zamenscompany

zamenscompany

آجیل شب عید با میوه خشک

قیمت سرسام آور آجیل و خصوصا پسته باعث شد تا قدرت خرید مردم برای آجیل شب عید بشدت کاهش یابد. اما عید نوروز آن هم بدون تنقلات و آجیل، غیر قابل تصور است. اگرچه خرید آجیل برای بسیاری مقدور نیست. اما میتوان با مخلوط کردم کمی خشکبار با میوه خشک های آجیلی، یک آجیل مخلوط مقرون به صرفه و البته سالم را برای شب عید آماده کرد. در این مقاله طرز تهیه میوه خشک آجیلی را به شما آموزش می دهیم.با ما همراه باشید.

طرز تهیه میوه خشک آجیلی

برای تهیه میوه خشک لوکس و میوه خشک های آجیلی لازم است که حتما از دستگاه خشک کن میوه استفاده کنید تا محصولتان هم سریع تر خشک شده و به بازار شب عید برسد و هم این که دچار تیرگی و تغییر رنگ شدید نشود. هرگز گمان نکنید که چون قرار است میوه را خشک کنید، این اجازه را دارید که از میوه های بی کیفیت و ته مانده بار استفاده کنید. در خصوص میوه خشک لوکس ، بار اولیه و میوه تازه باید از نوع درجه یک و لوکس باشد. اما برای میوه خشک آجیلی از پرتی میوه خشک لوکس و میوه تازه درجه دو اما با کیفیت نیز می توانید استفاده کنید.

میوه خشک آجیلی قرار است به عنوان یک محصول اقتصادی و به صرفه، جایگزینی برای آجیل و خشکبار گران قیمت شب عید باشد. پس در عین حفظ کیفیت می بایست میوه هایی را برای خشک کردن انتخاب کنیم که هم هنگام تولید محصول در شب عید در بازار موجود هستند و هم قیمت پایین تری دارند. به عنوان مثال انبه میوه چندان اقتصادی ای برای میوه خشک آجیلی شب عید محسوب نمی شود. با این حال بسیاری از تولید کنندگان چیپس میوه، هر چند در مقدار کم ، اما از این محصول در پک های آجیلی خود استفاده می کنند.

سیب خشک میتواند بخش عمده ای از پک آجیلی شما را شامل شود. چراکه هم مناسب تمام سلیقه ها است و هم جزو اقتصادی ترین خشکبار محسوب می شود. سیب، کیوی، توت فرنگی، آلبالو خشک ، چیپس هلو و... از جمله میوه خشک هایی هستند که میتوان از مخلوط آنها آجیل درست کرد.

چیپس میوه های لوکس به لحاظ ظاهری، شکل فوق العاده ای دارند؛ برش های چیپسی و ورقه ای یکدست موجب آن می شود تا ظاهر دلنشینی پیدا کنند و البته قیمت آنها نیز به نسبت بالا تر است. اما در رابطه با میوه خشک های آجیلی، شما می توانید آجیل خود را از پرتی میوه خشک لوکس نیز تهیه کنید.

آجیل میوه خشک می بایست حجم بیشتری نسبت به میوه خشک لوکس با همان وزن داشته باشد. معمولا هر عدد چیپس میوه کالری بالایی دارد و در عید نوروز و شب یلدا که تنقلات زیادی در دسترس است، مقدار زیاد آن باعث سنگینی می شود. بنابر این بهتر است میوه را نه به صورت ورقه ای بلکه به صورت حبه ای یا چند تکه برش دهید تا حجم بیشتری داشته باشد و البته میل کردن آن نیز راحت تر باشد. 

کلیه فرایند خشک کردن میوه خشک آجیلی با دستگاه میوه خشک کن مطابق تولید چیپس میوه خشک است و تنها تفاوت آن ها در انتخاب میوه تازه و نحوه اسلایس کردن آنها است.

زامنس سال خوبی را برای شما آرزومند است.

 

zamenscompany
zamenscompany

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋