موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.
توسط ۸ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

دلیل استفاده از نازل های اطفا حریق در عملیات های آتش نشانی چیست؟

برای اینکه آتش نشان ها بتوانند حریق و آتش سوزی ها را مهار کنند باید از تجهیزات بسیاری استفاده کنند. برخی از این تجهیزات برای حفاظت از جان آتش نشان و برخی دیگر نیز برای نجات جان ساکنین و خاموش کردن آتش به کار میروند. یکی از این تجهیزات، نازل آتش نشانی است. نازل ها با اتصال به سر شیلنگ، آب و یا فوم (بسته به نوع ماده خاموش کننده) را به روش های مختلف به سمت شعله های آتش می‌پاشند. بنابراین آتش نشان به راحتی می‌تواند جریان ماده خاموش کننده را به هر سمتی که می‌خواهد هدایت کرده و عملیات اطفا حریق را انجام دهد.

 

بدنه نازل ها معمولا از جنس آلومینیوم بوده و قسمت دسته و اهرم نیز از جنس پلاستیک است. اما قسمت شیر نازل عموما از استیل ساخته می‌شود. نازل های اطفا حریق در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. آنها در انواع تفنگی و ساده تولید می‌شوند. البته برخی از آنها نیز هستند که تنها برای فوم ها استفاده می‌شوند. نازل های ساده همانطور که از اسمشان پیداست تنها یک حالت برای پاشش داشته و با شروع جریان آب شروع به پاشیدن می‌کنند.

 

اما نازل های تفنگی به نازل های 3 حالته نیز معروف هستند. این تجهیزات علاوه بر حالت پاشش ساده، آب را در حالت های مه پاش (Fog) و جت نیز می پاشند. در نتیجه آتش نشان می‌تواند از آنها در عملیات های مهم نیز استفاده کند. به طور مثال حالم مه پاش می‌تواند سبب خنک شدن محیط شده و آب را در ابعاد زیاد با قطرات ریز به اطراف می‌پاشد. این کار سبب می‌شود تا از تشدید حریق جلوگیری گردد.

فروشگاه رهاورد ارائه دهنده انواع نازل با برند های ایرانی و خارجی می‌باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت نازل آتش نشانی به وبسایت Rahavardfire.com مراجعه نمایید.

 

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد
موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋