samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

چگونه کابینت آشپزخانه را تمیز کنیم؟ 6 ترفند آسان

آشپزخانه یکی از مناطقی است که همه ما هر روز در آن وقت می گذرانیم. می دانیم که شما اهمیت زیادی برای تمیزی این منطقه قائل هستید، جایی که غذاها و نوشیدنی های لذیذ و حتی سفره های آماده برای فصل آینده در آن درست می شود. یکی از طاقت فرساترین اما ضروری ترین مراحل نظافت آشپزخانه، بدون شک نظافت کابینت آشپزخانه است ! البته بعد از یک نظافت خوب نمی توان از نظم کابینت آشپزخانه اطمینان حاصل کرد! بسیار خوب؛ چگونه کابینت آشپزخانه را تمیز کنیم، چگونه کابینت آشپزخانه را بچینیم؟

 

مواد تمیز کننده ای را انتخاب کنید که به کابینت شما آسیب نرساند و سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهد.

مواد تمیز کننده ای که برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه استفاده می کنید بسیار مهم است. به عنوان مثال، پاک کننده های کرم خشن یا قسمت سخت اسفنج ظرف می تواند باعث ایجاد خراش روی کابینت شود. اگر داخل کابینت ها به خوبی آبکشی نشود، کاربردهایی مانند تمیز کردن با سفید کننده یا پاک کردن کابینت آشپزخانه با قرص ظرفشویی می تواند سلامت شما را تهدید کند. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب مواد شوینده دقت کافی را داشته باشید.

 

بنابراین، چه محصولاتی را می توانید در مرحله تمیز کردن کابینت آشپزخانه استفاده کنید؟

توصیه می کنیم برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه و همچنین تمیز کردن سایر مبلمان، پارچه های میکروفیبر را ترجیح دهید. این پارچه ها بهتر از پارچه های دیگر گرد و غبار را در خود نگه می دارند و از آنجایی که کاملا نرم هستند می توانند از بروز مشکلاتی مانند خط و خش در کمدتان جلوگیری کنند.

هنگام تمیز کردن کابینت ها می توانید از مخلوط آب گرم و سرکه سیب کمک بگیرید.

 

تمیز کردن کابینت آشپزخانه بهداشتی در 6 مرحله عملی

نظافت کابینت آشپزخانه یکی از نظافت های مطلق هر خانه ای است. آشپزخانه هایی که در طول روز بارها مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به مرور زمان آلودگی و چربی را جمع کنند. لازم است نه تنها کانتر، بلکه کابینت های آشپزخانه را نیز تمیز کنید. توصیه می کنیم برای تمیزتر و بهداشتی بودن وعده های غذایی به نظافت کابینت آشپزخانه توجه کنید. در غیر این صورت، کار کردن زیر کابینت های آشپزخانه که روغن پاشیده و لکه دار شده اند، لذتی برای شما نخواهد داشت.

برای آشنا شدن با محبوب ترین مدل های آشپزخانه روی لینک کلیک کنید.

چگونه کابینت آشپزخانه را تمیز کنیم؟

با تهیه لوازم تمیز کردن شروع کنید

مخلوط سرکه صابون ظرفشویی

روغن ها را با صابون عربی تصفیه کنید

مخلوط سرکه جوش شیرین

تمیز کردن با خمیر دندان

از مواد شوینده روی درب کابینت استفاده کنید

اگر می‌خواهید محیط کاری راحت‌تر و آشپزخانه‌ای با بوی تازه داشته باشید، می‌توانید اطلاعاتی را که اکنون در خانه به شما می‌دهیم امتحان کنید. اگر نمی‌دانید چگونه کابینت‌های آشپزخانه سفید، براق، روغنی یا چوبی را تمیز کنید، می‌توانید مقاله ما را با بوی بهداشتی بخوانید!

 

1) ابتدا مواد تمیز کننده را آماده کنید

قبل از شروع به نظافت کابینت آشپزخانه، باید مقدمات لازم برای نظافت را انجام دهید. برای این:

شروع به خالی کردن کابینت های تمیز کنید. داخل کابینت کاملا خالی را با جاروبرقی جاروبرقی بکشید. با این اپلیکیشن می توانید کوچکترین خرده های آن را هم از بین ببرید.

موادی مانند کاغذ را بین تخته های کابینت در دست بگیرید و مطمئن شوید که فضای داخلی کابینت کاملا خالی است.

توصیه می کنیم برای حفظ سلامتی و آسیب نرساندن به پوست از دستکش همراه با ماسک استفاده کنید.

حالا بیایید نگاهی به اطلاعاتی بیندازیم که قفسه ها و درهای کابینت را تمیز می کند!

 

۲) از مایع ظرفشویی – مخلوط سرکه استفاده کنید

به این سوال پاسخ خواهید داد که چگونه کابینت های براق آشپزخانه را با مخلوطی که از مواد شوینده ظرفشویی و سرکه بدست می آورید تمیز کنید. کاری که برای کابینت های تمیزتر و جدیدتر باید انجام دهید بسیار ساده است!

مقداری صابون ظرفشویی را با یک قاشق چایخوری سرکه در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. آب را با توجه به منطقه ای که استفاده می کنید اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

این آب تمیزی که تهیه کرده اید را با اسفنج بردارید و درهای کابینت یا قفسه های کثیف را با مالش تمیز کنید.

مراقب باشید که هنگام تمیز کردن از قسمت نرم اسفنج استفاده کنید. اگر با قطعه سیمی تمیز کنید، احتمال خراشیدگی کابینت شما زیاد است.

 

3) با صابون عربی از شر روغن خلاص شوید

صابون عربی نوعی صابون است که اغلب در نظافت منزل و مراقبت شخصی استفاده می شود. همچنین این ساده ترین پاسخ به این سوال است که چگونه کابینت آشپزخانه روغنی را تمیز کنیم.

اگر قصد استفاده از صابون مایع عربی را دارید باید آن را با مقداری آب مخلوط کرده و استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید از صابون نواری استفاده کنید، باید صابون را رنده کرده و با آب داغ مخلوط کنید.

آب تمیز کننده آماده شده را با کمک یک پارچه با صابون عربی مخلوط کنید. کابینت هایی که باید تمیز شوند را با مالش با این آب تمیز کنید. به دلیل تاثیر صابون عربی می توانید در مدت زمان کوتاهی روغن های کابینت را پاک کنید.

 

4) آلودگی را با جوش شیرین – مخلوط سرکه سیب پاک کنید

در خانه هایی که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند، کابینت های آشپزخانه شروع به قدیمی شدن و زرد شدن می کنند. در این صورت این سوال مطرح می شود که چگونه کابینت های آشپزخانه را که زرد شده اند تمیز کنیم. این سوال هم جواب تازه ای دارد!

برای اینکه کابینت های آشپزخانه زرد شده را به بهترین شکل نشان دهید و تمیز کنید، یک فنجان سرکه سیب و 2 بسته جوش شیرین را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید. این مخلوط را خوب مخلوط کنید.

وقتی از اسفنج ظرفشویی استفاده می کنید، کابینت ها را با حرکات دایره ای تمیز کنید. سپس با یک دستمال مرطوب آخرین لمس را بدهید.

به راحتی می توانید کابینت آشپزخانه را با جوش شیرین و سرکه سیب تمیز کنید. می توانید این روش را امتحان کنید تا درب، قفسه ها و سطوح کابینت را به بهترین نحو تمیز کنید.

 

5) اثر پاک کنندگی خمیر دندان را احساس کنید

کسانی که فقط دهان خود را با خمیر دندان تمیز می کنند می توانند بعد از این اطلاعات به تمیز کردن آشپزخانه نیز بپردازند. پس چگونه کابینت های سفید آشپزخانه را با استفاده از خمیر دندان تمیز کنیم؟

آب گرم را در یک کاسه کوچک بریزید. یک قاشق غذاخوری خمیردندان را روی آب فشار دهید و مخلوط کنید تا کاملا حل شود.

اسفنج یا پارچه ای را که برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه استفاده می کنید به این آب آغشته کنید و آن را بردارید.

مواد شوینده موجود در خمیر دندان در عرض چند ثانیه چربی و لکه های داخل کابینت را پاک می کند.

در آخرین مرحله تمیز کردن، سطح تمام کابینت ها را از مخلوط با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

با این روش می توانید بوی تمیزی را در کابینت ایجاد کنید.

 

6) درهای کابینت را با دستگاه پولیشر براق کنید

کسانی که موفقیت مایع شستشوی تولید شده برای ماشین ظرفشویی را در تمیز کردن درب کابینت می بینند، نمی توانند دوباره این روش را فراموش کنند.

اگر کابینت آشپزخانه دارید که اغلب اثر انگشت را نشان می دهد، می توانید با استفاده از پولیش ماشین ظرفشویی ظاهری درخشان داشته باشید.

برای جلوگیری از خراشیدن درهای کابینت، یک پارچه نرم تهیه کنید. روی این پارچه یک درپوش مایع ظرفشویی بریزید.

تمام پوشش ها را با پارچه ای که در دست دارید کاملا پاک کنید. اثر انگشت و لکه روی ناحیه پاک شده در عرض چند ثانیه پاک می شود.

توجه داشته باشید که با این روش می توانید داخل کابینت را نیز تمیز کنید. می توانید دوز مواد شوینده را با توجه به مقدار کابینت تنظیم کنید و سطوح بیشتری را جلا دهید.

در صورت تمایل می توانید این اپلیکیشن را هر هفته یا هر زمان که لکه ها جلب توجه می کنند، امتحان کنید.

شما می توانید تمام کابینت های خانه خود را با استفاده از مایع شستشوی ماشین ظرفشویی تمیز کنید.

 

 

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋