savot80760

savot80760

کدام پمپ برای صنایع غذایی مناسب است ؟

خرید پمپ صنایع غذایی ، یکی از مهم ترین بحث هایی است که این امروزه بر سر آن بحث هایی وجود دارد و دلیل آن هم اهمیت استریلیزه بودن دستگاه میباشد . دستگاه هایی که در این زمینه استفاده میشود هم باید از مواد اولیه ای ساخته شده باشد که به مواد غذایی آسیب نرساند و هم استریلیزه باشد . 

همین موضوع باعث شده است که استفاده از مونو پمپ در صنایع غذایی بسیار استفاده شود . 

ابتدا باید با عملکرد این دستگاه آشنا شویم :

مونو پمپ مناسب صنایع غذایی از پمپ های جا به جایی مثبت است که ممکن است آن را با اسم های پمپ مارپیچ خارج از مرکز یا پمپ حفره پیش رونده نیز ببینید . 

عملکرد این دستگاه به این شکل است که روتور داخل استاتور به حرکت درآمده و با چرخشش باعث ایجاد حفره حفره هایی میشود که از سمت مکش به سمت رانش حرکت و این حرکت باعث انتقال سیال درون دستگاه میشود . 

 

یکی از دلایلی که باعث حرکت ثابت با دبی متناسب با دورانی سیال میشود ، عدم وجود نشت میان مارپیچ های روتور و استاتور است که همین امر باعث میشود از این دستگاه برای انتقال سیال هایی که حساسیت زیادی دارند و بافت آن نباید آسیبی ببیند به کار رود . 

پمپ مارپیچ به طور کلی از دو جزء کلی استاتور و روتور تشکیل میشود . 

روتور ، که آن را به نام ماردون نیز می شناسند جز اصلی حرکت پمپ است که با چرخشش باعث حرکت سیال میشود .

معمولا از جنس استنلس استیل ساخته میشود و برای کم کردن احتمال اصطکاک و عمر بیشتر دستگاه حتما باید صیقلی شود . 

استاتور ، این قسمت خودش از دو قسمت تشکیل میشود که قسمت داخلی الاستومر و خارجی از جنس فولاد ساخته میشود . 


 

دلیل استفاده از مونو پمپ در صنایع غذایی : 

اولین دلیل آن توانایی دستگاه در کنترل خروجی دستگاه است و دلیل بعدی مواد اولیه ای که باعث شده است اجزای درون دستگاه ضد زنگ باشند و به مرور زمان نیز آسیبی نمی بینند ( در صورتی که دستگاه مشکل زنگ زدگی پیدا میکند ، مواد غذایی مسموم شده و بسیار خطرناک میباشد )

مقاومت این دستگاه هم بسیار بالا بوده و در زمینه هایی که نیاز به حرارت بالایی است به راحتی میتواند مواد را پمپاژ کند . 

در برابر خاصیت شیمیایی مواد غذایی نیز مقاوم بوده از آن میتوان برای پمپاژ شکلات ، خامه ، پنیر و ماست و انواع رب نیز استفاده کرد بدون اینکه نگران اثرات خواص شیمیایی مواد بر روی دستگاه باشید . 

برخی از مواد غذایی نیز غلظت آن بسیار مهم بوده و نباید بافت اصلیشان در حین تولید و دسته بندی آسیبی ببیند ، به همین دلیل است که استفاده از پمپ اسکرو در این زمینه ها نیز بسیار با اهمیت است . برای مثال مواد غذایی مانند ، سس ، رب ، عسل و ماست همزده از این دسته میباشند . 

پمپ اسکرو در زمینه ی انتقال موادهای ویسکوزیته دار نیز مورد استفاده قرار میگیرد . البته این دستگاه یک ایراد کلی نیز دارد و آن هم احتمال وارد شدن ذرات جامد به لاستیک های آب بندی میباشد که اگر این اتفاق بیفتد در مدت زمان کمی باعث استهلاک و آسیب دیدگی دستگاه میشود . 

همین ویژگی های پمپ اسکرو میباشد که باعث شده از آن در زمینه های غذایی و بهداشتی بسیار استفاده شود ، البته در زمان خرید بهتر است نوع فعالیت خود و میزان خروجی مورد نظر را تعیین کرده و سپس دستگاهی را سرهم کرده که هم به کارتان بیاید و هم باعث نشود در مدت زمان کمی محتمل به خسارت شوید . 

منبع : https://monopumpdarvish.com

 


 

savot80760
savot80760

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋