رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

کاردانو یک نسل سوم ، پلتفرم بلاک چین اثبات سهام (PoS) غیر متمرکز است که به عنوان جایگزین کارآمدتری برای شبکه های اثبات کار (PoW) طراحی شده استمقیاس پذیری ، قابلیت همکاری و پایداری در شبکه های PoW مانند اتریوم به دلیل زیرساخت هزینه های رو به رشد ، استفاده از انرژی و زمان کند تراکنش محدود می شود.

چارلز هاسکینسون ، بنیانگذار بلاک چین اثبات کار (PoW) اتریوم ، پیامدهای این چالش ها را در شبکه های بلاکچین درک کرده و توسعه کاردانو و ارز رمزنگاری شده اصلی آن ، ada را در سال 2015 آغاز کرد.

پلت فرم کاردانو بر اساس پروتکل اجماعی اجرا می شود. ، شبکه بلاک چین و توکن adaایجاد شده توسط کاردانو در مرحله بنیانگذاری ، اولین پروتکل PoS است که نه تنها ایمن بودن آن ثابت شد ، بلکه اولین موردی بود که توسط تحقیقات علمی دانشگاهی یافت شدهر مرحله یا دوره توسعه ، در نقشه راه کاردانو ، با چارچوب مبتنی بر تحقیق متصل می شود و از بینش های مورد بررسی با روش های مبتنی بر شواهد برای پیشرفت و دستیابی به نقاط عطف استفاده می کند.


چارلز هاسکینسون ، بنیانگذار اتریوم ، توسعه کاردانو را در سال 2015 آغاز کرد و این پلتفرم را در سال 2017 راه اندازی کرد.  کاردانو خود را به عنوان جایگزینی برای اتریوم قرار داده استهر دو پلتفرم برای برنامه های مشابه مانند قراردادهای هوشمند استفاده می شوند و هدف آنها ایجاد یک سیستم متصل و غیر متمرکز استکاردانو خود را نسخه ای به روز شده از اتریوم می داند و خود را به عنوان پلتفرم نسل سوم بر اساس اعتبارنامه های نسل دوم اتریوم معرفی کرده است


کاربردهای اصلی کاردانو در مدیریت هویت و قابلیت ردیابی استاز برنامه قبلی می توان برای ساده سازی و فرایندهایی که نیاز به جمع آوری داده ها از منابع متعدد دارند استفاده کرداز برنامه اخیر می توان برای ردیابی و ممیزی فرآیندهای تولید محصول از مبدا تا کالاهای نهایی استفاده کرد و به طور بالقوه بازار کالاهای تقلبی را حذف کرد.


نظارت بر پیشرفت اکوسیستم پروتکل کاردانو غیر متمرکز میباشد و مسئولیت ها بر عهده شرکای کاردانو است. بنیاد کاردانو ، یک سازمان غیر انتفاعی ، متولی قانونی و نظارت اولیه بر نام کاردانو است.


سازمان های پشت کاردانو سه محصول منتشر کرده انداولین محصول به عنوان یک ابزار مدیریت هویت به بازار عرضه می شود که می تواند برای ارائه دسترسی به خدمات مورد استفاده قرار گیردبه عنوان مثال ، می توان از آن برای تأیید اعتبار برای افتتاح حساب بانکی یا واجد شرایط بودن برای کمک های دولتی استفاده کرداز دو محصول دیگر برای ردیابی سفر محصول در زنجیره تامین استفاده می شود . 


کاردانو همچنین در حال توسعه یک پلت فرم قرارداد هوشمند است که به عنوان یک پلتفرم پایدار و امن برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز در سطح شرکت عمل می کند . در آینده نزدیک ، تیم کاردانو قصد دارد از یک سیستم حکومتی دموکراتیک در زنجیره به نام Project Catalyst برای مدیریت توسعه و اجرای پروژه ها استفاده کندآنها همچنین سیستم مدیریت خزانه خود را برای تأمین هزینه های آینده با استفاده از Project Catalyst تغییر خواهند داد


قلب هر پلتفرم بلاک چین الگوریتمی است که برای ایجاد بلوک و تأیید تراکنش ها استفاده می کندکاردانو از ، الگوریتمی که از پروتکل اثبات سهام  میباشد استفاده می کنداین پروتکل به گونه ای طراحی شده است که مصرف انرژی در طول فرآیند تولید بلوک را به حداقل برسانداین کار با از بین بردن نیاز به قدرت با منابع محاسباتی عظیم ، که در عملکرد الگوریتم اثبات کار  بیت کوین نقش اساسی دارد ، انجام می شود.


آدا یک مجموعه قابل اعتماد است که متعهد است پروتکل را به نمایندگی از دارندگان مشارکت کننده اجرا کندمجموعه های سهام مشترک ذینفعان مختلف در یک واحد را در اختیار دارد و مسئول پردازش معاملات و تولید بلوک های جدید میباشد.

 

 

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋