sabamohebbi73

sabamohebbi73

آموزش ساخت API

API مخفف عبارت واسط برنامه‌نویسی کاربردی (API) بوده و مجموعه‌ای از تعاریف و پروتکل‌هایی است که برای توسعه و یکپارچه‌سازی نرم‌افزار‌ استفاده می‌شود.

API‌ها اجازه می‌دهند تا محصولات یا خدمات شما با سایر محصولات و خدمات دیگر، ارتباط برقرار کنند، فارغ از اینکه آن‌ محصولات یا خدمات نرم‌افزاری چگونه برنامه‌نویسی شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت APIها به توسعه‌ی راحت‌تر برنامه‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک می‌کنند. همچنین، زمانی که ابزارها و محصولات جدیدی را طراحی کرده و آن‌ها را مدیریت می‌کنید، API‌ها به شما کمک می‌کنند تا انعطاف‌پذیری و آزادی عمل بیشتری داشته باشید و برای خلق ایده‌های جدید، فرصت‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید با API ها بیشتر آشنا شوید، یادداشت زیر را بخوانید: 

API چیست؟

در حال حاضر پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند طی سه یا چهار سال آینده پایتون جای زبان‌های C و جاوا را به عنوان پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی خواهد گرفت و بنابراین، نیاز به یادگیری API در یان سال‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. در این پست، ما به نحوه استفاده از API در پایتون می‌پردازیم. قبل از شروع،پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر در مورد انواع API و به طور ویژه REST APIها را مطالعه کنید.

آموزش ساخت API در پایتون

فریم‌ورک فلسک (Flask) یکی از فریم‌ورک‌های محبوب برای ساخت اپلیکیشن‌های وب و APIها است. این فریم‌ورک‌ مجموعه‌ای از عملکردهای پایه‌ای را در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌دهد، اما طوری طراحی شده که می‌توان بسته به نیاز پروژه یا شخص آن را توسعه داد. در این پست با هم نحوه ساخت یک REST API با استفاده فلسک را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش ساخت API با Flask

بانکداری باز اصطلاحی برای توصیف فرایندی است که در آن بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی دسترسی به داده‌ها را برای ارائه‌دهندگان قانونی به‌منظور دسترسی، استفاده و اشتراک باز می‌گذارند.

شاید این توضیحات از نظر شما کمی مبهم باشد اما آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. بانک‌ها به طور مؤثر زیرساخت‌هایی را ایجاد می‌کنند تا در صورت تمایل مشتریان اطلاعات آن‌ها با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شود.

بانکداری باز

این شاید یکی از رایج ترین سوالات در حوزه برنامه‌نویسی باشد! این روزها که تلفن‌های همراه اساساً نقش یک کامپیوتر کوچک قابل حمل را برای ما ایفا می‌کنند، نداشتن سیستم خوب و یا لپ‌تاپ مناسب برای کدنویسی تنها یک بهانه محسوب می‌شود. بهترین دستگاه‌های موجود در بازار بسیاری از ویژگی‌هایی را که می‌توانید با یک لپ‌تاپ معمولی به دست آورید را به راحتی در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین برنامه نویسی با گوشی هوشمند هرگز غیرممکن نیست و تنها چیزی که شما به عنوان یک توسعه‌دهنده باید بدانید ابزارهای مناسب برای انجام این کار است. به همین منظور ما تصمیم گرفتیم تا در این یادداشت آنچه را که برای تبدیل گوشی خود به یک دستگاه برنامه‌نویسی دسکتاپ نیاز دارید را به شما معرفی کنیم.

برنامه نویسی با گوشی

sabamohebbi73
sabamohebbi73

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋