سحر رحیمی

سحر رحیمی

دانشجوی رشته حسابداری و عاشق فراگیری علم حسابداری و به اشتراک گذاشتن این علم هستم!
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳۸ نفر را دنبال می کند

نرم افزار حسابداری ابری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که ۷۸ درصد از مشاغل کوچک تا سال ۲۰۲۰ به فناوری ابر مجهز خواهند شد. یک حسابدار کاربلد به دنبال افزایش بهره‌وری و خدمات بهتر به مشتریان خود است و احتمالاً به خوبی از مزایای حسابداری ابری یا حسابداری آنلاین آگاه است. با این وجود، آشنا کردن مشتریان با نرم‌افزار حسابداری ابری می‌تواند خیلی آسان انجام شود.به عنوان یک حسابدار و یا صاحب یک کسب و کار که قصد خرید نرم افزار حسابداری دارید، به احتمال زیاد سؤالاتی درباره‌ی فضای ابری دارید. این سوالات عموما حول محور امنیت اطلاعات، هزینه‌ی نرم‌افزار حسابداری ابری و غیره است. ما درک می کنیم که تغییر در هر موضوعی (به ویژه آن‌هایی که شامل داده‌های حساس می‌شوند) می‌تواند سخت باشد.  تصمیم به انتقال از نسخه های آفلاین حسابداری به نرم افزار آنلاین حسابداری تصمیمی دشوار است. مخصوصا اینکه محاسبات ابری احتمالاً حوزه‌ی تخصصی شما نیست.

حسابداری ابری چیست؟

معمولاً حسابداری با استفاده از نرم‌افزارهای ویندوزی که به صورت دستی بر روی هارد دیسک کامپیوتر نصب شده است، انجام می‌شود. در حالی که حسابداری ابری با استفاده از نرم‌افزاری که از راه دور روی فضای ابری و به صورت آنلاین است، انجام می‌شود. به عبارت دیگر حسابداری آنلاین جایگزین نرم‌افزار حسابداری قدیمی است که در کامپیوتر خود نصب می‌کنید.

 

 

برای درک بهتر درباره‌ی فضای ابری، تعریف PCMag در مورد رایانش ابری در اینجا آورده شده است:

به زبان ساده رایانش ابری به معنای ذخیره و دسترسی به داده‌ها و برنامه‌ها از طریق اینترنت به جای هارد دیسک کامپیوتر است. ابر استعاره از اینترنت است. این استعاره به روزهای نمودارها و ارائه‌ها برمی‌گردد که زیرساخت‌های عظیم سرورهای اینترنت به صورت ابری سفید و متراکم برای پذیرش اتصالات و جمع‌ آوری اطلاعات نمایش داده می شد.

فضای ابری طی چند سال گذشته بسیاری از صنایع را دگرگون کرده است و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا کارآمدتر عمل کنند، هزینه‌ها را کاهش دهند و نتایج را بهبود بخشند.

ویژگی و مزایای استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری ابری

محبوبیت نرم افزار حسابداری ابری در جهان، روز به روز بیشتر می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چرا کسب‌و‌کار‌های مختلف، دیتا‌ها و اطلاعات خود را از سیستم سنتی به نرم افزار آنلاین انتقال می‌دهند در ادامه مقاله با ما همراه باشید..     

عدم نیاز به نصب در یک سیستم مشخص

برای استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری ابری، نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و زمان‌بری برای نصب نرم‌افزار ندارید. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که برای آموزش حسابداری، باید نرم افزاری را روی رایانه خود نصب کنید. در اغلب موارد برای نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار روی رایانه، باید از خدمات شرکت عرضه‌کننده نرم‌افزار استفاده کنید. ضمن اینکه برای استفاده از نرم‌افزار محدودیت داشته و فقط باید از طریق رایانه مورد نظر اقدام کنید. این در حالی است که با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری ابری دیگر با این چالش ها رو به رو نخواهید شد.

دسترسی به داده‌ها در هر زمان و هر مکان

با انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری ابری، شما می‌توانید در هر مکان و هر زمان با هر وسیله هوشمندی که در اختیار دارید از طریق اینترنت و مرورگر، وارد حساب کاربری خود شده و به انجام امور مالی شرکت بپردازید. با توجه به همه‌گیری کرونا و دورکار شدن بسیاری از نیروهای کاری، این موضوع یکی از بهترین ویژگی‌های نرم افزار حسابداری آنلاین محسوب می‌شود. با دسترسی ساده و لحظه‌ای به اطلاعات، کارمندان در وقت خود صرفه‌جویی کرده و راندمان کاری را افزایش می‌دهند. چنین قابلیتی به آن‌ها امکان می‌دهد، تا با حوصله و زمان بیشتری به انجام امور شرکت بپردازند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

قیمت نرم افزار حسابداری، برای شرکت نوپایی که تازه فعالیت اقتصادی خود را شروع کرده از اهمیت بسیاری برخوردار است. در چنین شرایطی قیمت مقرون‌به‌صرفه نرم افزار حسابداری ابری باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های امور مالی شرکت خواهد شد. توجه داشته باشید که برای استفاده از سیستم‌های سنتی حسابداری، باید هزینه‌های زیادی را برای ایجاد زیرساخت و خرید سخت افزار‌های پیچیده اختصاص دهید. اما در بهترین نرم افزار حسابداری ابری، شما فقط در مواقع نیاز هزینه خواهید کرد.

فید بانکی: امکان پرداخت و تراکنش بانکی داشته باشد

این ویژگی نرم افزار را به حساب بانکی و کارتهای اعتباری شما متصل می کند تا روزانه معاملات خود را دریافت کنید. این باعث می شود زمان لازم برای بارگذاری دستی معاملات در سیستم صرفه جویی شود. همچنین به طور روزانه و به جای ماهانه ، به حساب های شما می پردازد. یک ویژگی پرداخت بانکی در زمان واقعی می تواند به شما کمک کند. به شما این امکان را می دهد تا به جای یک مصیبت ماهانه ، آن را به یک کار روزانه کوچک تبدیل کنید.

 داشبورد

وقتی وارد حساب کاربری خود می شوید از یک داشبورد استقبال می شوید که نمای کلی از فعالیت حساب شما و معیارهای کلیدی مانند جریان وجه نقد ، سود و زیان ، مانده حساب ، هزینه ها ، حساب های قابل پرداخت و وصول و فروش را به شما نشان می دهد. برخی به شما امکان می دهند با تنظیم مجدد اطلاعات ، آنچه را که می بینید ، ابتدا شخصی سازی کنید.

صورتحساب آنلاین

اگر کسب و کار شما به ارسال فاکتورها نیاز دارد. امکان ارسال ایمیل به آنها و پذیرش پرداخت های آنلاین به شما کمک می کند تا سریعتر پرداخت کنید. برخی از برنامه های نرم افزاری حسابداری با پردازنده های پرداخت شخص ثالث ادغام می شوند. دیگران نیاز دارند که شما از خدمات پردازش داخلی خود استفاده کنید. این یک امتیاز اضافی است که نرم افزار حسابداری همچنین می تواند به عنوان تولید کننده فاکتور خدمت کند.

صورت های تکراری

با استفاده از این ویژگی در نرم افزار حسابداری شرکتی می توانید سیستم را برای تولید خودکار و ارسال فاکتورها برای تکرار هزینه ها ، مانند اشتراک ، برنامه ریزی کنید. می توانید انتخاب کنید که چند بار فاکتورها ارسال می شود - روزانه ، هفتگی ، ماهانه یا سالانه - و مشخص کنید که آیا تاریخ پایان صورتحساب وجود دارد یا خیر. تعداد بسیار کمی از برنامه های حسابداری که ارزیابی کردیم شامل عملکرد فاکتورهای مکرر است.

 یادآوری پرداخت خودکار

این ویژگی به شما کمک می کند تا در مورد پرداخت های آتی و معوقه گذشته به مشتریان یادآوری کنید. برخی از آنها نمونه نامه الکترونیکی دارند که می توانید همانطور که هست استفاده کنید یا سفارشی سازی کنید. بعد از آنکه می خواهید یادآوری ارسال شود می توانید انتخاب کنید. برخی از برنامه ها به شما امکان ارسال ایمیل های تشکر از مشتری را پس از دریافت پرداخت های آنها می دهند.

هماهنگی حساب ها

ابزارهای سازش هوشمند ، مسابقات احتمالی بین معاملات بانکی شما و صورتحسابها و فاکتورهایی را که وارد نرم افزار حسابداری کرده اید ، شناسایی می کند و در ساعتها زمان در حساب های بانکی شما برای این اطلاعات صرفه جویی می کند. سپس می توانید پیشنهادها را تأیید یا رد کنید. بهترین برنامه ها با هماهنگی حساب های خود و برخی از آنها شامل ابزار هماهنگ در برنامه های تلفن همراه آنها ، مسابقات بالقوه را نشان می دهد.

منبع :

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1113345-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%88%D8%A8

سحر رحیمی
سحر رحیمی دانشجوی رشته حسابداری و عاشق فراگیری علم حسابداری و به اشتراک گذاشتن این علم هستم!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋