nilo nila

nilo nila

خلاصه کتاب ایکیگای Ikigai

کتاب ایکیگای، راهنمای داشتن عمر طولانی است که بر اساس تحقیقی جامع و علمی از اهالی روستای اکیناوا نوشته شده است. هکتور گارسیا، نویسنده کتاب ایکیگای، طی مصاحبه‌ای با ساکنان روستای اکیناوا که بالاترین تعداد افراد بالای ۱۰۰ سال را دارد، رازهایی را در مورد سلامتی و عمر طولانی‌ ساکنین آنجا کشف کرد.

کتاب ایکیگای حول محور باور ژاپنی‌ها به فلسفه‌ای قدرتمند به نام ایکیگای نوشته شده است. ژاپنی‌ها معتقدند هر شخصی ایکیگای مخصوص به خودش را دارد که انگیزه و دلیل زندگی آن شخص را شکل می‌دهد. کتاب ایکیگای به بررسی ژاپنی‌ها و روش زندگی آن‌ها نظیر تغذیه سالم، میزان تحرک، رضایت و امیدواری‌شان پرداخته است.

بنابراین، اگر به دنبال یک الگوی عالی برای داشتن عمری طولانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم خلاصه کتاب ایکیگای نوشته هکتور گارسیا را در بوکاپو بخوانید یا بشنوید.‬‬‬‬‬‬‬‬

این کتاب برای:

  • اشخاصی که به دنبال داشتن عمر طولانی هستند؛
  • افرادی که می‌خواهند زندگی سالم و بانشاطی را تجربه کنند؛
  • کسانی‌ که امید به زندگی پایینی دارند.

اُکیناوا؛ مرکز بالاترین افراد سالمند و سالم

هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس، نویسندگان کتاب ایکیگای، هر دو اهل اسپانیا هستند ولی بخشی از زندگی خود را در ژاپن گذرانده‌اند. روزی یک سوال ذهن این دو نفر را به خود مشغول کرد و تصمیم گرفتند با تحقیق و پژوهش به پاسخ این پرسش برسند. پرسش آن‌ها این بود که:

مردم چه نقاطی از جهان بیشترین طول عمر را دارند؟ دلیل این عمر بالا چیست؟ بین مردم مناطقی که عمر بالایی دارند، چه ویژگی‌های مشترکی وجود دارد؟ این پرسش‌ها باعث شد که گارسیا و میرالس تحقیقات خود را شروع کنند. آن‌ها در ابتدا سعی کردند نقاطی از جهان که مردم در آن‌ها عمر بالایی دارند را پیدا کنند. آن‌ها به چند نقطه رسیدند که اُکیناوا، منطقه‌ای در ژاپن، بیشترین افراد سالم و سالمند را در خود جای داده است. این دو نویسنده تصمیم گرفتند مدتی در اُکیناوا ساکن شوند تا به راز طول عمر مردم اُکیناوا پی ببرند. یکی از دلایل معتبر بودن کتاب ایکیگای این است که نویسندگان این کتاب، از دور شاهد ماجرا نبوده‌اند. آن‌ها خودشان به اُکیناوا سفر کردند تا از نزدیک و به صورت چهره به چهره تحقیق کنند.

 

 هکتور گارسیا (Héctor García)، مهندس نرم‌افزار اسپانیایی است که در سوئیس کار می‌کرد. بعدها او به ژاپن مهاجرت کرده و در آنجا به توسعه فناوری‌هایی که در سیلیکون‌ولی وجود داشت، پرداخت تا ازین طریق وارد بازار ژاپن شود. امروزه که او به عنوان یک شهروند ژاپنی شناخته می‌شود، چندین کتاب در مورد فرهنگ و مردم ژاپن نوشته است. کتاب ایکیگای جزو پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های او است. این کتاب تا مدت‌ها پس از چاپ در لیست پرفروش‌ترین‌های لوس آنجلس تایمز قرار داشت.

برای خواندن کامل ترین خلاصه کتاب ایکیگای وارد لینک زیر شوید:

https://www.bluvira.com/%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%DB%8C%DA%AF%D8%A7%DB%8C/

nilo nila
nilo nila

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋