samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

چگونه چرم واقعی را تشخیص دهیم؟ چرم مصنوعی چه تفاوت هایی دارد؟

چرم اصل از دوره های اولیه تاریخ بشر به عنوان نوعی ماده لباس استفاده می شده است. البته تأثیر فناوری که در دوره های اولیه تاریخ توسعه نیافته بود، بسیار زیاد است. پارچه چرمی که در این دوره ها به راحتی شکل می گرفت، پس از اختراع چرم مصنوعی همچنان یکی از محصولات نساجی و پارچه های مورد علاقه مردم بود. این وضعیت این سوال را که چگونه چرم واقعی را درک کنیم برای مردم امروزی بسیار مهم کرده است. چگونه چرم واقعی را تشخیص دهیم؟ چه تفاوت هایی با چرم مصنوعی دارد؟ ما سعی کردیم پاسخ همه این سوالات را برای شما بدهیم.

 

چگونه چرم واقعی را تشخیص دهیم؟

چرم اصل ماده‌ای است که امروزه در بسیاری از لباس‌ها و محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهمتر از همه ارزشمند است. از سوی دیگر، چرم مصنوعی به دلیل حساسیت افراد به حیوانات، به نوعی جایگزین پارچه چرم طبیعی شده است. انواع پارچه چرم اصل امروزه می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال نوبوک نوعی پارچه چرمی ضخیم و مرغوب است که به ویژه در مدل های کفش استفاده می شود. با این حال، جیر یکی دیگر از انواع پارچه چرم با کیفیت و اصل است، البته نه به اندازه نبوک. این واقعیت که چرم مصنوعی و انواع پارچه چرم اصل از نظر ظاهری کاملاً شبیه به یکدیگر هستند باعث ایجاد باورهای غلط جدی در این زمینه می شود.

آیا طرز نگهداری از انواع چرم را بلدید؟

چگونه چرم واقعی را تشخیص دهیم ؟

برای این منظور ما یک لیست منحصر به فرد برای شما آماده کرده ایم. اگر عملیات ذکر شده در لیست را انجام دهید و نتوانید از پارچه ای که فکر می کنید چرم اصل است بازدهی بگیرید، با پارچه چرم مصنوعی مواجه هستید. در اینجا لیستی وجود دارد که به شما امکان می دهد فوراً به این سؤال پاسخ دهید که چگونه چرم واقعی را تشخیص دهید.

توجه به لبه ها در کیف های چرم اصل: چرم طبیعی از پوست گاو و حیوانات کوچک تولید می شود. اغلب اوقات، پارچه چرمی فیبری است و نمی توان آن را صاف برش داد. هنگامی که چرم واقعی بریده می شود، با لبه های خشن خود جلب توجه می کند. اصلی ترین چیزی که زبری ایجاد می کند الیاف پارچه چرمی است. به خصوص اگر برایتان سوال پیش آمده که در کیف ها از چرم طبیعی استفاده شده است یا چرم مصنوعی، باید به لبه های آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر کیفی با لبه های کاملا برش خورده دارید، ممکن است جنس ساخت آن چرم مصنوعی باشد.

 

آزمایش آب: چرم طبیعی به دلیل جذب آب مشهور است. به همین دلیل کفش های تولید شده با پارچه چرمی با استفاده از وازلین یا اسپری های مختلف ضد آب می شوند. امروزه این فرآیند به ویژه در چکمه های مردانه و زنانه نوبوک ترجیح داده می شود . اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که چرم طبیعی است یا چرم مصنوعی، مقداری آب روی چرم بریزید. اگر آب جذب می شود، از چرم طبیعی استفاده می کنید.

چرم اصل دارای ایرادات سطحی است: روش دیگری برای آزمایش چرم که نمی توانید تشخیص دهید چرم مصنوعی است یا چرم واقعی، بررسی سطح آن است. چرم مصنوعی یک ماده پلاستیکی و پلی استر با الگوی چرم واقعی است. یک طرح چرمی روی سطح وجود دارد و این الگو تقریباً کامل است. از سوی دیگر، سطح چرم اصل – جنس چرم اصل ناهماهنگی خاص خود را دارد. اینگونه می توانید به این سوال پاسخ دهید که چگونه چرم واقعی را تشخیص دهید.

تست بو: از دباغی و فرآوری چرم واقعی، چرم گاو و گوسفند تولید می شود. مهم نیست چقدر فرآوری شده باشد، چرم اصل بوی چرم می دهد. با بوییدن مواد چرمی که نمی توانید در مورد واقعی یا مصنوعی بودن آن تصمیم بگیرید، می توانید متوجه شوید که این ماده واقعی است یا مصنوعی.

سوراخ های پهن دوخت: سوزن های خیاطی در پارچه چرم مصنوعی چندان برجسته نیستند. برای این کار می توانید نقطه شروع و پایان بخیه ها را با ذره بین بررسی کنید. چرم اصل یک ماده بسیار سخت برای سوراخ کردن است. به همین دلیل، سوراخ های سوزن به وضوح در بخیه ها قابل مشاهده است.

آزمایش ردیابی: آنها با پردازش چرم واقعی، پوست حیوانات به دست می آیند. صرف نظر از فرآوری، چرم اصل به حفظ خواص منحصر به فرد خود ادامه می دهد. مثلاً هنگام فشرده شدن، اثری خفیف از خود به جا می گذارد و این اثر پس از مدتی از بین می رود; درست مثل پوست خودت همچنین می توانید این روش را امتحان کنید تا مواد چرم واقعی را از چرم مصنوعی جدا کنید.

 

انواع چرم اصل کدامند؟

انواع چرم اصل با توجه به نوع حیوانی که از آن به دست می آید متفاوت است. نوبوک نوعی پارچه چرمی است که معمولاً از پوست گاو تهیه می شود، اما اغلب در تولید محصولات پوشاک مانند چکمه یا کفش استفاده می شود. این نوع پارچه چرمی نسبت به جیر نیز مقاومت بیشتری در برابر آب دارد. چرم واقعی از چه ساخته شده است؟ پاسخ به این کاملا واضح است. چرم اصل با استفاده از پوست گاو یا گوسفند تولید می شود. چرم های شیمیایی و دباغی شده آماده استفاده در تولید کفش و انواع پوشاک و لوازم جانبی می باشد.

یکی از پرکاربردترین انواع پارچه چرم در میان انواع چرم اصل، جیر است. برخلاف پارچه جیر، پارچه نوبوک، آنها از پوست گاوهای کوچک تولید می شوند. در مقایسه با چرم نوباک، این چرم نوعی پارچه چرمی است که نسبتاً نرم تر است، در برابر آب مقاومت کمتری دارد، اما پردازش آن بسیار آسان تر است. تفاوت مهم دیگر بین نوبوک و جیر این است که جیر با استفاده از چرم قسمت پایینی چرم تولید می شود، در حالی که چرم نوبوک از پوست بیرونی حیوان تولید می شود. علاوه بر چرم نوبوک و جیر، از پارچه چرمی که گاهی آن را به عنوان چرم استاندارد می شناسیم، به ویژه در تولید محصولات پوشاک استفاده می شود.

چرم یکی دیگر از موادی است که به ویژه در قسمت های زیره و پاشنه مدل های کفش استفاده می شود. این ماده مقاوم و ضد آب است. از آنجایی که چرم یک ماده چرمی جامد است، به ویژه در زیره مدل های کفش استفاده می شود. کفش هایی که زیره چرمی دارند به طور کلی کفش چرمی نامیده می شوند.

 

تفاوت بین چرم واقعی و چرم مصنوعی چیست؟

تفاوت چرم واقعی و چرم مصنوعی با یک نگاه دقیق به راحتی قابل مشاهده است. چرم اصل؛ با بو، سطح، ضد آب و سوراخ های دوخت خود را متمایز می کند. یکی دیگر از ویژگی های چرم طبیعی و چرم مصنوعی این است که چرم مصنوعی در هنگام سوختن بوی مصنوعی متصاعد می کند. به عبارت دیگر، از فندک یا کبریت نیز برای آشکار کردن تفاوت بین چرم واقعی و چرم مصنوعی استفاده می شود. وقتی آتش را به چرم نزدیک می کنید، چرم مصنوعی بوی پلاستیک می دهد. با این حال، چرم طبیعی مانند معمول بوی چرم واقعی و سوخته می دهد. در حین انجام این کار مراقب باشید. زیرا گرما و آتش می تواند به مواد پارچه چرمی آسیب برساند. همچنین می توانید تست های ذکر شده در بالا را برای درک تفاوت بین چرم واقعی و چرم مصنوعی انجام دهید. بلافاصله می توان فهمید که انواع پارچه های چرمی که آزمون را قبول نکرده اند، چرم مصنوعی هستند.

 

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋