reza.gholinia5724

reza.gholinia5724

 هیوندای الانترا

آشنایی با هیوندای الانترا
اکثر محصولات هیوندای که به ایران راه یافته اند مورد استقبال همگان قرار گرفته و فروش بیشتر آنها موفقیت امیز بوده است. در این میان که خودروی هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین‌ آنهاهاست. در بین تمام مدلهای الانترا عرضه شده در جهان، نسل پنجم یا همان MD از جایگاه بهتری برخوردار می باشد. چرا که این محصول اولین نسخه از الانترا بود که موفق شد از لحاظ طراحی ظاهری، ایمنی و سطح امکانات، در رقابت با کمپانی‌های تویوتا و هوندا و.. موفق شود و به نوعی در بازارهای جهانی خودی نشان داد. البته مدلهای قبلی این محصول هم از لحاظ کیفیت و کارایی و استهلاک و قیمت و هزینه‌های نگهداری، خودروهای خوب و قابل اعتمادی بودند اما هیچ کدامشان مثل مدل MD در پارامترهای گوناگون پرقدرت ظاهر نشده بود.
بررسی هیوندای الانترا
هیوندای الانترا MD یک خودرویی جمع و جور و خانوادگی است که می تواند از نظر طراحی ظاهری و داخلی، امکانات جانبی، سطح ایمنی و همچنین ارگونومی و راحتی کابین به راحتی رضایت هرر فردی را جلب نماید. البته در چلاکی کمی ضعیفتر از مزدا3 و ام جی 6 می باشد دو خودرو نامبرده فرمان پذیر و تند و تیزتر از الانترا هستند. همچنین قابلیت‌های خانوادگی خودروهایی مانند تویوتا کرولا با توجه به سواری نرم‌تر و فضای جادار کابین، مقداری برتر از الانتراست؛ اما زمانی که بخواهیم تمامی پارامترهای مورد انتظار از یک خودرو بی‌دردسر و کارآمد را در کنار هم قرار دهیم نمره الانترا کمتر از رقبایش نخواهد بود. به طور مثال هندلینگ مزدا3 را ندارد اما در عوض مقداری نرمتر می‌باشد و اگر در بحث شتاب از ام‌جی 6 جا می‌ماند در عوض با پیشرانه تنفس طبیعی خود می تواند با بنزین‌های وطنی سازگارتر و در بحث استهلاک مطمئن‌تر ظاهر شود.
 همچنین در مقایسه با تویوتا کرولا و در مدلهای مشابه آپشن‌های بیشتری را با قیمت ارزانتر در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین هیوندای الانترا از برخی جهات مانند: طراحی کابین و ایمنی بسیار خوب ظاهر شده و در آنهایی هم که کم کاری کرده (مثل شتاب) به راحتی نیازهای معمول شما را پاسخ می دهد و شما کمبود خاصی احساس نمی کنید. 
طراحی داخلی هیوندای الانترا
داخل کابین فضایی مدرن و زیبا دارد که هنوز بعد از گذشت سالها جذابیت‌های خود را حفظ کرده است. وجود آپشن‌های بیشمار و طراحی فانتزی کنسول مرکزی در ترکیب با خطوط جسورانه داشبورد و پشت آمپرهای اسپرت، رانندگی لذت بخشی را به راننده و سرنشینان می بخشد. در نسل ششم طراحان هیوندای تصمیم گرفتند مقداری از زیبایی‌ و شلوغ‌کاری کابین را بکاهند و با ساده سازی به ارگونومی بهتری دست یابند. فضای کابین نیز برای یک خانواده عادی مناسب است اما اگر سرنشینان عقبی قد بلندی داشته باشند از نظر فضای بالای سر با محدودیت نسبی مواجه می شوند.
در مورد کیفیت هم اگر بخواهیم با محصولات قدیمی مقایسه کنیم چندان پیشرفت نکرده اما در قیاس با برخی ماشین های ژاپنی مانند هوندا سیویک چند سرو گردن بالاتر هستند. شایان ذکر است که کابین الانترا کمی زودتر از امثال سیویک و کرولا به صدا می‌افتد. 
فضای خارجی هیوندای الانترا
ورود این نسل از هیوندای در بین خودروهای دیگر هیوندای بسیار جلب توجه کرد. البته که طراحی  این خودور بسیار خاص و چشمگیر بود. در آن دوره خودرو سازان در طراحی این خودرو خطوط صاف و ساده را کنار گذاشته و با استفاده از طراحی خطوط سیال و زیبا توانستند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.  البته طرح‌های پیچیده و چشمگیر یک مشکل هم دارند و آن اینکه معمولاً زودتر از مدلهای ساده از مد می‌افتند؛ به عنوان مثال طراحی نسل ششم که در آن از خطوط ساده و منطقی استفاده شده ماندگارتر از نسل پنجم از کار درآمده است با این حال میتوانیم از الانترا MD هم به عنوان خودرویی خوش قیافه و جوان‌پسند یاد کنیم که با خطوط سیال بدنه و چراغهایی که به شکل اغراق‌آمیزی تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند، حس پویایی را به بیننده منتقل میکند. همچنین از رینگ‌های جذاب و جلوپنجره بزرگ، استفاده شده که جلوه‌ای اسپرت به ماشین داده است. هرچند خیلی با مشخصات فنی خودرو همخوانی ندارد اما حس خوبی به مخاطب ارزانی داشته است. 
مشخصات هیوندای الانترا
هیوندای الانترا با یک موتور 1.8 لیتری تفنس طبیعی قدم به سرزمینمان گذاشته که این پیشرانه قادر است در بهترین حالت 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور را به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های جلویی نماید. این مجموعه به شتاب صفر تا صد رسمی حدود 10.5 ثانیه ختم می شود. هرچند این مقدار برای استفاده‌های معمول کافی است اما در مقابل رقبایی نظیر کیا سراتو 2 لیتری یا مزدا 3 مقداری ضعیف‌تر می‌باشد.
خودروی الانترا امتیاز بالایی در پارامترهایی نظیر عملکرد جعبه‌دنده، ترمزها، عایق‌بندی کابین، تعلیق، مصرف سوخت و سایر مشخصات فنی دارا می باشد. در این ماشین از نکته فنی خارق العاده‌ای استفاده نشده است و بیشتر تمرکز اصلی خود را روی خصلت‌های اقتصادی، استهلاک پایین و ایمنی بالا قرار داده است.
امکانات خودروی هیوندای الانترا
نسل پنجم الانترا در نسخه‌های فول آپشن نیوفیس (چه وارداتی و چه شرکتی آسان موتور) با امکانات رفاهی و ایمنی خوبی به بازار ایران عرضه شده است. از جمله این امکانات میتوان به مواردی نظیر: سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, ESC, BA, VSM، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب، بلوتوث، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایش فشار باد تایرها، آینه‌های جانبی تاشوبرقی، چراغها و برف‌پاک‌کن هوشمند، سانروف برقی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها و فرمان، گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو و تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان پشتی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.
البته بهتر است بدانید که نسخه‌های وارداتی کم آپشن هم در بازار موجود هستند. اما در عوض فول‌ترین مدلهای موجود نیز از نوع وارداتی هستند که علاوه بر گزینه‌های مورد اشاره، از گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌های عقبی نیز بهره میبرند. در بحث ایمنی هم نتایج خوبی از این نسل هیوندای به چشم می خورد. چرا که الانترا به غیر از آزمون Small Overlap که نماینده هیوندای در آن نمره قابل قبول را کسب کرده در سایر پارامترها موفق به دریافت امتیاز برتر می باشد. 
 

reza.gholinia5724
reza.gholinia5724

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋