Sara

Sara

AHMADI

روش های درمان زخم مقعدی

درمان زخم مقعدی در خانه
بسیاری از افرادی که زخم مقعدی خفیف تا متوسط را تجربه می کنند می توانند با تغییر عادات غذایی و سبک زندگی آن را درمان کنند. در زیر می توانید رایج ترین درمان خانگی زخم مقعدی در اثر رابطه، یبوست یا سایر علل را مشاهده کنید : 

نوشیدن آب زیاد : کم آبی می تواند باعث سفت و خشک شدن مدفوع شود و در نتیجه دفع آن را سخت کند. نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز می تواند به نرم شدن مدفوع کمک کند. همچنین مصرف نکردن نوشیدنی های کافئین دار یا الکلی که می توانند باعث کم آبی بدن شوند نیز می تواند مفید باشد.
خوردن غذاهای پر فیبر : غذاهای غنی از فیبر می تواند به بهبود یبوست که یکی از شایع ترین علل ایجاد زخم مقعدی است کمک کند. فیبر مدفوع را نرم می کند و به عبور سریعتر آن از روده کمک می کند.
خودداری از زور زدن در حین اجابت مزاج : زور زدن یا فشار دادن بیش از حد در هنگام مدفوع می تواند به روده راست آسیب وارد کند و منجر به ایجاد زخم مقعدی شود.

درمان دارویی زخم مقعد 
در صورت عدم بهبود زخم مقعدی با استفاده از روش های خانگی پزشک از درمان دارویی استفاده می کند. گاهی نیز می توان در کنار روش های خانگی از درمان دارویی استفاده کرد.

دارو برای زخم مقعدی : داروهایی که در اغلب موارد برای درمان زخم مقعدی استفاده می شوند شامل ملین ها، نرم کننده های مدفوع، داروهای موضعی مانند هیدروکورتیزون (برای کاهش تورم و تسکین درد)، آنتی بیوتیک ها و داروهایی ماننند سوکرالفات و سولفاسالازین می باشد.

پماد و شیاف برای درمان زخم مقعدی : استفاده از پماد و شیاف هیدروکورتیزون می تواند التهاب ناشی از زخم مقعدی را کاهش، درد را تسکین و به بهبود زخم کمک کند. گاهی  پماد سوکرالفیت و سولفاسالازین نیز برای درمان زخم مقعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی زخم مقعدی
زمانی که زخم مقعدی در نتیجه آسیب یا افتادگی راست روده رخ می دهد ممکن است برای درمان آن نیاز به جراحی باشد. در این جراحی با قرار دادن ابزار جراحی در شکم، راست روده به مکان اصلی خود برگردانده می شود. اگر زخم مقعدی شدید باشد، خونریزی داشته باشد یا با استفاده از سایر روش ها درمان نشود نیز به جراحی برای درمان آن نیاز است. در این روش از آندوسکوپی استفاده می شود و یک دوربین و ابزار جراحی وارد راست روده می شود تا جراحی به صورت دستی انجام شود.

لیزر زخم مقعدی
لیزر زخم مقعدی یک روش نوین در درمان زخم مقعدی است که نسبت به جراحی عوارض کمتری دارد و دارای مزایای فراوانی از جمله بهبود سریع، عدم نیاز به بستری شدن، سرپایی بودن عمل و عدم نیاز به استفاده از بیهوشی می باشد.

منبع : ونک لیزر مرکز تخصصی لیزر هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی و زگیل تناسلی

Sara
Sara AHMADI

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋