sanaz.97.norozi

sanaz.97.norozi

اندازه گیری پرده

بسیاری از اوقات برای خرید پرده آماده یا حتی پرده های عادی، زحمت اندازه‌ گیری بر عهده خود شما گذاشته می شود؛ این موضوع در وهله اول مشکل خاصی را به وجود نمی آورد. اما اگر حتی ۱۰ سانتی متر عرض پرده را اشتباه اندازه گیری کرده باشید، قطعا نتایج خوبی را به همراه ندارد. چرا که شما جدای از پرداخت هزینه های بالا برای خرید پرده، با ظاهر ناخوشایند آن بر پنجره هم مواجه می شوید.

از طرفی همه افراد حتما برای یک بار هم که شده، نیاز به اندازه گیری پنجره برای نصب پرده پیدا می کنند. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اندازه گیری ساده طول و عرض پنجره برای پرده، چه مشکلی را به وجود می آورد؟

موضوع این جا است که  انتخاب اندازه مناسب برای پرده، تنها به طول و عرض واقعی پنجره ختم نمی شود. بنابراین لازم است که قبل از اندازه گیری پنجره خود، راه های اصولی برای این کار را بدانید.

با وجود این موارد، اگر شما هم به دنبال اصول اندازه گیری پنجره هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ابعاد پنجره به چه صورت نام گذاری می شود؟

قبل از این که راه های اندازه گیری پرده را بدانید، باید با مفهوم طول و عرض پنجره آشنایی پیدا کنید. به طور کلی، از قسمت بالای کادر پنجره تا کف زمین، بلندی یا طول پنجره نامیده می شود. البته این اندازه، برای پنجره های قدی است. برای پنجره های ارتفاع دار با زمین، طول پرده از بالای کادر پنجره تا زیر کادر پایینی است.

همچنین از قسمت چپ کادر پنجره تا قسمت راست کادر پنجره هم، عرض پنجره نام گذاری می شود. توجه کنید که طول و عرض پنجره های ممختلف، با یکدیگر متفاوت است. بنابراین هر پنجره در خانه را باید به طور جداگانه اندازه گیری کنید.

اندازه گیری طول و عرض برای انواع پنجره چگونه است؟

به طور کلی سه مدل پرده برای پنجره ساخته می شود که هر کدام اصول خاصی برای اندازه گیری دارند. در ادامه هر کدام را معرفی می کنیم:

۱٫پرده اندازه قاب پنجره

در برخی از مکان ها مانند آشپزخانه یا اتاق خواب، پرده ها را به اندازه قاب پنجره اندازه گیری می کنند. فرمول اندازه گیری ارتفاع آن به این شکل است که باید از ده سانت بالاتر از پنجره، تا دو سانت پایین تر از قاب پنجره را اندازه گیری کنید. توجه کنید که اگر این ابعاد را به درستی ثبت نکنید، سبب نا مرتب به نطر رسیدن پرده می شوید.

۲٫ پرده پایین تر از قاب پنجره

اکثر پرده های نصب شده به پنجره ها، پایین تر از قاب پنجره اندازه گیری می شود؛ چرا که این مدل، جذابیت بیشتری دارد. پیشنهاد می کنیم که برای پنجره های زیر رادیاتور، از این مدل استفاده کنید. برای اندازه گیری ارتفاع این نوع پرده، باید از ده سانتی متر بالای پنجره تا ده سانتی متر پایین تر از قاب پنجره را اندازه بگیرید.

۳٫ پرده های قد کامل

پرده های قد کامل به عنوان زیباترین و اصولی ترین نوع پرده شناخته می شوند؛ اما بیشتر برای پنجره های قدی کاربرد دارند. فرمول اندازه گیری این ارتفاع، از ۱۰ سانتی متر بالای پنجره تا سه سانتی متر فاصله از سطح زمین است. البته برخی از افراد، به پرده های کشیده شده روی زمین علاقه دارند؛ از همین رو باید قد پرده را بین ده تا پانزده سانتی متر بیشتر اندازه گیری کنند.

sanaz.97.norozi
sanaz.97.norozi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋