Sara

Sara

AHMADI

انواع روش های درمان هموروئید داخلی (خانگی، دارویی، جراحی و بدون جراحی)

درمان بواسیر داخلی
درمان هموروئید داخلی با توجه به شدت و درجه بندی آن می تواند متفاوت باشد. برای درمان بواسیر های داخلی که علائمی ندارند معمولا درمانی استفاده نمی شود و یا سعی می شود با روش های خانگی آنها را بهبود بخشید. در زیر به بررسی روش های خانگی، بدون جراحی و جراحی بواسیر داخلی می پردازیم.

درمان خانگی بواسیر داخلی
اغلب بواسیر های داخلی از جمله آنهایی که در مراحل اول بیرون زدگی هستند با روش های خانگی و تغییر در سبک زندگی درمان می شوند. برخی از اقداماتی که در خانه برای درمان بواسیر داخلی می توانید انجام دهید شامل : 

افزایش فیبر در رژیم غذایی
مصرف مکمل های فیبر
افزایش نوشیدن آب
عدم زور زدن در حین اجابت مزاج
عدم نشستن طولانی مدت در دستشویی
حمام سیتز 
استفاده از کمپرس سرد

داروی هموروئید داخلی
برای درمان دارویی بواسیر داخلی معمولا استفاده از پماد ها و شیاف های حاوی هیدروکورتیزون توصیه می شود که می توان آنها را بدون نسخه از هر داروخانه ای خریداری کرد. همچنین می توان از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن، برای کمک به کاهش درد و التهاب هموروئید داخلی استفاده کرد.

درمان بواسیر داخلی بدون جراحی
اگر با استفاده از روش های خانگی و تغییر در سبک زندگی بواسیر داخلی درمان نشود پزشک استفاده از درمانهای بدون جراحی توصیه می کند. رایج ترین روش های درمان هموروئید داخلی بدون جراحی شامل :

بستن نوار لاستیکی : از این روش برای درمان هموروئید داخلی بیرون زده استفاده می شود. در این روش یک نوار لاستیکی به انتها ( پایه) هموروئید بسته می شود و از رسیدن خون به آن جلوگیری می شود. در نهایت توده هموروئید خشک می شود و از بین می رود.

اسکلروتراپی : در این روش یک محلول شیمیایی به بواسیر تزریق می شود که با استفاده از آن جریان خون به هموروئید قطع می شود. با انجام این کار توده بواسیر کوچک تر می شود و در نهایت ناپدید می شود.

لیزر بواسیر داخلی : در این روش با استفاده از حرارت بافت اسکار ایجاد می شود و جریان خون در بواسیر قطع می شود و در نهایت باعث کوچک شدن بواسیر می شود.

الکتروکواگولاسیون (انعقاد الکتریکی) : این روش نیز مانند لیزر درمانی است اما به جای حرارت از جریان الکتریکی برای ایجاد بافت اسکار استفاده می شود. 

جراحی بواسیر داخلی (هموروئیدکتومی)
در بواسیرهای داخلی شدیدتر ممکن است به جراحی نیاز باشد. در هموروئیدکتومی معمولا جراح از چاقوی جراحی یا دستگاه الکتروسرجری برای خارج کردن بواسیر استفاده می کند. هدف از جراحی هموروئید حذف دائمی آن می باشد.

در اغلب موارد انجام جراحی برای هموروئید داخلی درجه 3 یا 4 که با درد شدید و خونریزی همراه است توصیه می شود و گاهی نیز ممکن است برای درمان بواسیر های خفیف تری که با سایر روش ها درمان نشده اند از آن استفاده شود.

منبع : https://vanaklaser.ir/%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/

Sara
Sara AHMADI

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋