rasht-city

rasht-city

خصوصیات و فواید انواع عسل

فواید عسل طبیعی بسیار مهم و قابل توجه است که آنقدری که باید به آن توجه نمی شود. ما در این مقاله قصد داریم تا فواید عسل ارگانیک را به شما بگوییم پس تا آخر این مقاله با تی جیب همراه باشید.

 

نحوه تولید عسل

یکی از مهم ترین سوالات مردم این است که اصلا چگونه به وجود می آید؟ عده ای بر این باورند که عسل، همان مدفوع زنبور است که این حرف کاملا اشتباه می باشد. در واقع زنبور عسل با نشستن بر روی گل ها، شهد آنها را می مکند و سپس شیره گل ها را درون دهان خود نگه داشته و حتی چندین ساعت توانایی نگه داشتن آن را دارند و بر روی حجره های خالی کندوها خالی می کنند.

 

 

خواص عسل کوهستان

 

 

فواید عسل طبیعی

خواص عسل بسیار زیاد است و در یک مقاله نمی گنجد، اما در اینجا 5 مورد از آن نام برده شده است.

 

 

1. کمک به درمان بیماری قلب و عروق

یکی از مهم ترین فواید عسل طبیعی کاهش کلسترول خون می باشد که همین امر باعث کمک بهبود بیماری های قلب و عروق می شود. البته مصرف عسل دلیل بر این نمی شود که فردی که بیماری قلبی دارد با خوردن عسل طبیعی به بهبودی کامل برسد. مصرف عسل فقط می تواند به بهبود آن کمک کند.

 

 

2. کاهش سرفه و گلودرد

یکی دیگر از مهم ترین فواید عسل کمک به کاهش سرفه و همچنین بهبود گلودرد است. در بسیاری موارد مردم برای کاهش گلودرد و سرفه های خود از داروهای شیمیایی مانند؛ شربت دیفن هیدرامین استفاده می کنند که اصلا نیازی به خود درمانی نیست. گاهی اوقات با مواد طبیعی هم می توان بخش زیادی از درمان را طی کرد.

برای مثال؛ درون آب جوش دو قاشق مربا خوری عسل طبیعی به همراه چند قطره آبلیمو بریزید و آن را به خوبی هم بزنید و سپس آن را میل کنید. روزی دو بار این کار را انجام دهید، بخش قابل توجه ای از گلودرد شما کاهش می یابد.

 

 

3. موثر در سیستم گوارش

یکی از مهم ترین مشکلات ما مردم ایران، داشتن زخم معده و مشکل در سیستم گوارشی است که آن هم ریشه در نحوه تغذیه ما دارد. یکی دیگر از فواید عسل کمک به کسانی است که مشکل معده دارند. شما می توانید بعد از خوردن هر وعده غذایی سنگین از همان ترکیب آب جوش، عسل و آبلیمو استفاده کنید و کمی از نفخ معده خود را بهبود دهید. البته عرق نعنا در اولویت اول قرار دارد.

 

 

خواص عسل اصل

 

 

4. بهبود زخم های پوستی

یکی از مهم ترین خواص انواع عسل ارگانیک کمک به بهبود زخم ها و مشکلات پوستی است. یکی از بیماری های پوستی که با عسل می توان تا حدی درمان کرد، بیماری آکنه می باشد. شما می توانید مقداری از عسل را روی محل قرار داده و به آرامی آن را ماساژ دهید این کار را می توانید روزی دو بار انجام دهید. این ترفند برای بیماری مانند؛ قارچ پوستی هم تا حدودی جواب می دهد. البته در صورت لزوم حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

 

5. کمک به داشتن خوابی آرام

یکی دیگر از خواص انواع عسل طبیعی بسیاری از بیماری هایی که در بدن رخ می دهد از سردرد گرفته تا درد معده ناشی از بی خوابی یا کم خوابی می باشد. عسل یکی از مواد غذایی است که می تواند باعث آرامش بیشتر شما هنگام خواب شود. کافی است فقط یک الی دو قاشق چایخوری عسل را درون یک لیوان شیر ریخته و هم بزنید و آن را میل کنید تا بتوانید خوابی آرام را تجربه کنید. لطفا از مصرف بی رویه قرص های آرام بخش پرهیز و برای مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنید.

 

چگونه می توانم عسل طبیعی را تهیه کنم؟

یکی از بهترین و راحت ترین روش های خرید کردن، خرید آنلاین یا همان اینترنتی است. اما اعتماد به هر سایتی بسیار سخت است چرا که امروزه کلاهبرداران در فضای مجازی به شدت زیاد شده اند. شما برای انجام این کار می توانید به فروشگاه اینترنتی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک مراجعه کنید.

 

 

خواص عسل ارگانیک

 

 

جمع بندی

بنابراین، طبق مطالب گفته شده ما به این نتیجه می رسیم که برای درمان بعضی از بیماری ها نیازی به خود درمانی آن هم به صورت شیمیایی نیست و با مواد غذایی طبیعی مانند؛ عسل می توانیم تا حد زیادی بسیاری از بیماری های خود را درمان کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتواند کمی به اطلاعات شما اضافه کند.

 

 

منبع: https://tijib.com/blog/properties-of-honey/

 

rasht-city
rasht-city

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋