حس زندگی

حس زندگی

من دانیال هستم. فارغ التحصیل رشته فیزیولوژی و تغذیه ورزشی هستم. در این صفحه قصد دارم مقالات و تحقیقات انجام شده در رابطه با تغذیه و همچنین برخی از حرکات ورزشی موثر و بسیار سبک را به اشتراک بگذارم. حس زندگی را دنبال کنید.

میوه خشک و خواص آن


میوه خشک

میوه‌ خشک یکی از تنقلات و خوراکی های لذیذ و مغذی است که به تازگی مورد توجه بسیاری از خانواده ها قرار گرفته است. این محصول از طریق حذف میزان زیادی از آب انواع میوه تازه تولید می شود که بیشتر طعم‌ و تقریبا تمام مواد مغذی طبیعی میوه را حفظ می کند. در فرآیند خشک کردن ، میوه‌ ها کم حجم و سبک شده و قابلیت نگه داری برای مدت زمانی طولانی را ایجاد می نماید. خرید میوه‌ خشک که دارای میزان مناسبی از قند های طبیعی می باشدو همچنین مصرف آن در زمان مناسب ، می تواند انرژی لازم را به سرعت فراهم نماید. استفاده از این میان وعده لذیذ ، یک گزینه بسیار مناسب برای ورزشکاران می باشد.

مزایای میوه خشک

یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل مصرف این محصول ، عمر و ماندگاری آن می باشد. با توجه به اینکه میوه تازه به سرعت فاسد مس شود ، برخی از انواع میوه های خشک را در صورت نگهداری مناسب (نگهداری در محل خشک و خنک) میتوان تا ماه ها و بعضا یکسال مصرف نمود

میوه خشک سرشار از انواع  ویتامین‌ ، مواد معدنی و مغذی و همچنین فیبر هستند. فیبر موجود در این محصول به هضم غذا کمک کرده و به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می نماید. برخی از انواع این محصول دارای ویتامین سی ، آهن ، پتاسیم و ... به میزان قابل قبولی هستند که مصرف آن برای سلامتی ، توصیه می شود. همچنین سرشار از آنتی ‌اکسیدان است که در مقابله با رادیکال ‌های آزاد و آسیب ‌های اکسیداتیو به بدن کمک می ‌کند و خطر ابتلا به برخی از بیماری ‌های مزمن را کاهش می‌ دهد.

موارد مصرف میوه خشک

می توان به عنوان میان ‌وعده و حتی به عنوان یک وعده غذایی در ترکیب با برخی از وعده های غذایی نظیر صبحانه استفاده نمود. از این محصول در تهیه انواع کیک و شیرینی ، دسر در برخی غذاها نیز استفاده می شود.

بهتر است به میزان مصرف انواع  میوه‌ خشک توجه کرد و آن را به مقدار مناسب و با توجه به شرایط جسمانی در رژیم غذایی قرار داد. در برخی موارد به دلیل داشتن قند بالای طبیعی ، ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مشکلاتی ایجاد شود. از این رو پیشنهاد می شود در رابطه با اقراد دیابتی بررسی ها و مشاوره های لازم صورت پذیرد.

خرید بهترین میوه خشک

وقتی به خرید میوه‌ خشک پرداخته می شود ، انواع مختلفی از این محصول در دسترس است که بسته به سلیقه و رژیم غذایی مورد نظر ، می توان آن را انتخاب نمود. در ادامه برخی از محبوب ترین میوه های خشک ارائه شده است.  

کشمش سبز و مویز: کشمش و مویز از انواع انگور خشک شده به دست می آیند که یک گزینه جذاب و مغذی برای خانواده ها محسوب می شود. این محصول حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر ، انواع ویتامین ‌ها و مواد معدنی می باشند.

زردآلو خشک: زردآلو خشک دارای مقادیر زیادی از مواد مغذی نظیر ویتامین  A، فیبر و پتاسیم می باشد. با توجه به اینکه طعم این محصول بسته به نوع آن شیرین و ترش است ، می توان در تهیه انواع شیرینی ، کیک و دسر و همچنین انواع غذاها استفاده نمود.

خرما خشک: خرما نیز از دسته میوه‌ خشک های محسوب می شود که دارای انواع مختلفی است. این محصول دارای مقدار زیادی فیبر ، پتاسیم و آنتی ‌اکسیدان است .

انجیر خشک: انجیر خشک داری طعم منحصر به فرد و شیرین است. این محصول نیز همانند بسیاری از انواع میوه های خشک دارای کلسیم ، آنتی اکسیدان و فیبر است. قیمت میوه خشک انجیر با توجه به انواع آن متفاوت می باشد.

حس زندگی
حس زندگی من دانیال هستم. فارغ التحصیل رشته فیزیولوژی و تغذیه ورزشی هستم. در این صفحه قصد دارم مقالات و تحقیقات انجام شده در رابطه با تغذیه و همچنین برخی از حرکات ورزشی موثر و بسیار سبک را به اشتراک بگذارم. حس زندگی را دنبال کنید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋