چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی دلایلی است برای استفاده از چمن مصنوعی برای رستوران.

خرید چمن مصنوعی

 

مجموعه خانه چمن معتبر ترین سایت خرید چمن مصنوعی است؛ که از طریق آن می توانید علاوه بر خرید با کیفیت چمن مصنوعی با قیمت مناسب و ارزان تر، سایر کفپوش های مورد نظرتان را نیز با کیفیت عالی انتخاب و خریداری کنید. شما با مراجعه با سایت khanechaman.com می توانید انواع مختلف کف پوش ها را با تمامی ویژگی های محصول مورد نظر مشاهده و با خیالی آسوده خریدی آسان و باکیفیت داشته باشید.

sheyda
sheyda علاقه مند به فضای وب و وبگردی | متخصص سئو | علاقه مند به ورزش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋