atefeh.salimi6528

atefeh.salimi6528

 ۲ نفر را دنبال می کند

انواع کیف پول دیجیتال

انتخاب یک کیف پول امن اولین قدم برای خرید ارز دیجیتال است. درست مانند زمانی که می خواهیم پول خود را در بانک بگذاریم، به دنبال یک بانک معتبر و دارای مجوز می گردیم.

کیف پول ارز دیجیتال را می توان به سه دسته تقسیم کرد: 1. کیف پول نرم افزاری 2. کیف پول سخت افزاری 3. کیف پول کاغذی. البته برخی از افراد کیف پول هایی را که برای استفاده از آنها نیاز به اتصال به اینترنت دارند، کیف پول داغ و کیف پول هایی که آفلاین هستند، کیف پول سرد می نامند. کیف پول های داغ نسبت به کیف پول های سرد در برابر حملات هکرها امنیت کمتری دارند.

کیف پول کاغذی چیست؟

یکی از راه های نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده از کیف پول کاغذی است. در واقع کیف پول کاغذی کلید عمومی و کلید خصوصی شماست که به صورت کد QR روی کاغذ چاپ می شود و با اسکن این کد به راحتی می توانیم ارزهای دیجیتال را ارسال یا دریافت کنیم. این نوع پورتفولیوها برای افرادی مناسب است که اطلاعات زیادی در مورد اینترنت و کامپیوتر ندارند و یا افرادی که می خواهند برای مدت طولانی سرمایه گذاری کنند. لازم به ذکر است که امنیت کیف پول های کاغذی به شدت ضعیف است و در صورت گم شدن یا سرقت این نوع کیف پول، کاربر دیگر نمی تواند به حساب خود دسترسی داشته باشد.

کیف پول نرم افزاری چیست؟
این نوع کیف پول ها شامل کیف پول های مختلفی هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اکثر کیف پول های نرم افزاری نیاز به اینترنت دارند به همین دلیل اکثر این کیف پول ها در گروه کیف پول هات دسته بندی می شوند.

انواع کیف پول نرم افزاری عبارتند از: کیف پول تحت وب، دسکتاپ و موبایل. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک از این کیف پول ها به شما می دهیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

کیف پول های وب:
برای استفاده از کیف پول های وب نیازی به دانلود هیچ نرم افزاری نیست. در عوض، با استفاده از یک مرورگر، می توانید با هر دستگاه متصل به اینترنت وارد کیف پول خود شوید و تراکنش های خود را تکمیل کنید. برای استفاده از این نوع کیف پول ها کافی است به وب سایت سازنده کیف پول مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات کاربری خود کیف پول خود را وارد کنید. درست مانند واتس اپ وب. اگر تا به حال از واتس اپ وب استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که استفاده از این روش و دسترسی به کیف پول خود از طریق آن چقدر آسان است.

مزایای کیف پول های تحت وب عبارتند از: 1. دسترسی ساده و راحت به کیف پول از طریق هر دستگاه متصل به اینترنت، 2. تراکنش های بسیار سریع، به طوری که یک معامله یا تراکنش در عرض چند دقیقه انجام می شود. 3. از آنجایی که تمام اطلاعات در سرورهای کیف پول ذخیره می شود، نیازی به پشتیبان گیری از اطلاعات کیف پول نیست. 4. برخی از این کیف پول ها دارای ویژگی های خاصی هستند، به عنوان مثال برخی از آنها قابلیت اتصال به کیف پول موبایل و دسکتاپ را دارند.

بزرگترین عیب این کیف پول ها این است که اطلاعاتی مانند کلید عمومی و خصوصی حساب شما در سرورهای این کیف پول ها ذخیره می شود و سازنده کیف به آنها دسترسی دارد. یکی دیگر از معایب کیف پول های تحت وب، امنیت پایین آنها در مقایسه با کیف پول های دیگر است. زیرا ممکن است حساب شما توسط شرکت ارائه دهنده کیف پول مسدود شود و یا سایت کیف پول هک شده و تمامی اطلاعات مشتریان آن به سرقت برود.

 

 

atefeh.salimi6528
atefeh.salimi6528

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
crypto.lover.irani
مقاله مفیدی رو به اشتراک گذاشتین. سپاس
سایت ارزوب هم درمورد کیف پول رمزارز محتوایی گذاشته بود که اون هم برای فرد مبتدی مثل من خیلی کارآمد بود.ولی به نظر شما کدوم یکی بهتر و راحت تره؟
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋