سارا برزویی

سارا برزویی

اینجا باهم به دنیای تکنولوژی های جدید و به روز دنیا سفر میکنم

آیا پرواز در دوران بارداری خطرناک است؟

به طور کلی، سفر هوایی قبل از هفته 36 بارداری برای افرادی که با هیچ مشکل بارداری سر و کار ندارند، ایمن در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر باردار هستید، ایده خوبی است که قبل از پرواز با پزشک خود صحبت کنید.

اگر عوارض بارداری خاصی دارید که ممکن است به دلیل مسافرت هوایی بدتر شود یا نیاز به مراقبت های اورژانسی داشته باشد، ممکن است ارائه دهنده شما پیشنهاد دهد که پرواز نکنید. به عنوان مثال می توان به سابقه سقط جنین یا خونریزی واژینال، کم خونی شدید و فشار خون بالا یا دیابت اشاره کرد که به خوبی کنترل نشده است. اگر در دوران بارداری قبلی دچار پره اکلامپسی شده اید - وضعیتی که باعث فشار خون بالا و پروتئین اضافی در ادرار می شود - ممکن است پرواز توصیه نشود. اگر دوقلو یا چند قلو باردار هستید، همین امر صادق است.

 

به ارائه دهنده خود بگویید چقدر در حال پرواز هستید، زیرا طول پرواز ممکن است تفاوتی ایجاد کند. همچنین توجه داشته باشید که برخی از خطوط هوایی ممکن است به افراد باردار اجازه ورود به پروازهای بین المللی را ندهند. قبل از هماهنگی سفر با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید.

پس از هفته 36 بارداری، ممکن است پزشک شما از پرواز خودداری کند. و برخی از خطوط هوایی به افراد باردار اجازه پرواز پس از 36 هفته را نمی دهند. همچنین ممکن است ایرلاین نامه ای از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما بخواهد که در آن مدت زمان بارداری شما و اینکه آیا پرواز توصیه شده است یا خیر.

اگر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌گوید پرواز کردن برای شما اشکالی ندارد و برنامه‌های شما انعطاف‌پذیر است، بهترین زمان برای سفر هوایی ممکن است در سه ماهه دوم بارداری باشد. خطرات اورژانس های رایج بارداری در آن زمان کمترین میزان است.

آیا سفر در دوران بارداری بی خطر است؟

در بیشتر موارد، زنان باردار می توانند تا نزدیک به موعد مقرر با خیال راحت سفر کنند. اما ممکن است برای زنانی که دارای عوارض بارداری هستند، سفر توصیه نشود. اگر قصد سفر دارید، با متخصص زنان و زایمان (ob-gyn) یا سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. و مهم نیست که چگونه سفر را انتخاب می کنید، از قبل به راحتی و ایمنی خود فکر کنید.

بهترین زمان برای سفر در دوران بارداری چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر، اواسط بارداری (هفته 14 تا 28) است. در طول این هفته ها، انرژی شما بازگشته است، حالت تهوع صبحگاهی بهبود یافته یا از بین رفته است، و شما همچنان می توانید به راحتی به اطراف بپردازید. بعد از 28 هفته، حرکت کردن یا نشستن طولانی مدت ممکن است سخت تر شود.

 

نکات پرواز برای زنان باردار

کمربندت رو ببند. در طول سفر کمربند ایمنی خود را زمانی که نشسته اید بسته نگه دارید و آن را زیر شکم خود محکم کنید.
به مقدار زیاد مایعات بنوشید. رطوبت کم در هواپیما می تواند باعث کم آبی بدن شما شود.
قبل از پرواز از خوردن غذاها و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. گازها در طول پرواز منبسط می شوند و این می تواند باعث ناراحتی شما شود. نمونه هایی از غذاها و نوشیدنی هایی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از کلم بروکلی و نوشابه گازدار.
به مراقبت های پزشکی فکر کنید. در صورت نیاز برای نحوه دریافت مراقبت های زایمانی در طول سفر برنامه ریزی کنید. در صورت نیاز به مراقبت در زمانی که دور هستید، کپی از اطلاعات پزشکی خود را همراه داشته باشید.


لخته شدن خون

سفر هوایی می تواند خطر لخته شدن خون در پاها را افزایش دهد، وضعیتی به نام ترومبوز وریدی. این خطر برای افراد باردار بیشتر است. حرکت دادن پاها ممکن است به جلوگیری از این مشکل کمک کند. در طول پرواز هر ساعت یک بار در راهرو بالا و پایین بروید. اگر باید نشسته بمانید، هر از چند گاهی مچ پاهای خود را خم کرده و دراز کنید. به طور کلی، بهتر است از لباس های تنگ خودداری کنید، زیرا می تواند جریان خون را مختل کند. پوشیدن جوراب های فشاری می تواند به گردش خون در طول یک پرواز طولانی کمک کند.

تابش - تشعشع

تصور نمی شود قرار گرفتن در معرض تشعشعات مرتبط با سفر هوایی در ارتفاعات برای اکثر افرادی که در دوران بارداری پرواز می کنند، مشکلی ایجاد کند. اما خلبانان، مهمانداران و دیگرانی که اغلب پرواز می کنند ممکن است در معرض سطحی از تشعشعات قرار بگیرند که در دوران بارداری نگرانی هایی را ایجاد می کند. اگر در طول بارداری باید مکرراً پرواز کنید، در مورد آن با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

منبع: https://baradfreight.com/post/مسافرت-هوایی-در-بارداری/

سارا برزویی
سارا برزویی اینجا باهم به دنیای تکنولوژی های جدید و به روز دنیا سفر میکنم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋