printinghouse

printinghouse

تاسیس کردن چاپخانه

در چاپخانه خدمات مختلفی از جمله: چاپ تراکت، بنر، پوستر، بروشور، چاپ تمبر، چاپ کتاب و انواع پایان نامه برای ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی،صاحبان مشاغل و حتی عموم مردم ارائه می‌شود. در زمان ارائه این خدمات، مبلغی به عنوان هزینه مواد اولیه به عموان سود دریافت می‌شود.

 

نکات راه ضروری راه‌اندازی چاپخانه چیست؟

در هنگام راه‌اندازی چاپخانه توجه به چند نکته اساسی ضروری می‌باشد. دانستن این نکات و انجام اموری که در ادامه درباره‌شان صحبت می‌شود، اهمیت بسیار بالایی برای پیش بردن اصولی کار راه‌اندازی چاپخانه دارد.

داشتن دانش و اطلاعات کافی از مسائل مرتبط به چاپ و داشتن علاقه، استعداد و پشتکار در راه‌اندازی چاپخانه

شما به عنوان یک صاحب چاپخانه، نباید به کسب و کار خودتان فقط با دید ابزاری برای کسب درآمد نگاه کنید. چرا که به مرور زمان از جذابیت کار برای شما کم شده و به مراتب از اهداف پیشروند خود دور می‌شوید و این امکان وجود دارد که کیفیت و بازدهی کارتان کاهش پیدا کند.

کارکنان و کارمندانی که در چاپخانه شما کار می‌کنند حتما باید اشنایی کافی از علم ویراستاری داشته باشند. به خاطر داشته باشید که ویرایش و اصلاح متون پس از نگارش  کاری ضروری است و حتما باید با دقت زیاد و به صورت کامل انجام شود. 

علاوه بر صاحب چاپخانه، تمامی کارکنان و کارمندان مشغول در چاپخانه  باید با روند چاپ، انواع چاپ، چاپ دیجیتال و افست آشنایی داشته باشند.

مطمئن شوید که در روند استخدام کارکنان، فاکتورهایی مانند حرفه‌ای و کاربلد بودن، خلاق بودن را در نظر گرفته‌اید. از آنجایی که امکان دارد به عنوان مدیر چاپخانه در طول روز در محیط حضور نداشته باشید پس لازم است که حتما کارکنانی را استخدام  کنید که با امور مربوط به چاپ و طراحی، صحافی و نحاوه ارتباط با مشتری را بلد باشند. 

شما با توجه به تمامی این نکات ورعایت کردن آنها، باعث بالا رفتن کیفیت و در نتیجه میزان رضایتمندی مشتریان و درصد فروش خواهید شد.

نقشه راه، راه‌اندازی چاپخانه

شما همانند دیگر کسب و کارها برای شروع به یک نقشه راه نیاز دارید، ایده راه‌اندازی چاپخانه دقیقا زمانی اجرایی می‌شود که یک برنامه درست داشته باشید تا پیش نیازهای راه‌اندازی چاپخانه شناسایی کند و حتی بعضی از مواردی را هم که نمی‌دانید با آنها مواجه شوید. موضاعات مهمی که به مسیر پیشرفت شما بسیار کمک می‌کند.

هزینه‌های اولیه برای راه‌اندازی چاپخانه شما چه مواردی می‌شود؟

هر کسب‌وکاری در ابتدا برای راه‌اندازی نیاز به یک سرمایه دارد که چگونگی خرج کردن و مدیریت آن بسیار اهمیت دارد. برای شروع می‌توانید با مرور مطالب زیر یک لیست از هزینه‌ها تهیه کرده و با توجه به نیاز خود آنها را دسته‌بندی و استفاده کنید.

هزینه‌های مورد نیاز برای شروع به دو دسته تقسیم می‌شود:

هزینه‌های اولیه

هزینه‌های جاری 

هزینه‌های اولیه راه‌اندازی چاپخانه

قبل از تشریح این نوع از هزینه‌ها، باید اضافه کرد که به غیر از این دو دسته، هزینه‌هایی به عنوان هزینه‌های پیش بینی نشده نیز وجود دارد. مانند هزینه تعمیرات اولیه‌ای که در ابتدا برای تغییر ظاهر مکان مورد استفاده، صرف می‌شود. اما هزینه‌های اولیه جزء دسته‌ای هستند که تنها در شروع کار هزینه شده و نیازی به هزینه مجدد ندارند. اما میزان آنها بسته به محل چاپخانه و متراژ آن قابل تغییر است. به عنوان مثال می‌توان به هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات ( دکوراسیون، قفسه، دستگاه کارت‌خوان، دستگاه‌ها و...... ) اشره کرد. البته لازم به ذکر است که بعضی از اقلام مانند خرید اولیه وسایل هم نیاز به خرید اولیه و هم نیاز به شارژ مجدد دارند.

هزینه‌های جاری راه‌اندازی چاپخانه

هزینه‌های جاری شامل هزینه‌هایی می‌شوند که به صورت ماهانه باید پرداخت شوند. این دسته شامل هزینه قبوض آب و برق، دستمزد کارکنان فروش، هزینه نظافت، اجاره ماهیانه و هزینه شارژ کارتریج و لوازم مصرفی چاپخانه می‌شوند. البته راه‌های دیگری هم جهت کاهش این نوع هزینه‌ها وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به افزونه حقوق و دستمزد اشاره کرد که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد فراهم کرده است.

سرمایه اولیه برای راه‌اندازی چاپخانه در سال 1401 چقدر است؟

داشتن سرمایه اولیه از مهم‌ترین پایه‌های راه‌اندازی هر کسب‌و‌کار است. یکی از مواردی که قید شدن آن در اساسنامه شرکت ضروری است، سرمایه اولیه شرکت است. سرمایه اولیه راه‌اندازی چاپخانه به عوامل مختلفی از جمله مکان اجاره شده، نوع و تعداد وسایل خریداری شده‌ دارد. به طور میانگین برای شروع تاسیس و راه‌اندازی چاپخانه می‌توان سرمایه اولیه حدود 1 میلیارد تومان را در نظر گرفت.

 درآمد راه‌اندازی چاپخانه چقدر است؟ 

درآمد ماهانه چاپخانه بستگی به سطح فعالیت چاپخانه، دستگاه‌های چاپ، مکان اجاره شده، تعداد پرسنل و نحوه بازاریابی دارد. اگر راه‌اندازی چاپخانه با روش اصولی و با اطلاعات کافی انجام شود، به طور میانگین می‌توان گفت که در ماه درآمدی حدود 50 میلیون تومان خواهد داشت.

مزایا و معایب راه‌اندازی چاپخانه چیست؟

در هنگام راه اندازی چاپخانه حتما باید در کنار مزایا آن معیب راه اندازی را هم در نظر گرفت. از معایب و مزایایی که باید در هنگام راه اندازی توجه شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

معایب:

قیمت بالای دستگاه‌های مورد استفاده که موجب بالا رفتن سرمایه اولیه مورد نیاز می‌شود. همچنین تعمیرات و شارژ دستگاه‌ها نیز از هزینه بالایی برخوردار است.

رقابت کردن در این عرصه بسیار بالا می‌باشد، به همین خاطر باید جهت کسب مشتری بیشتر، بازاریابی بهتری را نسبت به رقبای خود داشته باشید.

شما به عنوان مدیر یا صاحب چاپخانه نیاز دارید تا به صورت مداوم در راس کار حضور داشته و پیوسته بر روی کار، کارکنان و کیفیت آن نظارت داشته باشید.

مزایا:

سودآوری مناسب چاپخانه نسبت به سایر مشاغل مرتبط.

در ایام سیاسی و انتخاباتی، ظرفیت فروش بسیار بالایی برای مشاغل ایجاد می‌شود.

تنوع بالای خدمات از خدمات فرهنگی گرفته تا خدمات اقتصادی و تبلیغاتی.

افزایش حجم خدمات ارائه شده در ایام سال و فصلی نبودن این کسب و کار.

آیا راه‌اندازی چاپخانه برای شما مناسب است؟

قطعا اطلاع از نقشه راه، قبل از راه‌اندازی هر کسب و کاری، مسیر پیشروی شما را آسان‌تر خواهد کرد. تا به اینجا با تمامی مراحل راه‌اندازی یک چاپخانه، از تصمیم تا اقدام آشنا شدید، اکنون نوبت شما است که با استفاده از  دانش و اطلاعات خود، به درستی  تصمیم بگیرید و آماده راه‌اندازی چاپخانه شوید. در انتها پیشنهاد می‌شود با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری برای نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان داشتن از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در چاپخانه خود را بیشتر کرده و اعتماد مشتری را نیز جلب کنید.

منبع: https://printinghouse.ir/

 

 

 

 

printinghouse
printinghouse

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋