رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

کیف پول نرم افزاری ارزهای دیجیتال

 

 

 

. . .

 

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

به‌طور خلاصه، می‌توان گفت کیف پول ارز دیجیتال یا به‌ عبارتی Cryptocurrency Wallet نوعی کیف پول است که ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی مختلف را تسهیل می‌کند و یکی از ابزار ضروری برای استفاده از ارزهای دیجیتال، داشتن کیف پول رمزارز است. کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان با توجه به ویژگی‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد، از جمله بر اساس رویکردهای امنیتی یا پشتیبانی از ارزهای دیجیتال خاص و بسیاری قابلیت جزئی دیگر که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای مثال، کیف پول بیت کوین نوعی والت رمزارز است که فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند؛ اما در مقابل کیف پول رمزارزی می‌توان یافت که از چندین نوع ارز دیجیتال پشتیبانی کند و فهرست را می‌توان بر هر اساسی ادامه داد.

برای ارائه پاسخ جامع به پرسش کیف پول رمزارز چیست؟ نیاز داریم تا کمی بیشتر روی این فناوری زوم کنیم تا جزئیات بیشتری نمایان شود. بنابراین، کیف پول ارز دیجیتال به دستگاه. وسیله فیزیکی، برنامه یا سرویسی می‌گویند که اطلاعات مربوط به کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی برای تکمیل تراکنش‌های رمزارز را در خود ذخیره می‌کند. علاوه‌ بر عملکرد پایه‌ای ذخیره‌ی کلیدها، یک کیف پول ارز دیجیتال قابلیت رمزگذاری (Encrypting) و امضای دیجیتالی (Signing) داده‌ها را نیز در شالوده‌ی خود دارد.

 

کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال: کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال یا به‌ عبارتی Software Wallet به والت‌هایی گفته می‌شود که اطلاعات کلیدهای خصوصی و را در فایل‌های محلی ذخیره می‌کند. این دسته کیف پول‌های ارز دیجیتال را می‌توان با نصب نرم‌افزار مربوطه روی کامپیوتر، گوشی هوشمند یا حتی استفاده از اپلیکیشن تحت وب، مورد استفاده قرار داد. بزرگ‌ترین مزیت این نوع والت‌ها در سرعت بالای نقل‌وانتقال و دسترسی آسان است؛ اما مهاجم می‌تواند با نفوذ به دستگاهی که اپلیکیشن روی آن نصب است، به دارایی‌های دیجیتال شما نیز دسترسی پیدا کند.

 

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاملا به نیاز هر فرد وابستگی دارد؛ بنابراین، ارائه‌ی رتبه‌بندی قطعی در این‌باره غیر ممکن است؛ زیرا انتخاب بهترین کیف پول رمزارز شامل عوامل و معیارهای زیادی می‌شود. در ادامه، بدون در نظر داشتن رتبه و ترتیب خاصی چند نمونه از بهترین والت‌های ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال الکتروم (Electrum)

 

ما Electrum را انتخاب کردیم زیرا امن است  و ویژگی ها و گزینه های پیشرفته ای را ارائه می دهد.

مزایا

  • یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین
  • استفاده از آن بسیار آسان است
  • مبتنی بر نرم افزار
  • هیچ اطلاعاتی در سرور ذخیره نمی‌شود
  • متن باز
  • از احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کند

معایب

  • دارای مسائل امنیتی بوده است
  • فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند

 

 Electrum یکی از کیف پول های اصلی بیت کوین استاز سال 2011 ، دو سال پس از ایجاد بیت کوین ، وجود داشته است و از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده استدر حالی که این کیف پول از نظر رابط کاربری و تعهد خود فقط به بیت کوین خالی از سکنه است ، اما در این عملکرد اصلی برتری داردهمچنین به دلیل گزینه های پیچیده برای کاربران پیشرفته مناسب تر است.

 Electrum  دارای منبعی باز است ، به کاربرانش اجازه می دهد هزینه تراکنش های سفارشی را تعیین کنند و این گزینه را دارد که بین بیت کوین قدیمی و Segwit یکی را انتخاب کندهمچنین به کاربران این امکان را می دهد که سطح امنیت مورد نظر خود را تعیین کنندبه عنوان مثال ، می توانید یک کیف پول استاندارد ، یکی با احراز هویت 2 عاملی یا یک کیف پول چند امضا ایجاد کنیدهمچنین می توانید رمزعبورخود را با کلمات سفارشی طولانی کنید

 

  Electrum   برای دارنده پیشرفته تر بیت کوین که می خواهد ویژگی های امنیتی عالی و سفارشی سازی همه را در یک طرح ساده داشته باشد ، مناسب است.

 

کیف پول ارز دیجیتال اکسودوس (Exodus)

ما Exodus را برای مبتدیان بهترین انتخاب میدانیم زیرا رایگان است و همراه با پشتیبانی خوب مشتری و پشتیبانی اختیاری برای ذخیره سازی سرد است .

مزایا

  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال گوناگون
  • قابلیت استفاده از سبد سرمایه‌گذاری و معاملات درون برنامه‌
  • تعیین کارمزد تراکنش‌ها به‌طور خودکار
  • تیم پشتیبانی فوق‌العاده
  • ایمنی بالاتر به نسبت دیگر کیف پول‌های نرم‌افزاری تحت وب

معایب

  • قابلیت هک شدن و از دست رفتن سرمایه کاربران
  • قابلیت‌های امنیتی محدود
  • عدم دسترسی به نسخه تلفن همراه تاکنون


Exodus  یک کیف پول رومیزی و تلفن همراه با رابط کاربری بسیار ساده و مبادله داخلی استیکی از محبوب ترین ویژگی های Exodus توانایی مبادله بین تعداد زیادی از ارزهای رمزنگاری شده استدر حال حاضر اجازه مبادله بین بیش از 100 ارز رمزنگاری مختلف را می دهد

این کیف پول با سادگی ، برای مبتدیانی که تازه وارد فضای رمزنگاری شده اند بسیار عالی استهمچنین از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار است ، که برای مبتدیانی که وارد بازار گیج کننده می شوند ، یک ویژگی ضروری است.

در حالی که برای مبتدیان عالی است ، برای کاربران پیشرفته تر ممکن است فاقد برخی ویژگی ها باشند Exodus یک کیف پول منبع بسته استاین خلاف اخلاق ایده بیت کوین و بلاک چین است و می تواند نگرانی های امنیتی ایجاد کند زیرا کد آن برای همه باز نیستدر عوض ، کاربران به تیم Exodus اعتماد می کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ حفره ای در امنیت کیف پول آن وجود ندارد.

کیف پول ارز دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase)

کوین‌بیس ابتدا فعالیت خود را به‌عنوان صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده آغاز کرد. اکنون اما کوین‌بیس کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری برای پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس ارائه کرده است که در بین بهترین‌های کیف پول ارز دیجیتال قرار می‌گیرد. اپلیکیشن والت کوین‌بیس رابط کاربری ساده و جذابی دارد و با صرافی این شرکت نیز به‌خوبی همگام‌سازی شده است.

کیف پول ارز دیجیتال کوین‌بیس در دسته والت‌های نرم‌افزاری قرار می‌گیرد و برخلاف صرافی کوین‌بیس حالت امانی (Custodial) ندارد. بدین ترتیب، اطلاعات کلید خصوصی و دارایی‌های دیجیتال کاربر روی دستگاه ذخیره می‌شود. البته، امکان نقل‌وانتقال دارایی‌ها بین صرافی و کیف پول ارز دیجیتال فراهم شده است و کاربر می‌تواند به‌راحتی مبالغ موردنیاز خود را بین این دو حالت انتقال بدهد.

کیف پول ارز دیجیتال مایسلیوم (Mycelium)


Mycelium یک کیف پول بیت کوین منبع باز و فقط برای تلفن همراه استمیسلیوم در حال حاضر فقط از توکن های بیت کوین ، ETH و ERC-20 پشتیبانی می کنداز جهاتی ، میسلیوم کاملاً شبیه به کیف پول Electrum است با برخی از تفاوت ها فقط در تلفن همراه قابلیت استفاده را دارد ، رابط کاربری تازه تر از Electrum ، و همچنین دارای مبادله داخلی میباشد.

میسلیوم ، مانند Electrum ، یکی از کیف های اولیه استهمچنین مانند Electrum ، می توانید هزینه تراکنش های سفارشی را تعیین کنید تا بتوانید مدت زمانی را که مایل هستید منتظر بمانید تا یک تراکنش انجام شود ، انتخاب کنید

Mycelium همچنین دارای چند ویژگی جالب دیگر مانند پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری است که به کاربران اجازه می دهد بیت کوین خود را در یک دستگاه ذخیره سازی آفلاین نگه دارند در حالی که هنوز از رابط کاربری Mycelium برای مشاهده دارایی های خود استفاده می کنند.

مزایا

        •          بسیار شناخته شده است.

        •          اتصال در آن بسیار سریع و یکنواخت است.

        •          کنترل 100 درصدی کلیدها در اختیار خود کاربر است.

        •          متن باز است.

        •          با سه کیف پول سخت افزاری شناخته شده بازار به نام‌های ترزور و لجر و کیپ‌کی سازگاری دارد.

 

معایب

        •          نسخه دسکتاپ ندارد.

        •          بهینه‌سازی آن در دستگاه های iOS عالی نیست.

        •          اگر قبلا از کیف پول‌های بیت کوین استفاده نکرده‌اید، ممکن است مدیریت آن برایتان کمی دشوار باشد.

کیف پول ارز دیجیتال کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی Coinomi یک کیف پول نرم افزاری است که به سهولت می توان از آن استفاده کرد. این کیف پول برای نگهداری و ذخیره طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم استفاده می شود. ویژگی های کیف پول کوینومی باعث شده که آن به یک انتخاب محبوب برای کاربران تلفن همراه تبدیل کرده استکیف پول Coinomi از یک تکنولوژی رمزنگاری قوی استفاده می کند که باعث ایجاد یک بستر ذخیره سازی امن برای کاربران شده است. به راحتی با دانلود کیف پول کوینومی میتوانید از آن استفاده کنید.


 Coinomi  که در سال 2014 تأسیس شد ، قدیمی ترین کیف پول چند زنجیره ای موجود با میلیون ها کاربر فعال استمهمتر از همه ، هیچ کیف پول Coinomi تا به حال هک نشده یا به هر نحوی به خطر نیافتاده است.


Coinomi  یک کیف پول چند زنجیره ای امنیتی برای موبایل و رومیزی است که پشتیبانی بومی و مالکیت واقعی بیش از 125 بلاک چین (بیشترین تعداد در صنعت کیف پول های غیر حضوری) و هزاران توکن را ارائه می دهد.

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋