موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.
توسط ۸ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

چرا باید تجهیزاتی مانند کپسول ها را شارژ کرد؟

 

یکی از نکات مهمی که دارندگان کپسول های آتش نشانی باید به آن توجه کنند، شارژ و بازرسی کپسول ها است. دقت داشته باشید که شارژ انواع خاموش کننده ها با یکدیگر متفاوت بوده و هرکدام نیازمند دستگاه مخصوص به خود می‌باشد. بنابراین از دادن چند نوع خاموش کننده به یک متصدی، خودداری کنید. اما چرا باید کپسول ها را شارژ کرد؟

 

هر کپسول آتش نشانی برای اینکه در هنگام مصرف، خاموش کننده را با فشار به بیرون بپاشد، فشار مشخصی در مخزن خود دارد. با استفاده از کپسول ها و یا عدم استفاده در طولانی مدت (1 سال)، این تجهیزات نیازمند شارژ مجدد و چک کردن فشار داخلی می‌شوند. در غیر اینصورت و انجام ندادن این عمل، امکان این که در هنگام بروز حادثه و آتش سوزی، کپسول کارایی لازم را نداشته باشد، وجود دارد.

همچنین هر 1 سال یکبار باید آنها را به مراکز بازرسی ببرید تا بدنه مخزن، بست و شیر کپسول مورد بازبینی قرار گرفته و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود. البته ناگفته نماند زمان شارژ برخی از کپسول ها در صورت عدم استفاده می‌تواند بیشتر از یک سال باشد مانند کپسول های بیوورسال. اما اکثر خاموش کننده ها باید پس از این مدت زمان شارژ شوند.

 

لازم به ذکر است که نگهداری از خاموش کننده ها در مناطق خاص هم می‌تواند بر کارکرد آنها تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال افرادی که در مناطق مرطوب و با آب و هوای شرجی زندگی می‌کنند، کپسول های خود را باید سریعتر از زمان گفته شده، برای بازرسی و چک، به مراکز ببرند. برای اطلاع از قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در تهران به وبسایت رهاورد فایر (Rahavardfire.com) مراجعه نمایید.

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد
موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋