sssooosss

sssooosss

fff

کتاب های انگیزشی

کتاب معجزه شکرگزاری

این روزها کمتر کسی در دنیا وجود دارد که بابت نعمت‌هایی که دارد، خداوند را شکر کند. در واقع ساختار تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای است که بیشتر به هر کدام از ما کمبودها و نداشته‌های ما گوشزد می‌شود. هدف نهایی هم این است که بیشتر و بیشتر خرید کنیم و مصرف کنیم تا چرخ اقتصاد لیبرال بیشتر از هر زمانی بچرخد و سرمایه‌داران هرروز پولدارتر شوند. 

راندا برن نویسنده مشهور کتاب مشهورتر «راز» در کتاب معجزه سپاس‌گزاری خود سعی کرده به ما گوشزد کند بابت نعمت‌های زندگیمان شکرگزاری کنیم و از این راه به صلح و آرامش درونی برسیم. این کار را در قالب یک برنامه ۲۸ روزه یاد داده و تمرین‌هایی برای هر روز گفته است. 

بر اساس ادعای آمده در این کتاب اگر هر روز یکی از تمرین‌های شکرگزاری را انجام دهید، پس از ۲۸ روز تاثیری شگفت‌انگیز در زندگیتان مشاهده می‌کنید. ولی شرط اصلی این است که به این کار از ته دل باور داشته باشید و با انگیزه و اشتیاق کامل هرروز تمرین‌های شکرگزاری را انجام دهید.  این تمرین‌ها به شما کمک می‌کند دانشتان را نسبت به زندگی بالا ببرید و سازوکار زندگی را بفهمید و بدانید داشتن چیزهایی که در رویای شماست، چقدر راحت است. فقط باید تمرکز کنید و قدر داشته‌هایتان را بدانید و به این فکر کنید همین داشته‌های شما از کجا آمده‌اند. 

خرید کتاب

کتاب چهار میثاق

این کتاب خردنامه‌ی مردمان سرخ است؛ مردمانی آگاه به ذات و خرد آدمی. آن‌ها که تن و روان را از هم گسسته نمی‌پنداشتند و می‌دانستند هرچه هست در پیوند با مام طبیعت تجلی می‌یابد. دون میگوئل روئیز، مردی از تبار تولتک‌ها، بومیانِ امریکای مرکزی است که با نگارش این کتاب سعی در انتقال مفاهیم والای انسانی، از نسل‌های گذشته به نسل حاضر و آینده را دارد. او سعی کرده با ودیعه گذاشتنِ باورهای بنیادینی که جهان را پاک‌تر و روشن‌تر می‌کند، رؤیای مشترک سیاره‌ی زمین را تغییر دهد.

هزاران سال پیش در مکزیک جنوبی، زنان و مردان خردمند را تولتک‌‌ها می‌نامیدند. متخصصان انسان‌شناسی، آن‌‌ها را به عنوان یک ملت یا نژاد توصیف می‌کردند، اما در واقع تولتک‌ها، دانشمندان و هنرمندانی بودند که جامعه‌ای تشکیل دادند تا خرد معنوی و آیین‌های کهن را کشف کنند و حفظ نمایند. این متخصصان به عنوان استاد (ناوال‌ها[1]) و شاگرد در تئوتیهواکان؛ شهر باستانیِ اهرام در خارج از مکزیکوسیتی دور هم جمع شدند. جالب است بدانید که تئوتیهواکان، به مکانی که «انسان در آن خدا می‌شود» معروف است!

در فصل اول کتاب چهار میثاق، دون میگوئل از اهلی شدن و رؤیای سیاره‌ی زمین می‌گوید. رؤیای مشترکی که از طریق نسل‌ها به ما منتقل شده است:

انسان‌هایی که پیش از ما زیسته‌اند به ما می‌آموزند که چگونه به شیوه‌ی جامعه رؤیا ببینیم.

 

کتاب ماورای طبیعی شدن

دکتر جو دیسپِنزا نویسنده کتاب ماوراء طبیعی شدن درک ما از جهان و مهم‌تر از همه، اعتقادات ما در مورد آنچه جسم انسان قادر به دستیابی به آن هست را به چالش می‌کشد. او از طریق تلفیقی از تحقیقات علمی و بینش معنوی، مخاطب را در معرض این واقعیت قرار می‌دهد که ابعادی فراتر از ادراک نیز وجود دارد. این بعد، کوانتوم نامیده می‌شود. مکانی که شامل اطلاعات و پتانسیل‌های نامتناهی است.

دکتر دیسپِنزا اعتقاد دارد که بیش‌تر جهان خالی است، به عبارت دیگر فاقد ماده است. هنگامی که به یک اتم نگاه می‌کنیم می‌توانیم آن را ببینیم. با این حال، آن فضا خالی نیست بلکه پر از انرژی و امکانات بالقوه است. در سطح کوانتومی، به دلیل سرعت حرکت ذرات، انرژی بیش‌تری از ماده وجود دارد و با سرعت نور، ماده به انرژی تبدیل می‌شود. در فرکانس‌های بالا، ماهیت کامل همه چیز از انرژی، اطلاعات و آگاهی است. ما با تبدیل شدن به هیچ‌کس و هیچ‌چیز در هیچ‌زمان، به این واقعیت دسترسی پیدا می-کنیم.

کتاب نیمه تاریک وجود 

«نیمۀ تاریک وجود» از بخشی از وجود شما سخن می‌گوید که به روی آن چشم بسته و نادیده‌اش گرفته‌اید؛ بخشی از خود شما که بدون پذیرش آن هیچگاه کامل نخواهید شد و به یکپارچگی دست نخواهید یافت. دبی فورد در این اثر به شما یادآور می‌شود که هر یک از ویژگی‌های انسانی همچون موهبتی خداداد هستند که کاربرد و نقشی خاص در ابراز خویشتن حقیقی ما دارند. از این رو تقسیم‌بندی آن‌ها به خوب و بد از دیدگاه تنگ و بستۀ ما سرچشمه می‌گیرد و تنها به محدودیتمان در هماهنگی با جریان سرشار و پرتکاپوی هستی می‌انجامد. او با شرح نمونه‌هایی زنده، شفاف و تکان‌دهنده از تجارب خود و مراجعه‌کنندگانش، چشم‌ها را به بی‌کرانگی وجود انسانی می‌گشاید و اثبات می‌کند که همان بخش‌های مطرود وجودمان گنج‌هایی مدفون در تاریکی هستند که چنان چه آن‌ها را بجوییم و بیابیم، می‌توانیم از دایرۀ سرگشتگی تکرار شکست‌ها، ناامیدی‌ها و درجا زدن‌ها در زندگی خود فراتر رویم و آن گونه که شایسته هستیم، زندگی کنیم. این کتاب، چگونگی قرار گرفتن در جایگاه دیگران و نرمش‌پذیری در برابر رفتارها و واکنش‌های آن‌ها را در وضعیت‌های گوناگون به ما می‌آموزد؛ به گونه‌ای که درک کنیم و بدانیم شاید اگر ما به جای آن‌ها بودیم، در شرایطی یکسان، برخوردی همسان داشتیم. تمرین‌ها و پرسش‌های پایانی هر فصل به درستی نشانگر آن است که آموزه‌های صرف نمی‌تواند موجب دگرگونی بنیادین در رفتارهای عادتی ما باشد و با اجرای دقیق آن‌هاست که می‌توان در قفل‌شدۀ نهانخانۀ درون را گشود و مواهب نهفتۀ آن را در آغوش گرفت و در زندگی خود جاری کرد.

خرید کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

اختلالات شخصیتی نابودگر شخصیت شما هستند؛ الگوهایی در تمام طول زندگی شما که حس نارضایتی عمیقی را برای افراد به وجود می‌آورند. افرادی که دچار اختلالات شخصیتی هستند، علاوه بر علائمی خاص همچون افسردگی و اضطراب که گریبان‌گیرِ آنهاست، از مشکلات طولانی‌مدت در زندگی خود نیز رنج می‌برند. اغلب در روابط شخصی خود ناراضی و همواره در کار خود ناموفق هستند. کیفیت کلی زندگیِ آنها معمولاً پایین‌تر از حد انتظار آنهاست. گسترشِ شناخت‌درمانی نیز به منظور رسیدگی به همین الگوهای دشوار و تکرارشونده بوده‌است. در مواجهه با مشکلات شخصیتی، در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، نه تنها علائم بسیاری همچون افسردگی، اضطراب، سراسیمگی، اعتیاد، اختلالات غذایی، مشکلات جنسی و بی‌خوابی را معرفی می‌کنیم، بلکه با الگوها و باورهای مدیریتی که نویسندگان این کتاب از آنها تحت عنوانِ الگو یا «تله» یاد می‌کنند نیز آشنا خواهیم شد.

خرید کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی بهترین کتاب های انگیزشی در وبلاگ طاقچه

sssooosss
sssooosss fff

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋