arzido.com

arzido.com

ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

ارز کاردانو، ارز بومی بلاکچین کاردانو

 

 این روز‌ها شبکه‌های بلاکچینی به‌عنوان یک راه حل غیرمتمرکز، وارد حوزه‌های بسیاری شده‌اند. بسیاری از امروز به واسطه دنیای بلاکچین اقدام به حفظ واسطه‌ها کردند و این فناوری پتانسیل دگرگون کردن امور مالی جهانی را در خود جای داده است. حال بلاکچین‌های بسیاری ساخته شده که هرکدام نقاط قوت و ضعف مخصوص به خودشان را دارند. در این مقاله می‌خواهیم به طور مختصر در مورد بلاکچین کاردانو و ارز کاردانو که توکن بومی شبکه است صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی بلاکچین کاردانو

کاردانو یک شبکه جهانی مبتنی بر بلاکچین است. شبکه‌ای خود را پیشگام بلاکچین‌های نسل سوم می‌داند و تاکنون به بسیاری از وعده‌های خود عمل کرده است. کاردانو شبکه‌ای سریع، ارزان با قدرت پردازش بالا است. ایده تاسیس کاردانو زمانی به وجود آمد که اتریوم به‌دلیل تقاضای بالا و محبوبیت روزافزون خود با مشکل مقیاس‌پذیری و کندی شبکه مواجه شد. موسس کاردانو که خود عضوی از تیم اصلی اتریوم بود، پس از مشاهده مشکلات اتریوم اقدام به رفع آنها در قالب شبکه‌ای جدید کرد که کاردانو نام گرفت!

کاردانو شبکه‌ای بلاکچینی است که بر خلاف اتریوم از سازوکار اثبات سهام استفاده می‌کند. کاردانو قابلیت ایجاد قرارداد هوشمند را در خود به وجود آورد که به واسطه آن توسعه‌دهندگان اقدام به ایجاد پروتکل‌هایی خود مختار، غیرمتمرکز و تمام خودکار کنند. از همین رو بلاکچین کاردانو به بستری برای ایجاد یک اکوسیستم کامل در حوزه‌های مختلف از جمله امور مالی، توکن‌های غیرمثلی، بازی‌ها، متاورس و موارد از این قبیل که روز به روز در حال توسعه و پیشرفت هستند تبدیل شده است.

کاردانو از یک رمز ارز بومی به‌نام آدا (ADA) استفاده می‌کند که مانند سوخت یک ماشین عملکرده و شبکه را زنده نگهداشته است. در ادامه بیشتر به توضیح در مورد رمز ارز آدا خواهیم پرداخت.

 

ارز ADA

همانطور که گفتیم شبکه کاردانو دارای یک رمز ارز بومی به نام آدا است. آدا کاربرد‌های مختلفی در شبکه ایفا می‌کند که از مهم‌ترین آنها سوخت شبکه است. مانند بنزین که سوخت روشن ماندن یک موتور یک اتومبیل است، ارز کاردانو نیز دلیل زنده ماندن شبکه کاردانو است.

ارز دیجیتال کاردانو برخلاف بیت کوین و اتریوم، استخراج نمی‌شود. همانطور که گفتیم شبکه از سازوکار اثبات سهام استفاده می‌کند، اعتبارسنج‌ها به‌جای داشتن کامپیوتر‌های قدرتمند نیازمند به قفل کردن رمز ارز آدا در شبکه دارند. از بین دارندگان رمزارز آدا بسته به مقدار آن، افرادی به‌عنوان اعتبارسنج شبکه انتخاب می‌شوند.

 

کاربرد‌های ارز دیجیتال آدا

اعتبارسنج‌ها اقدام به صیانت از داده‌های شبکه و همچنین تایید تراکنش‌های شبکه می‌کنند و درمقابل آن به رمز ارز آدا پاداش دریافت می‌کنند. درواقع کاربران برا انجام تراکنش نیاز به خرج کردن ارز کاردانو دارند و همچنین تایید‌کنندگان برای زنده نگهداشتن شبکه رمز ارز آدا دریافت می‌کنند، به همین دلیل این رمز ارز مانند سوخت شبکه عملکرده و انگیزه زنده ماندن شبکه شده است.

علاوه بر آن رمز ارز آدا کاربرد‌های دیگری نیز مانند تقسیم حاکمیت در شبکه و ایجاد اصل غیرمتمرکز سازی نیز دارد. چگونه؟ به این شکل که دارندگان رمز ارز کاردانو حق رای و تصمیم‌گیری برای مسیر توسعه شبکه بدست خواهند آورد. به طبع هرچه توکن بیشتری در اختیار داشته باشید حق رای بیشتری نیز خواهید داشت.

از دیگر کاربرد‌های رمز ارز آدا به تامین امنیت شبکه می‌توان اشاره کرد. از آنجایی که شبکه کاردانو از سازوکار اثبات سهام استفاده می‌کند، هرچه ارز دیجیتال آدا بیشتری در شبکه قفل شده باشد، امنیت آن از نظر اجماع بیشتر است. پس استیکینگ یا قفل کردن توکن آدا در شبکه از مهم‌ترین کاربرد‌های این رمز ارز است.

کاربرانی که قصد سرمایه‌گذاری در این رمزارز را دارند نیز، می‌توانند رمز ارز‌های خود در شبکه استیک کرده و به کسب درآمد منفعل بپردازند.

به‌طور کلی رمز ارز آدا برای استفاده از خدمات اکوسیستم این شبکه کاربرد دارد، کاربرد‌پذیری این رمز ارز یکی از عواملی است که باعث رشد قیمت چشم‌گیر آن در سال‌های اخیر شده است.

 

آینده ارز دیجیتال کاردانو

ارز دیجیتال آدا با پشتوانه شبکه کاردانو، تیم سازنده قوی و نقشه راه شفاف آن می‌تواند آینده درخشانی را در بازار رمز ارز‌ها برای خود بدست آورد. همانطور که تاکنون این پروژه با فراز و نشیب‌های دنیای رمز ارز کنار آمده و دوام آورده است، در آینده نیز میتواند به خوبی عمل کند. اکوسیستم کاردانو روز به روز درحال بزرگتر شدن است و امکانات جدید، پروژه‌های کاربردی در این شبکه در حال توسعه هستند. باگذر بشر به آینده دیجیتال قطعا فناوری بلاکچین کاربرد پذیرتر و شبکه کاردانو همراه با ارز کاردانو آینده درخشانی می‌توانند داشته باشند.

 

 

کیف پول کاردانو

برای ذخیره ارز دیجیتال آدا و تمامی توکن‌های مربوط به شبکه کاردانو کیف پول‌های بسیاری وجود دارد. تقریبا تمامی کیف‌ پول‌های مطرح از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌هایی مانند تراست ولت، اتومیک ولت، کیف پول‌های سخت افزاری لجر و ترزر همگی مناسب ذخیره‌سازی رمز ارز‌های مبتنی بر شبکه کاردانو هستند.

با این حال تیم توسعه پروژه چند کیف پول رسمی نیز برای ذخیره توکن‌های کاردانو و همچنین تبدیل شدن به فول بود شبکه معرفی کرده است که به شرح زیر هستند.

  • Daedalus wallet – کیف پول رسمی کاردانو، به صورت دسکتاپی، قابلیت استفاده به‌عنوان فول نود شبکه
  • Yoroi Wallet – کیف پول موبایلی و تحت وب، استفاده رایگان، توسعه از طرف تیم رسمی پروژه

 

 

قیمت کاردانو

ارز دیجیتال ADA در سال ۲۰۱۵ طی یک عرضه اولیه به سرمایه‌گذاران ابتدایی فروخته شد، در سال ۲۰۱۷ عرضه عمومی شد و در ابتدا تنها چند سنت قیمت داشت. در بازار صعودی ۲۰۱۸ تا ۱ دلار رشد کرد و صعود‌های قدرتمند ۲۰۲۱ نیز سقف تاریخی ۳ دلار را برای خود به ثبت رساند.

در زمان نگارش این مقاله ADA با قیمت چیزی در حدود ۵۶ سنت در حال معامله است و حجم بازار ۱۹ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است.

 

کلام آخر

شبکه کاردانو و ارز دیجیتال ADA از مطرح‌ترین پروژه‌های دنیای رمز ارز‌ها و آینده داران این حوزه است. این پروژه از تیم توسعه قدرتمند و نقشه راه شفاف برخوردار است. در طی سالیان گذشته کاردانو دست از توسعه برنداشته و نوآوری را سرلوحه خود قرار داده است. در این مقاله سعی‌کردین بیشتر در مورد رمز ارز آدا صحبت کرده و به امکانات آن اشاره کنیم. اگر شما نیز به این پروژه علاقه‌مند هستید حتما از سایت رسمی کاردانو دیدن کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر تحقیق کنید.

منبع : ارز کاردانو، ارز بومی بلاکچین کاردانو

arzido.com
arzido.com ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋