samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

طرز نگه داری از انواع چرم

دسته بندی چرم

چرم های وسایل زیادی مانند انواع کیف چرم مردانه و زنانه، لباس، کفش، کمربند و... استفاده می شود و نگه داری از آن اهمیت بالایی دارد.

چرم حلال به طور عمده به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • چرم سبك:

    معمولا به چرم‌هایی گفته می‌شود كه از پوست گوسفند، بز و مانند آن بدست می آید.

  • چرم سنگین:

    به طور معمول به چرم‌هایی گفته می‌شودكه از پوست گاو، گاومیش، شتر و مانندآن استحصال شده است.
    البته محصولات دیگری از پوست حیوانات ساخته می‌شود، مانند: جیر، نبوك، اشبالت یا محصولات جدیدتری چون دبل فیس، كرك ، ناپلان ، روستیك و …

تفاوتها و مشخصات چرم و سایر مشتقات پوست

  • چرم: برای تولید آن از سطح روی پوست ـ پس از زدودن مو ـ استفاده می‌شود. بعد از مرحله دایكراست، كه رنگ نفوذی مورد نظر در آن تامین شده است، طی عملیات فینیشینگ ،رنگ توسط پیستوله‌های خودكار بر روی آن پاشیده می‌شود. در حال حاضر حلال اكثر رنگ‌ها و لاك‌های مصرفی در تولید چرم، آب است.

  • جیر: از لایه زیر پوست حیوان ، به دست می‌آید. تولید جیر با توجه به نوع سفارش، ممكن است تحت عملیات شیمیایی و مكانیكی مختلفی قرار گیرد.

  • نبوك: از روی پوست به دست می‌آید. همان سطحی كه موی حیوان روی آن می‌روید.

 

براي نگهداري بهتر چرم به نکات زير توجه کنيد:
1.هميشه چرم را خوب گردگيري کنيد. اگر گل و گرد و خاک روي چرم بماند، به مرور زمان آن را خراب مي‌کند.

2.اگر ماده‌اي روي چرم ريخته که با دستمال خشک پاک نمي‌شود، با کف صابون و يک اسفنج، به آرامي روي سطح چرم بکشيد و لکه را پاک کنيد و بعد با يک دستمال خشک، چرم را خشک کنيد.

3.اگر لکه‌اي خيلي عميق روي چرم درست شده، سعي نکنيد هر طور شده آن را از بين ببريد چون ممکن است به خود چرم آسيب بزنيد.

4.هر چند ماه يک بار، محصولات چرمي خود را با واکس چرم چرب کنيد. واکس چرم ماده مخصوصي است که براي همين محصول ساخته شده و مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي محصول‌هاي چرمي تهيه کنيد. واکس معمولي، در درازمدت باعث خورده?شدن سطح چرم مي‌شود.

دشمنان چرم را بشناسید

چرم باید از برخورد با هرشیء تیز محافظت شود چون در صورتی که روی ان خراشی بیفتد، دیگر قابل بازگشت نخواهد بود.لکه ناشی از خودکار هیچ گاه از روی چرم پاک نخواهد شد و روی ان اثر ماندگار دارد، بنابر این باید حواستان باشد که هیچ گاه نوک خودکار رابه البسه چرم خود نزدیک نکنید.

 

عطر، اسپری و ادکلن را نباید مستقیم روی البسه چرمی ،جیرو نبوک زد.به هیچ عنوان نباید البسه چرم را در اتومبیل لباسشویی شست، چون پودر لباسشویی و آب میتوانند کاملا چرم را خراب کنند. 

 

سعی نکنید لکه های‌ خیلی عمیق یا لکه هایي که به سختی پاک می‌شوند را خودتان برطرف کنید، دراین مواقع بهتر است از شخصی متخصص یا فروشگاهی که چرم را از ان خریداری کرده‌اید راهنمایی بخواهید و خودتان برای پاک کردن لکه یا رنگ روی چرم از هیچ نوع حلالی استفاده نکنید.

 

رابطه چوب لباسی و چرم

چرم طبیعی حتماً باید از چوب لباسی آویزان شود به خصوص اگر قصد دارید مدتی از ان استفاده نکنید، چون اگر چرم را از جای تیزی آویزان کنید ممکن است چرم شکل اصلی خودرا از دست بدهد و این تغییر شکل دیگر قابل برگشت نیست. برای نگه‌داری چرم هم بهتر است دمای محیط بین ۲۵ تا ۳۰ درجه باشد.

 

 

اگر قصد خرید انواع کیف چرم را دارید میتوانید به فروشگاه هایی مانند نوین چرم، پاپیون بگ، چرم مشهد اعتماد کنید.

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋