سارا برزویی

سارا برزویی

اینجا باهم به دنیای تکنولوژی های جدید و به روز دنیا سفر میکنم

چرا قیمت پروازهای داخلی باید با دلار محاسبه شود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که ایرلاین ها تافته جدا بافته نیستند، گفت: چرا قیمت بلیت هواپیما باید با دلار محاسبه شود؟ - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دو روز پیش دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیازی به مجوز سازمان هواپیمایی کشوری نداریم، گفت: نرخ جدید بر اساس دلار 27 هزار تومانی تعیین شده است. منبع

 

 

مقصود اسعدی سامانی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بلیط پروازهای داخلی آزادسازی شده است لذا شرکت های هواپیمایی برای تطبیق با وضعیت حمل و نقل هوایی اقدام به نرخ گذاری قیمت بلیط هواپیما می کنند.

وی تصریح کرد: نرخ کنونی بلیط هواپیما بر اساس دلار 11 هزار تومانی تعیین شده از سوی دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از اول آبان ماه شرکت‌های هواپیمایی باید به حداکثر از 60 درصد ظرفیت صندلی‌های خود استفاده کنند، این مسئله به همراه نرخ دلار 27 هزار تومانی باعث شده تا قیمت گذاری جدید توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: در جلسات با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بارها تاکید کردیم امکان شیوع ویروس کرونا در داخل هواپیما با توجه به تمهیدات انجام شده وجود ندارد اما با این وجود ایرلاین های داخلی از اول آبان ماه 99 باید با 60 درصد ظرفیت خود اقدام به مسافر گیری کنند.

انجام پروازهای داخلی با 60 درصد ظرفیت هواپیما از اول آبان/ مذاکره برای افزایش پروازها به اروپا

به گزارش تسنیم، نمایندگان شورای اسلامی به خصوص اعضای کمیسیون مجلس به افزایش قیمت واکنش های متعددی به این ماجرا نشان داده اند. احمد جباری عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در این باره گفته است: متأسفانه در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری رو به رو است، شرکت های هواپیمایی با بهانه های مختلف روز به روز در پی افزایش قیمت بلیط هواپیما هستند.

 

وی بیان کرد: اینکه پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع کرونا رعایت شده و از حدود 60 درصد از ظرفیت هواپیماها در پروازهای هوایی استفاده شود، امری طبیعی است، اما حتی با لحاظ این منطق نیز نباید قیمت بلیط هواپیما بیش از درصد مشخص افزایش یابد.

 

وی یادآور شد: بسیاری از استان های جنوبی کشور مانند استان هرمزگان از زیرساخت های جاده ای و ریلی مطلوبی برخوردار نیستند و مردم با توجه به بعد مسافت، برای تردد از پروازهای هوایی استفاده می کنند، حال افزایش بی ضابطه قیمت بلیط هواپیما، فعالیت بسیاری از مشاغل و شرکت های اقتصادی را دچار مشکل می کند.

 

وی افزود: همه مردم و شرکت ها در شرایط اقتصادی و کرونایی باید با همدیگر همراهی و تعامل داشته باشند، به طور مثال  بسیاری از شغل ها با شیوع کرونا درآمدزایی خود را از دست داده اند یا کاهش جدی درآمد روبرو هستند، حال با منطق ایرلاین ها، این شغل ها نیز باید نرخ خدمات خود را به صورت نجومی افزایش دهند اما باید با همدلی و گذشت نگذاریم که روز به روز بر شدت گرانی ها افزوده شود.

 

جباری افزود: اینکه شرکت های هواپیمایی به بهانه نرخ دلار، در سال چند بار قیمت بلیط را چندین درصد بالا ببرند، منطقی نیست، چرا که هزینه های پرسنل و سایر امور مانند مالیات به صورت ریالی پرداخت می شود، حال چرا باید قیمت بلیط بر اساس نرخ آزاد دلار محاسبه شود، مگر ایرلاین ها تافته جدابافته هستند؟

سارا برزویی
سارا برزویی اینجا باهم به دنیای تکنولوژی های جدید و به روز دنیا سفر میکنم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋