raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

اصولی که در چیدمان منزل لازم است بدانید!!

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با وجود هزینه زیادی که برای دکوراسیون خانه خود انجام داده اید، چرا هنوز زیبا و دلنشین نشده است؟ در پاسخ به این مشکل باید بگوییم که زیرا اصول و قوائد خاصی وجود دارد که آنها را رعایت نکرده اید. در ادامه به مواردی از این اصول اشاره میکنیم که توسط مجموعه گامی نو جمع آوری شده اند.

گل و گیاه

درست ست که گل ها و گیاهان را دوست داریم و نبودشان ممکن است محیط را بی احساس جلوه دهند، اما این جا خانه شماست نه گل ها، پس به جای اینکه چندین گلدان کوچک و بزرگ را کنار هم ردیف کنیم و فضایی آشفته بسازیم، بهتر است از یک یا دو گلدان بزرگ در کنار مبل ها یا گوشه ای از خانه استفاده کنیم.

 

 

میز تلویزیون

اسم این وسیله گویای کاربردش هست، میز تلویزیون! نه تمام دکوری های کوچک و بزرگی که دارید. اگر میز تلویزیون بزرگی دارید، می توانید از یک گدان یا هر اکسسوری دیگری که می پسندی روی آن استفاده کنید، اما زیاده روی در این کار مخصوصا اگر میز تی وی به عنوان نقطه کانونی خانه شما باشد، باعث شلوغ شدن و آشفته شدن فضا و نیز باعث پرت شدن حواس در هنگام تماشای تلویزیون می شود.

چراغ ها

اگر سبک خانه شما کلاسیک یا سلطنتی نیست، انتخاب چراغ ها و منابع نوری خیلی ساده تر خواهد شد و انواع مختلف موجود در بازار می تواندد گزینه های مطلوبی برای خانه شما باشند، بک آباژور ایستاده، دیوار کوب ها و یا لامپ های آویز خیلی بلند برای منزلتان می توانند ویژگی منحصر بفردی باشند. توسیه میشود که از منابع نوری مختلف برای یک محیط استفاده کنید.

قاب عکس

در دوره ای داشتن یک میز خاطره در کنج خانه که عکس های اعضا خانواده، دوستان و فامیل روی آن قرار میگرفت، به نظر زیبا می آمد، اما اکنون اینکار نه تنها زیبا نیست بلکه از زیبایی مابقی وسایل خانه می کاهد، اگر به قرار دادن عکس اعضای خانواده و عزیزانتان در خانه علاقه دارید، یک دیوار کمتر در معرض دید مثل دیوار راه رو یا ورودی خانه را در نظر بگیرید و عکس ها را در قاب  عکس های یک شکل روی آن قرار دهید.

کابل ها

با پیشرفت تکنولوژی یکی از مجموعه اشیاء که به خانه ها و محیط زندگی ما افزوده شده است، سیم ها و کابل های این دستگاه ها هستند که به دلیل ازدیاد و متراژشان موجب بهم ریختگی و نا زیبا شدن فضا میگردد. برای حل این مشکل از داکت ها و نظم دهنده های سیم استفاده نمایید و سعی نمایید مکان قرار گیری وسایل الکترونیکی تا جای ممکن به پریز های برق نزدیک باشد تا مجبور به استفاده از کابل هایی با متراژ خیلی بالا نباشید.

تغییرات

عوض کردن برخی لوازم منزل مثل مبل ها یا وسایل چوبی ممکن است در برگیرنده هزینه بالایی باشد. برای مدیریت این هزینه ها و نیز ایجاد تغییرات راهکارهای ساده اما اثر گذاری وجود دارد که با انجام آن ها تغییرات بزرگی را میتوان ایجاد نمود. برای مثال تغویض روکش مبل ها یا تغییر رنگ وسایل و نیز عوض کردن دستگیره ها از جمله کارهایی است که با صرف هزینه معقول می توان به انجام آن ها پرداخت.

یکی از کار هایی که می توان با انجام آن ها فضایی متعادل و زیبا ایجاد نمود، استفاده از وسایلی که از متریال مختلف مثل فلز، شیشه، چوب و پلاستیک و حتی سنگ است که با استفاده از جزییات و لوازم دکوری در کنار وسایل اصلی محیط قابل اجرا است و نتیجه آن بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

اگر دوستش نداری از شرش خلاص شو!

وسایل قدیمی که دیدن آن ها هر روز باعث تشویش اعصابتان می شود، وسایلی که شما را یاد خاطرات نا خوشایند میاندازند و آن هایی را که دوست ندارید را دور بیندازید یا اینکه اگر قابل استفاده هستند به کسی که دوستشان دارد یا به آنها احتیاج دارد ببخشید، این گونه فضای دلپذیر تری را برای خود ایجاد می کنید.

لینک منبع

 

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋