reza.gholinia5724

reza.gholinia5724

انواع خودروبر و یدک کش

جرثقیل امداد خودرو 
یکی از وسایل مورد نیاز در گروه امداد خودرو تهران جرثقیل است که در صورت نیاز می توان از آن برای جابه جایی ماشین ها استفاده کرد. جرثقيل‌ها انواع گوناگونی دارند و بسیار پرکاربرد هستند و می‌توانند بارهایی با وزن بسیار بالا را به راحتی انتقال دهند. امروزه جرثقیل‌ها تغییرات زیادی کرده‌اند و در مقایسه با گذشته کاربردهای بیشتری دارند؛ چرا که در گذشته در زمان جابه‌جایی خودروها به وسیله جرثقیل در طول مسیر خسارات زیادی به خودروها وارد می‌شد، اما امروزه جرثقیل‌ها توانایی آن را دارند تا خودروها را بسیار اصولی‌تر از همیشه و با تجهیزات کامل حمل کنند.
از آنجایی که خودروهایی با برند خارجی نیاز به مراقبت بیشتری هستند، برای حمل آنها مناسب می باشد. 
در صورت ایجاد مشکل فقط کافیست با مرکز تخصصی ما تماس بگیرید و گروههای امدادی ما را درجریان بگذارید. شمارۀ در سایت مرکز امداد خودرو تهران قرار دارد تا شما دسترس سریعتری به ما داشته باشید. 
خودروبر امداد خودرو 
یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی که در یدک‌کشی و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تریلرهای کفی هستند. تریلرهای کفی دارای ظاهری همچون کامیون اما بدون دیواره‌ هستند که اغلب از آن‌ها برای جابه‌جایی و حمل خودروهای سنگین، خودروها و تجهیزات راه سازی، کانتینرها و اقلام سنگین‌ وزن استفاده می‌شود. موسسه امداد رسان تهران بعد از صحبت کردن با درخواست کنندگان و بررسی نوع نقص و خرابی، در صورت نیاز تریلر کفی را به محل مورد نظر می فرستند. علاوه بر حمل خودروها، اجسامی مانند تیرآهن‌ها و توپ‌های فولادی و بارهای دارای ارتفاع غیر استاندارد را نیز می‌توان با تریلرهای کفی منتقل کرد. گروههای امدادی مجموعه ما تمام تمرکز خود را برای حمل خودرو انجام می دهند تا در زمان حمل آن مشکل برای اتومبیل شما پیش نیاید. 
دکل امداد خودرو 
 در بسیاری از خودرو ها از رکاب هایی با جنس فایبر گلاس استفاده می کنند. این قطعات شکننده هستند و به راحتی آسیب می بینند. به همین دلیل برای پیشگیری از هر گونه خسارات به خودروها می توان از دکل امداد خودرو استفاده کرد. در جرثقیل های دکل دار، میان رکاب و تسمه، چیزی مثل یک کارتن و یا یک کف پایی قرار می دهند تا فشار کمتری به رکاب ها وارد شود. 
یکی دیگر از الویت های گروه های امدادی این مرکز داشتتن تعرفه های مناسب می باشد. باید در نظر داشته باشید که امداد خودرو تهران طبق تعرفه های اتحادیه عمل می کند و هزینه ی اضافی دریافت نمی کند. البته اگر با مواردی از امدادرسان ها برخورد داشتید که هزینه های اضافی به دلیل ترافیک سنگین و یا بد مسیر بودن طلب کردند، توجه ای به این بهانه ها نکنید. وظیفۀ آنها رساندن خدمات تحت هر شرایطی به درخواست کنندگان می باشد.
نکات مهم دربارۀ خودروبرها
در صورت نیاز به دریافت خدمات یدک کشی لازم است ابتدا نکات راهنمایی رانندگی درمورد یدک‌کشی را بدانید و آن ها را رعایت کنید، مهم‌ترین موارد این موارد عبارتند از:
یدک ‌کشی در شرایطی مجاز است که نور کافی وجود داشته باشد.
خودروی یدک‌ کش باید نیرو و توان کافی جهت یدک‌ کشی را داشته باشد.
وسیله‌ای که دچار آسیب شده است باید دارای راننده مستقل باشد و راننده گواهینامه معتبر داشته باشد.
یدک‌ کش نمی‌تواند هم‌زمان بیش ‌از یک خودرو را یدک بکشد.
بعد از اطمینان از این‌ که نکات راهنمایی و رانندگی، نوبت به نحوه حمل خودرو با یدک‌کش می رسد.
در ابتدا راننده یدک‌ کش باید بررسی کند که آیا با این روش خودرو قابلیت حرکت دارد یا خیر؟ اگر خودرو حرکت داده شود آسیبی به قسمت ‌های دیگر وارد می شود یا خیر؟
برخی نقص‌ها و مشکلات خودرو، که مربوط به سیستم انتقال قدرت و یا سیستم تعلیق  می باشند، باعث می‌شود که خودرو به هر روشی قابل‌ حمل نباشد. بنابراین روش‌های دیگری باید مدنظر قرار داد.
در مرحله بعد خودرو یدک‌ کش باید از لحاظ سلامت تضمین‌ شده باشد. خودرویی که خود دارای عیب و نقص باشد، نمی‌تواند خودروی دیگری را حمل کند. ‌این سلامت باید بیشتر در قسمت ترمزها و سیستم فرمان حائز اهمیت می باشد. مورد بعد این‌که ماشین یدک‌کش حتماً برای خودروی خود لاستیک زاپاس به‌ همراه داشته باشد.
پس‌از طی کردن این مراحل خودرو باید در قسمت جرثقیل یدک‌کش قرار بگیرد. فرد یدک‌کش باید خودرو را به میزانی بالا بیاورد که دید کامل داشته باشد. هنگام بالا بردن خودرو به باد لاستیک‌ های ماشین معیوب باید توجه کرد، زیرا فشار بیشتری نسبت‌ به حالت عادی بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد و چنانچه باد آن کم و یا سالم نباشد ممکن است در حرکت دچار مشکل شود.
نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که خودروی یدک‌کش حتماً دارای بیمه شخص ثالث باشد. در صورت داشتن این نوع بیمه اگر به خودروی معیوب خسارت بیشتری در حین یدک کشی وارد شود بیمه هزینه آن را جبران می کند. 
اگر شرکت امداد رسانی معتبر و دارای مجوز باشد قطعاً موارد فوق را رعایت می‌کند. به دلیل این‌که بر روی این مجموعه از طرف اتحادیه نظارت انجام می‌شود، مجموعه ملزم به رعایت نکات یدک‌کشی می‌باشد.
دیگر روش حمل خودرو، خودروبر ها هستند. استفاده از خودروبر نسبت ‌به روش‌های دیگر امنیت بیشتری دارند اما ملزومه  استفاده از این روش حرکت کردن خودرو می باشد. زمانی که خودرو دچار مشکلی شده است که نتواند حرکت کند این روش مناسب حمل آن نمی‌باشد.
در مرحله اول تمام قوانین راهنمایی رانندگی و نکاتی که در قسمت قبل گفته شد لازم است در این روش هم رعایت شود. در مرحله بعد یک سری نکات ویژه این روش حمل است که در ادامه به آنها می پردازیم؛
این نوع خودروبر ها بدلیل اینکه اغلب از نوع کامیونت‌ های سبک هستند، باید رانندۀ آن صلاحیت رانندگی با این نوع خودروها را داشته باشد و گواهینامه مورد نیاز را داشته باشد.
به دلیل این‌که نحوه قرارگیری خودرو بسیار مهم است. بنابراین راننده باید تجربه لازم را داشته باشد. کوچک‌ترین اشتباه در بالا بردن خودرو باعث سقوط آن خواهد شد.
خودروبر دارای امکانات لازم جهت ثابت نگه‌داشتن خودرو مانند زنجیر باشد و در حین انجام انتقال از آن‌ ها استفاده نماید. 
مهم ترین نکته در هنگام یدک ‌کشی
 از مهم ترین موارد در یدک کشی خودرو انتخاب معتبر ترین یدک کش می باشد. زمانی‌که خودرو دچار نقص می‌شود و در راه از حرکت می‌ایستد، به‌نظر می رسد در دسترس‌ترین یدک‌کش بهترین یدک‌کش باشد، اما در واقع این موضوع صحیح نیست. متأسفانه برخی از خودرو های یدک‌کشی که در سطح جاد ه‌ها حضور دارند، بدون هیچ مجوزی در حال فعالیت هستند و نظارتی بر آن ها انجام نمی‌شود و معمولاً این نوع یدک‌کش ‌ها با عیب تراشی بیهوده سعی بر این دارند که خودروی شما را با هزینه های زیاد به تعمیر گاه انتقال دهند.
 درحالیکه‌ که شاید مشکل خودرو در همان محل با هزینه بسیار کمی قابل ‌حل باشد. درست است خلاص شدن از این وضعیت مهم است، اما باید توجه کرد که این خلاص شدن به هر قیمتی نباشد. پس نکته اصلی یدک‌کشی این است که از مجموعه های امدادی که دارای مجوز هستند استفاده کنید تا در صورت بروز اختلاف بین شما و مجموعه امدادرسان مرجعی جهت رسیدگی به شکایت شما وجود داشته باشد.
 

 

reza.gholinia5724
reza.gholinia5724

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋