poolyabi

poolyabi

تاثیر بک لینک در سئوی سایت

تعریف بک لینک

بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که از یک سایت برای اتصال به سایت دیگری در نظر گرفته شده اند که به آنها لینک های پیوندی و لینک ورودی نیز می گویند. منظور ما از بک لینک، لینک ها و یا عکس هایی هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به سایت دیگر انتقال داده می شود از مهم ترین خصوصه این بک لینک ها می توان به قابلیت کلیک شدن در آنها اشاره کرد.

مزایای بک لینک ها

 مهم ترین  مزیت بک لینک چیست باید گفت که مهم ترین آنها را می توان در سه مورد زیر خلاصه نمود.

  • بهبود رتبه ی سایت
  • اعتبار بیشتر سایت
  • نمایش بیشتر سایت به کاربران

چه عواملی در سایت تحت تاثیر بک لینک ها هستند؟

برای شناخت اینکه بک لینک چیست، باید دانست که سه عامل اصلی به صورت مستقیم می توانند تحت تاثیر بک لینک ها قرار گیرند:

  • رتبه بندی سایت:

موتور های جستجو که مهم ترین آنها گوگل می باشد، بک لینک ها را به عنوان مهر تاییدی از جانب سایت های دیگر برای اعتبار سایت شما می شناسند و وجود این بک لینک ها می تواند به معنی یک رای مثبت برای بالاتر رفتن رتبه ی شما باشد. هرچه شما بتوانید رای بیشتری برای سایت خود کسب نمایید، گوگل و دیگر موتورهای جستجو به شما اعتبار بالاتری خواهند داد و به هنگام سرچ کاربر، نسبت به کوئری های مد نظر، سایت شما در پیشنهادات اول برای کاربر به نمایش داده خواهد شد.

  • قابلیت کشف:

می دانیم که گوگل دائما در حال بررسی محتوای موجود در سایت ها می باشد. این بررسی در سایت هایی که بازدید کنندگان بیشتری دارند، به مراتب بیشتر اتفاق می افتد در نتیجه اگر در آن سایت ها بک لینکی از سایت شما وجود داشته باشد، گوگل شما را کشف خواهد کرد و در صورتی که تمام فاکتور های گوگل را رعایت کرده باشید، این کشف گوگل می تواند برای شما اعتبار آفریند و در نهایت افزایش بازدید وب سایت را سبب شود.

  • ترافیک ارجاعی Referral traffic:

وجود بک لینک ها به این دلیل است که به بازدید کنندگان نشان دهد که می توانند برای مشاهده ی منبع مفید به قسمتی که به آن اشاره دارد، مراجعه کنند و تنها به این دلیل است که این بک لینک ها قابل کلیک شدن هستند و هر وقت که کاربری بر روی این لینک ها کلیک نماید شما Referral traffic دریافت خواهید کرد.

بک لینک های موجود در رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژهای آگهی یکی از راه های مفید برای بالا بردن اعتبار سایت است به همین دلیل است که رپورتاژ آگهی تبلیغ برتر اینترنتی محسوب می شود و از نظر تاثیرگذاری فوق العاده است. در این روش با استفاده از بک لینک ها به کاربران این مهلت داده می شود تا با کلیک بر روی سایت شما وارد صفحه ای از سایت شوند که شما از قبل برای ورود کاربر به آن برنامه ریزی کرده و هدفی مشخص در نظر گرفته اید. این حضور در سایت به واسطه ی اعتبار سایتی که رپورتاژ شما را انتشار داده است حاصل می شود. در نتیجه بهتر است تا در انتخاب این سایت ها دقت کنیم .

تفاوت بک لینک های خوب و بد

به طور کلی سایتی که در آن ارجاعی به سایت شما وجود دارد، می تواند عاملی برای تعیین خوبی و بدی و یا مفید و غیر مفید بودن یک سایت محسوب شود. تا به اینجا متوجه شدیم که وجود بک لینک ها می تواند به ارتقاء سئو سایت شما کمک نماید. اما باید دانست که لزوما هر بک لینکی نمی تواند برای ما مفید باشد و گاهی وجود بک لینک های مخرب می تواند تاثیر معکوس بگذارد. در نتیجه نمی توان گفت که هر چه تعداد بک لینک ها در سایت شما بیشتر باشد سئو شما رو به بهبود خواهد رفت و باید به کیفیت و کاربرد پذیری آن بک لینک برای بهبود سئو سایت توجه نمود.

انواع لینک سازی در سایت

  1. لینک سازی داخلی
  2. لینک سازی خارجی

ایجاد بک لینک در صفحات داخلی یک وب سایت را لینک سازی داخلی می نامند. اگر همین لینک ها از سایت دیگری به سایت شما زده شده باشد و بتواند کاربران را از آن سایت به سایت شما ارجاع دهد، در واقع بک لینک خارجی در سایت شما ایجاد شده است که می تواند برای شما اعتبار آفرین باشد.

لینک های فالو و نوفالولینک های فالو و نوفالو

تمامی لینک های موجود به صورت پیش فرض به صورت فالو در نظر گرفته شده اند و این بدان معناست که با کلیک کردن بر روی آنها می توان به صفحه و یا سایتی دیگر ارجاع داده شد. حال برخی از وب مستران بنا به دلایلی در کد HTML این لینک ها را به صورت نوفالو تعریف می نمایند و این بدان معناست که کاربران نمی توانند بر روی این لینک ها کلیک کنند و به واسطه ی آن به صفحه ی دیگری انتقال داده شوند. یکی از دلایلی که این افراد این کار را می کنند این است که به دلیل مطمئن نبودن از اعتبار سایت ها، این لینک ها را به صورت نوفالو در نظر می گیرند.

شناسایی معاملات بک لینکی توسط الگوریتم پنگوئن

بعد از اینکه سئو کاران و وب مستران به اهمیت وجود بک لینک ها در سایت خود پی بردند، باز هم تلاش کردند، راه هایی برای سریع به نتیجه رسیدن بیابند تا بتوانند هرچه سریع تر به اعتباری که در نتایج جستجویی گوگل مد نظر دارند، دستیابی پیدا کنند. اما گوگل باز هم هوشمندانه عمل کرد و با معرفی الگوریتم پنگوئن توانست سایت هایی که به خرید و فروش بک لینک ها مشغول هستند را یافته و برای آنها جرایمی را در نظر گیرد در نتیجه اگر شما هم جزء آن دست از افراد هستید که می خواهید یک شبه ره صد ساله را بپیمایید، باید به شما  این هشدار را داد که الگوریتم  گوگل با عملکرد های مختلف به صورت مداوم در حال آپدیت هستند و شما را به آسانی شناسایی خواهند کرد.

چه مواردی می تواند یک بک لینک را برای سئو سایت شما مفید کند؟

توجه به مرتبط بودن بک لینک

به طور معمول، گوگل به بک لینک هایی که دارای ارتباط با محتوا باشند را اهمیت بیشتری می دهد به این دلیل که این بک لینک ها را برای کاربران مفید تر می پندارد و وقتی که افراد، لینکی مرتبط با هدف خود پیدا نمایند به روی آن کلیک خواهند کرد و از آن بهره خواهند برد. در نتیجه اگر شما سایتی دارید که در آن مصالح ساختمانی می فروشید و در دو سایت دیگر بک لینک هایی از شما وجود دارد که یکی از آن سایت ها، درباره ی دکوراسیون داخلی منزل است و دیگری در خصوص نگهداری حیوانات خانگی، قطعا بک لینک هایی که از سایت اول به سایت شما زده شده است بیشتر می تواند برای کاربران مفید واقع شود و گوگل این فرق و مرتبط بودن بک لینک با سایت و محتوا را به راحتی متوجه خواهد شد.

اعتبار بیشتر سایت

ارزش یک بک لینک، با ارزش سایتی که آن بک لینک در آن قرار گرفته است، ارتباط مستقیم دارد. در واقع می توان گفت که هر چه اعتبار آن سایت بیشتر باشد وجود آن بک لینک می تواند کمک بیشتری به ارتقای سئوی سایت شما کند.

بر خلاف تصور عمومی حتما نباید از سایت های بزرگ و معروف و با هزینه فراوان بک لینک گرفت اگر راه ایجاد بک لینک رایگان را بدانید بدون صرف هزینه و پول می توانید به راحتی بک لینک های خوبی را بگیرید.

محل قرار گیری بک لینک ها

شک نکنید که بازدید کنندگان خود را باید از نظر بصری ترغیب به کلیک کردن بر روی لینک خود نمایید. در نتیجه می توان گفت که محل قرار گیری این بک لینک ها و نوع آنها می تواند نقشی مهم در موفقیت و یا ناموفق بودن آنها در سایت ها اجرا کند.

نکته:

چه جایی محل مناسبی برای قرارگیری بک لینک ها نخواهد بود؟

قرار دادن بک لینک ها در فوتر و یا ساید بار نمی تواند جای درستی برای این لینک های ارجاعی باشد چراکه نمی تواند کاربران را برای کلیک کردن بر روی آنها ترغیب نماید. پس اگر بک لینک های خود را در این قسمت ها قرار دادید و هیج تلاشی برای متمایز بودن آنها به نسبت سایر محتوا، مانند رنگ متفاوت و یا فونت متفاوت نکردید، پس این انتظار را نداشته باشید که این بک لینک ها بتوانند به سئوی سایت شما کمک کنند و رتبه شما در صفحه ی نتایچ جستجویی ارتقا را دهد.

ارجحیت قائل شدن برای لینک های فالو به نسبت لینک های نوفالو

همه ما می دانیم که بحث لینک بیلدینگ در سئو را نمی توان نادیده گرفت  و تمامی لینک های موجود می توانند برای سئو مفید واقع شوند اما برای ارتقای رتبه ی سایت باید برای لینک های فالو نسبت به لینک های نوفالو ارجحیت قائل شد و این در حالی است که نمی توان مدعی بود که لینک های نوفالو کاملا برای سئوی سایت بی ارزش می باشند.

راههای چک کردن بک لینک های خود

برای چک کردن بک لینک های یک صفحه و یک سایت از دو طریق می توانید اقدام نمایید که در روش اول شما باید مالک آن سایت باشد ولی در روش دوم نیازی به مالکیت نیست و شما می توانید هر بک لینکی در هر سایتی را به راحتی چک نمایید.

  1. استفاده از گوگل سرچ کنسول
  2. استفاده از ابزار های آنلاین آنالیزی

راههای بک لینک های بیشتری

حتما برای شما هم سوال پیش آمده است که راه های کسب بیشتر بک لینک چیست، شما از سه طریق می توانید بک لینک های بیشتری در سایت خود داشته باشید.

  1. کسب بک لینک:

این مورد در صورتی پیش می آید که شما سایتی شناخته شده داشته باشید و آنقدری محتوای مفید برای کاربران خود تولید کرده باشید که حالا دیگر آنها شما را به راحتی بشناسند و لینک هایی از شما در سایت خود و یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهند.

۲. استفاده از  بک لینک های خود:

در این روش ما به صورت دستی در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر بک لینکی از سایت و یا صفحه ی خود قرار می دهید. برای مثال در کامنت های موجود در یک سایت از لینکی ارجاعی به سایت خود استفاده می کنیم.

۳. ساختن بک لینک

هنگامی که صاحبان سایت های دیگر بک لینک هایی به سایت شما ایجاد کنند، برای مثال شما از صاحبان سایت ها بخواهید تا رپورتاژ آگهی شما را در سایت خود انتشار دهند و در محتوای آن به سایت شما لینک زده شده باشد.

poolyabi
poolyabi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋