kobra khojasteh

kobra khojasteh

3 روش برای تغییر مسیر URL وب سایت

هنگامی که برای اولین بار یک وب سایت راه اندازی می کنید، تغییر مسیر ممکن است برای شما غریبه به نظر برسد. یک وب سایت تازه با تنها چند صفحه ممکن است ساده تر به نظر برسد.   برای مشاوره طراحی سایت در رشت و گیلان و همچنین سئو سایت در رشت و گیلان به وب سایت محدثه خجسته سر بزنید

اما با رشد سایت شما، همه چیز کمی پیچیده تر می شود. صفحات بیشتر به معنای URL های بیشتری برای مدیریت است، و قبل از اینکه متوجه شوید، ممکن است متوجه شوید که برخی از URL های شما بیش از آنچه می خواهید پیچیده هستند. 

اینجاست که ممیزی وب سایت مفید است. این می تواند به شما کمک کند URL های پیچیده ای را پیدا کنید که وزن خود را بالا نمی برند و حتی ممکن است برخی از آنها را به شما نشان دهد که باید حذف شوند یا با دیگران ترکیب شوند. اما در مورد URL های قدیمی مرتبط با آن صفحات چطور؟ 

تقریباً هر صاحب وب سایت در نهایت نیاز به راه اندازی تغییر مسیر دارد. به عبارت ساده، تغییر مسیر وب سایت، بازدیدکنندگان را از یک URL قدیمی به یک صفحه جدید می برد. این راهی است برای اطمینان از اینکه مردم در صفحه مخوف 404 فرود نمی آیند و در عوض چیزی مرتبط را پیدا می کنند. به علاوه، به حفظ ارزش SEO پیوندهایی که به صفحات قدیمی شما اشاره می کنند کمک می کند. 

اگر شما یک وب سایت را مدیریت می کنید، دانستن نحوه راه اندازی تغییر مسیرها یک مهارت بسیار مهم است. بسته به آنچه نیاز دارید، می توانید این کار را برای صفحات جداگانه یا در سطح دامنه انجام دهید. 

شاید دوست داشته باشید…

 

زمان استفاده از تغییر مسیرها 

سناریوهای زیادی وجود دارد که ممکن است نیاز به تنظیم یک تغییر مسیر URL داشته باشید، از جمله: 

  • انتقال یک صفحه وب از یک URL به URL دیگر 
  • حذف یک صفحه 
  • افزودن برچسب‌های دسته‌بندی یا صفحات والدینی که URL شما را تغییر می‌دهند 
  • انتقال سایت به دامنه جدید 
  • انجام تعمیر و نگهداری در یک صفحه وب 
  • ادغام صفحات تکراری 
  • تغییر سایت از HTTP به HTTPS 

این که آیا شما نیاز به تغییر مسیر یک URL واحد یا تعدادی از آنها یا حتی یک دامنه کامل دارید، راه حلی برای آن وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید، نوع تغییر مسیری که انتخاب می کنید به موقعیت خاص شما بستگی دارد. 

اکنون، بیایید به رایج ترین انواع تغییر مسیر و زمان استفاده از هر کدام بپردازیم. 

3 نوع تغییر مسیر URL 

سه نوع اصلی از تغییر مسیرها وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید، اگرچه بیشتر اوقات، فقط باید از اولین مورد استفاده کنید. 

301 تغییر مسیر 

تغییر مسیر 301 مانند ارسال یک تغییر دائمی آدرس است. این در هر دو سطح مرورگر و سرور کار می کند و رایج ترین و قوی ترین نوع تغییر مسیر است. چیزی که آن را عالی می کند این است که تمام قدرت SEO URL قدیمی شما را به آدرس جدید که موتورهای جستجو دوست دارند منتقل می کند. اگر به دنبال حفظ رتبه سئوی خود هستید، این گزینه شماست. 

تقریباً در همه موارد، این نوع تغییر مسیری است که می خواهید از آن استفاده کنید. 

302 تغییر مسیر 

تغییر مسیر 302 بیشتر یک انحراف موقت است. زمانی که قصد دارید در نهایت به URL قدیمی بازگردید، از این استفاده خواهید کرد. برای مثال، اگر در حال طراحی مجدد سایت خود هستید و می خواهید کاربران را به طور موقت به صفحه یا دامنه دیگری بفرستید، یا اگر A/B نسخه های مختلف یک صفحه را قبل از تصمیم گیری نهایی آزمایش می کنید. 

تغییر مسیرهای 302 چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند، بنابراین قبل از رفتن به این مسیر، مطمئن شوید که 301 گزینه بهتری نیست. 

متا رفرش 

اگر تا به حال پیامی مانند «URL اصلی منتقل شده است، و شما اکنون در حال تغییر مسیر هستید، احتمالاً با یک متا رفرش مواجه شده اید. "اگر در عرض 5 ثانیه هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید". یک متا رفرش به مرورگر می گوید که شما را به صفحه جدیدی ببرد، اما سرور را به روز نمی کند. 

هنگام تنظیم متا رفرش، می توانید مدت زمانی که برای تغییر مسیر طول می کشد را کنترل کنید. گاهی اوقات، موتورهای جستجو با یک به‌روزرسانی متا مانند تغییر مسیر 301 برخورد می‌کنند، به خصوص اگر در یک ثانیه یا کمتر اتفاق بیفتد. اما نحوه برخورد موتورهای جستجو با این موارد تا حدودی ناامید است و می‌توانند کاربران را با صبر کردن برای رسیدن به جایی که می‌خواهند ناامید کنند. 

اگر به فکر استفاده از متا رفرش هستید، تغییر مسیر 301 معمولاً انتخاب بهتری است. 

نحوه تنظیم تغییر مسیر 

تنظیم تغییر مسیر نباید سردرد باشد. در واقع، اغلب ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اکثر صاحبان وب سایت چند راه مختلف برای انجام کار دارند. 

 در اینجا خلاصه ای سریع از سه روش رایج آورده شده است: 

1. یک تغییر مسیر در سی پنل راه اندازی کنید 

ابتدا وارد حساب cPanel خود شوید و به قسمت Domains بروید . به دنبال نماد Redirects بگردید و روی آن کلیک کنید. 

در منوی کشویی Type ، گزینه هایی برای تغییر مسیر دائمی (301) یا موقت (302) را مشاهده خواهید کرد . پیش بروید و یکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. 

سپس دامنه ای را که می خواهید تغییر مسیر را برای آن تنظیم کنید انتخاب کنید. اگر می خواهید تغییر مسیر را در همه دامنه های خود اعمال کنید، همه دامنه های عمومی را انتخاب کنید. در غیر این صورت، دامنه خاص را از بازشو انتخاب کنید. 

اکنون زمان وارد کردن جزئیات است. در کادر اول، آخرین قسمت URL را که می‌خواهید تغییر مسیر دهید اضافه کنید (زیرا دامنه اصلی قبلاً انتخاب شده است). در کادر دوم، URL کاملی را که می‌خواهید ترافیک به آنجا برود، وارد کنید. 

2. یک تغییر مسیر در HostGator راه اندازی کنید 

اگر از وب‌سایت ساز Gator استفاده می‌کنید ، با انتخاب ویرایش سایت برای وب‌سایتی که می‌خواهید تغییر مسیر را در آن راه‌اندازی کنید، شروع کنید. 

سپس از منوی سمت چپ روی Manage کلیک کنید. این شما را به منوی مدیریت هدایت می کند. 

دکمه Add Rule را بزنید . در کادر سمت چپ، صفحه ای را که می خواهید تغییر مسیر دهید وارد کنید. سپس، نوع تغییر مسیر را از منوی کشویی انتخاب کنید. 

بسته به نوع تغییر مسیر، می‌توانید صفحه مقصد را از منوی کشویی سمت راست انتخاب کنید یا به صورت دستی URL را وارد کنید که می‌خواهید پیوند قدیمی به آن هدایت شود. 

در نهایت روی OK کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. 

3. یک تغییر مسیر در وردپرس راه اندازی کنید 

برای کاربران وردپرس، ساده ترین راه برای راه اندازی تغییر مسیر استفاده از یک افزونه است. تغییر مسیر یک انتخاب محبوب است. 

اگر در اضافه کردن افزونه ها در وردپرس تازه کار هستید ، با انتخاب افزونه ها از منوی سمت چپ شروع کنید. روی افزودن جدید کلیک کنید ، سپس افزونه مورد نظر خود را جستجو کنید. 

هنگامی که آن را پیدا کردید، روی Install Now و سپس Activate کلیک کنید . هر افزونه مجموعه دستورالعمل های خاص خود را دارد، اما برای تغییر مسیر ، آن را در قسمت افزونه های نصب شده پیدا خواهید کرد . برای انجام تنظیمات،  روی تنظیمات کلیک کنید .

پس از تنظیم آن، در منوی Tools به دنبال Redirection بگردید . روی Redirects در بالا کلیک کنید و URL مورد نظر برای ریدایرکت را به همراه URL جدید که می‌خواهید بازدیدکنندگان به آنجا برسند را پر کنید.

در نهایت روی Add Redirect کلیک کنید تا کار تمام شود. 

5 دلیل برای ایجاد تغییر مسیر وب سایت 

اکنون که می دانید چگونه ریدایرکت ها را تنظیم کنید، ممکن است تعجب کنید که چه زمانی باید از آنها استفاده کنید. در اینجا پنج سناریو متداول وجود دارد که در آن تغییر مسیرها مفید هستند: 

1. یک زیر شاخه را به صفحه ای در سایت خود هدایت کنید 

شاید زمانی که برای اولین بار سایت خود را راه اندازی کردید، تصمیم گرفتید وبلاگ خود را به جای mysite.com/blog در یک زیر دامنه مانند blog.mysite.com میزبانی کنید . اما اکنون، منطقی تر است که همه چیز را زیر یک سقف قرار دهیم. اینجا جایی است که تغییر مسیر روز را نجات می دهد. اگر بخش دیگری از سایت خود را در زیر دامنه ای دارید که می خواهید جابجا کنید، می توانید همین اصل را اعمال کنید.

این موردی است که شما یک تغییر مسیر را تنظیم می کنید. به هر دلیل دیگری که یک سایت یا بخشی از سایت خود را در یک زیر دامنه ایجاد کرده اید، و اکنون می خواهید ساختار URL را به چیزی جدید تغییر دهید، همینطور است. 

2. محتوای تکراری را به صفحه اصلی هدایت کنید 

محتوای تکراری برای سئو مضر است . اگر سایت شما بزرگ است، به احتمال زیاد صفحات تکراری در اطراف شما شناور است. وقتی گوگل دو نسخه از یک صفحه را می بیند، در مورد اینکه کدام یک را رتبه بندی کند سردرگم می شود.  

با هدایت صفحات تکراری به محتوای اصلی از این سردرد جلوگیری کنید. این نه تنها هر گونه سردرگمی را برای بازدیدکنندگان شما برطرف می کند، بلکه رتبه بندی موتور جستجوی شما را نیز افزایش می دهد. 

3. تغییر مسیر چندین دامنه به یک دامنه 

بسیاری از برندها برای محافظت از حضور آنلاین خود، چندین نام دامنه را انتخاب می کنند . به عنوان مثال، اگر نام تجاری شما Example Corp است، ممکن است صاحب example.com ، e xamplecorp.com ، example.net و غیره باشید.  

به جای اینکه فقط اجازه دهید آن دامنه ها گرد و غبار دیجیتالی را جمع آوری کنند، چرا آنها را به سایت اصلی خود هدایت نکنید؟ چه غلط املایی معمولی باشند و چه پسوندهای سطح بالای دامنه، ارزش آن را دارد که تمام آن ترافیک را به وب سایت اصلی خود برگردانید. 

4. دامنه قدیمی خود را به دامنه جدید خود هدایت کنید 

شاید شما با دامنه‌ای شروع کرده‌اید که اولین انتخاب شما نبوده و بعداً موفق شده‌اید دامنه‌ای را که واقعاً می‌خواستید بخرید. یا شاید برند شما یک تغییر نام تجاری بزرگ را پشت سر گذاشته است و یک دامنه جدید ضروری است.  

در هر صورت، تغییر مسیر دامنه قدیمی خود به دامنه جدید بسیار مهم است. مطمئناً، انتقال کل سایت بیشتر از یک تغییر مسیر ساده درگیر است، اما این یک مرحله حیاتی در این فرآیند است. 

5. یک URL قدیمی را به یک URL جدید هدایت کنید 

گاهی اوقات، لازم است URL یک صفحه یا پست موجود را تغییر دهید. شاید ساختار URL خود را ساده می‌کنید، یا برخی از صفحات را جابه‌جا کرده‌اید، و ساختار URL قدیمی دیگر آن را قطع نمی‌کند.  

در این موارد، راه‌اندازی تغییر مسیر 301 از URL قدیمی به آدرس جدید بسیار مهم است، به خصوص اگر آن پست‌های قدیمی‌تر قبلاً توسط موتورهای جستجو فهرست‌بندی شده باشند یا لینک‌هایی به آنها اشاره داشته باشند. 

نتیجه گیری 

اگر از فن آوری فوق العاده آگاه نباشید، تنظیم تغییر مسیر ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد. اما نگران نباشید، گزینه‌های کاربرپسند زیادی وجود دارد که کار را آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید، می‌کنند. به‌علاوه، تسلط بر تغییر مسیرها می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت خود را تازه نگه دارید، از آن خطاهای آزاردهنده 404 جلوگیری کنید و حتی سئوی شما را تقویت کند. 

هنگامی که به آن دست پیدا کردید، تغییر مسیرها به ابزاری قدرتمند در جعبه ابزار مدیریت وب سایت شما تبدیل می شوند. آنها فقط در مورد تعمیر لینک های شکسته نیستند. آنها در مورد حفظ یک تجربه یکپارچه برای بازدیدکنندگان شما هستند، مهم نیست که سایت شما در طول زمان چگونه تکامل می یابد. چه در حال انتقال به دامنه جدیدی باشید، چه صفحات قدیمی را پاکسازی کنید، یا فقط سایت خود را ایمن تر کنید، تغییر مسیرها تضمین می کنند که هر کلیک به چیزی ارزشمند منجر می شود.

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋