poolyabi

poolyabi

تاثیر مثبت و منفی پاپ آپ در سئوی سایت

تبلیغات پاپ اپ (حاشیه‌ای و بنر)هایی که در گوشه و کنار صفحه ایجاد می‌شوند، اثر مستقیمی بر محتوا و کیفیت سئوی سایت شما ندارند. گوگل تمام تلاش خود را به کار بسته است تا مجازات سایت‌هایی با تبلیغات مزاحم را در نهایت دقت انجام دهد و دقیقاً به همین علت اگر تبلیغات سایت شما، مزاحمتی نداشته باشند، این از نظر گوگل نسبت به سایت شما و رتبه آن مؤثر نیست. اما در عین حال گوگل به خوبی می‌داند که سایت شما به تبلیغات نیاز دارد و خودش نیز به عنوان یک غول در عرصه تبلیغات اینترنتی، برای تبلیغاتی که مثمر ثمر بوده و مزاحم تلقی نشوند احترام قائل است.

محتواهای تبلیغی در صفحه و کیفیت سئو

از نظر ما، برای سایت‌هایی که از یک یا دو تبلیغ پاپ اپ (شاید هم سه تبلیغ در صورت کوچک بودن بنرها) در حاشیه صفحات خود استفاده کنند، مشکل خاصی وجود ندارد. چیزی که ما فکر می‌کنیم این است که گوگل نمی‌خواهد سایت‌هایی با تبلیغات هرزی را ببیند که ذهن مخاطب را از اصل ماجرا یعنی خواندن محتوای تولید شده منحرف می‌کنند و به نوعی ایجاد مزاحمت دارند. فارغ از مزایا و معایب تبلیغات پاپ آپ پیشنهاد می‌کنیم که همواره از نظر دیداری و ساختاری تنها 30 درصد فضایی که در اختیار دارند را به تبلیغات و 70 درصد مابقی را خالصاً به محتوای تولید شده اختصاص دهند تا کیفیت سئوی سایت و رتبه آن در سطح بالایی حفظ شود. البته این یک عدد ثابت نیست و تنها بر مبنای تجربه کارشناسان سئو سایت و تولید محتوای مجموعه ,این اعداد را تعیین می‌کنیم و بر رعایت آن‌ها تأکید داریم. دقت داشته باشید که موتور جستجوی گوگل خود به طور رسمی هیچ اطلاعات و قوانین عملکرد مشخصی را در زمینه‌ی استفاده از تبلیغات پاپ آپ ، اعلام نکرده است و شما باید تنها به تجربه کارشناسان حوزه سئو از این قاعده پیروی کنید تا کیفیت سئوی خود را بهتر سازید.

پاپ‌آپ ‌های واسط

شاید مجال مناسبی برای معرفی کامل و فنی این نوع از پاپ‌آپ ‌ها وجود نداشته باشد اما برای درک صحیح این بخش از توضیحات نیاز است تا توصیفی از پاپ‌های واسط یا همان (Interstitial Ads) داشته باشیم. این نوع از پاپ‌آپ ‌ها در هنگام ورود شما به یک سایت به نمایش درآمده و به عنوان یک لایه مجزا بین شما به عنوان کاربر و آیتم‌های صفحه قرار می‌گیرند؛ دقیقاً به همین علت واسط یا همان بینابینی نام دارند. این نوع از پاپ‌آپ از نظر عملکرد و نحوه طراحی مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارند و کارشناسان سئو باید به خوبی آن‌ها را بشناسند. در پرسشی که کاربر ما در ابتدای متن مطرح کرد، نامی از این نوع تبلیغات و اثر این نوع تبلیغات بر سئو و کیفیت محتوای سایت نبود اما اهمیت بالای این بخش باعث شد تا ما خودمان سراغ آن برویم. اگر شما به هر علتی کاربر را از دسترسی به محتوای تولید شده در یک صفحه محروم کنید، مانند آنچه که در پاپ‌آپ واسط شاهد هستیم، این می‌تواند مشکل‌زا باشد. اگر تبلیغات پاپ‌آپ شما کاربر خود را مجبور به کلیک بر روی آیتم‌هایی مانند "من قصد پس‌انداز پول ندارم!" یا او را مجبور به دانلود اپلیکیشن خاصی بکند، این یک نقطه ضعف و خطا از نظر گوگل است و بارها نسبت به دوری از آن به کارشناسان حوزه سئو و صاحبان سایت‌ها اخطار داده است. در مجموع پاپ‌آپ ‌هایی با محتوای کوپن تخفیف یا پیشنهاد عضویت در خبرنامه سایت، مشکل‌ساز نیستند اما پاپ‌آپ ‌هایی با مشخصات فوق که باعث نفرت کاربر از دیدن ادامه صفحه می‌شوند مشکل‌ساز هستند. از طرفی دیگر این پاپ‌آپ ‌ها باعث کاهش شدید سرعت باز شدن صفحه شما نیز خواهند شد و این هم یک فاکتور منفی در رتبه ‌بندی و نحوه نگرش موتور جستجو گوگل نسبت به سایت شماست.

یک پیشنهاد از طرف کارشناسان درباره تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

باید تلاش کنید که خودتان را به جای کاربر قرار دهید و از خود یک سوال مهم بپرسید: من با دیدن چه تبلیغات پاپ‌آپی عصبی نخواهم شد و بازخورد منفی نخواهم داشت. ما به عنوان یک کاربر معتقدیم که دیدن تبلیغات به محض ورود به یک سایت اصلاً اتفاق جالبی نیست. این که شما هنوز فرصت لمس صفحه را نداشته‌اید و به طور ناگهانی یک پنجره گیج‌کننده و بدون کاربرد ظاهر شود اصلاً جالب نیست. به همین علت ما به کاربران خود پیشنهاد می‌کنیم که حتی در صورت تأکید بر استفاده از این نوع تبلیغات، سازوکاری طراحی کنند که پس از رفتن به انتهای صفحه یا تلاش برای استفاده از لینک‌ها، این دست پاپ‌آپ ‌ها ظاهر شوند. آن هم باید مجدداً این را در نظر داشت که محتوا و نحوه بازخورد کاربر نسبت به آن‌ها نباید دست و پاگیر و سخت باشد.

محتواهای الحاقی و تکمیلی چطور؟

در نهایت اما به طور خاص با توجه به محتویات پرسش این کاربر گرامی باید گفت که استفاده از پاپ اپ هایی مثل "بنرهایی مرتبط در حاشیه" یا "منوهایی در مورد سایر محتواهای مرتبط با محتوای تولید شده در صفحه"، چندان مشکل‌ساز نیست. اگر محتوایی که در حاشیه قصد معرفی آن را دارید واقعاً مرتبط با محتوای هسته‌ای صفحه باشد در آن صورت نام تبلیغات و محتوای الحاقی برازنده آن است. جالب است که بدانید گوگل نه‌تنها با ترفندی مانند محتواهای الحاقی هیچ مشکلی ندارد بلکه بر مبنای سیاست‌های کلی و الگوریتم‌های سئو ، بهای بیشتری به این قسم سایت‌ها داده و آن‌ها را باکیفیت تلقی کرده است. پس در صورتی که از این ترفند استفاده می‌کنید و لینک‌ها و محتواهای آن مرتبط با موضوع صفحه شماست، این نه‌تنها اثر منفی ندارد بلکه برای کیفیت سئوی سایت و رتبه آن نیز مثبت است و اثر خوبی دارد.

 

poolyabi
poolyabi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋