tajmir riyahi

tajmir riyahi

عفونت قارچی پوست [شکل ظاهری و انواع قارچ پوستی]

عفونت قارچی پوست [شکل ظاهری و انواع قارچ پوستی]

قارچ ها در همه جا وجود دارند و شما می‌توانید قارچ ها را در خاک، هوا، داخل بدن، روی گیاهان، سطوح یا حتی روی پوست بیابید. این موجودات میکروسکوپی در اغلب موارد هیچ مشکلی برای پوست ایجاد نمی کنند؛ اما زمانی که سریع تر از حال طبیعی تکثیر شده یا از طریق بریدگی یا زخم وارد پوست شوند، ممکن است مشکل ساز شوند.

علائم قارچ پوستی چیست؟

از آنجایی که قارچ ها در محیط های گرم و مرطوب رشد می کنند، بیشتر عفونت‌‌های قارچی در نواحی مرطوب بدن شکل می‌گیرند. به عنوان مثال، نواحی مثل زیر بغل، کشاله ران و چین و چروک‌های عمیق پوست بیشتر در معرض خطر عفونت قرار دارند.

قارچ پوستی معمولاً به صورت قرمزی، پوسته پوسته شدن و تغییر رنگ و خارش پوست بروز پیدا می‌کند. برای مشاهده تصاویر و شکل ظاهری قارچ پوستی در بخش‌های مختلف بدن، کلیک کنید.

قارچ پوستی چگونه منتقل می‌شود؟

عفونت قارچ پوستی معمولاً از طریق تماس مستقیم پوست انتقال می‌یابد. تماس مستقیم ممکن است با موارد زیر صورت گیرد:

· حیوان

· مواردی مانند لباس آلوده

· سالن‌های ورزشی

· تشک‌های بدنسازی (مانند تشک کشتی)

· جکوزی

· سونا و اتاق بخار

برخی از عفونت های قارچی پوست بسیار رایج می‌باشند. با وجود اینکه این عفونت می‌تواند ناراحت کننده و مسری باشد، اما معمولاً جدی نیست و به راحتی درمان می‌شود.

انواع رایج عفونت قارچی پوست

از رایج ترین عفونت های قارچی پوست می توان به لکه سفید، درماتوفیتوز یا کرم حلقوی، پای ورزشکاران و کاندیدیازیس (یا مونیلیازیس) اشاره کرد.

انواع رایج عفونت قارچی پوست

لکه سفید قارچی چیست؟

لکه سفید یا پانائو نوعی عفونت قارچی سطحی پوست است که با اصطلاح پزشکی پیتریازیس ورسیکالر شناخته می‌شود. این بیماری معمولاً در بزرگسالان رخ داده و به صورت لکه‌های سفید، صورتی یا قهوه ای روی صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‌ها و اندام‌ها ظاهر می‌شوند. این نوع قارچ پوستی سفید رنگ با بثورات خارش دار و پوسته پوسته شدن پوست همراه می‌باشند که با تعریق شدیدتر می‌شود.

کرم حلقوی چیست؟

کرم حلقوی یک اصطلاح رایج برای عفونت قارچی سطحی پوست است که با علائمی مانند لکه‌های پوسته پوسته، قرمز و گرد ظاهر می‌شود. این قارچ‌ ها در قسمت خارجی پوست رشد کرده و الگوهایی حلقه مانند ایجاد می‌ کنند که در اصطلاح به آن کرم حلقوی (ringworm) گفته می‌ شود. این نوع از عفونت‌‌ها بسیار رایج بوده و بخش ‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. کرم حلقوی پوست سر عمدتاً برای کودکان رخ داده و باعث ریزش موی ناحیه آسیب دیده می گردد.

پای ورزشکار چیست؟

پای ورزشکار یا کچلی پدیس یکی از رایج ترین عفونت های قارچی می باشد. در این بیماری، پوست کف پا و لای انگشتان پوسته پوسته، ملتهب و خارش دار شده و حتی ممکن است دچار تاول های ریز شود. این عفونت در برخی موارد ناخن‌های پا را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مونیلیازیس/کاندیدیازیس چیست؟

کاندیدیازیس نوعی عفونت قارچی است که نواحی مرطوب بدن مانند چین خوردگی پوست، زیر بغل و کشاله ران را درگیر می‌کند. در برخی موارد، ممکن است نواحی تناسلی نیز دچار این عفونت شده و علائمی مانند ترشحات غیرطبیعی واژن در زنان را به همراه داشته باشد. این عفونت قارچی در افراد مبتلا به دیابت رایج تر از سایرین است و به صورت لکه‌های قرمز و خارش دار بروز می یابد.

 

https://stabilityhealth.ir/illness/fungal-skin-infection/

tajmir riyahi
tajmir riyahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋