printlotus

printlotus

توسط ۱ نفر دنبال می شود

سازه‌های نمایشگاهی

مقدمه

در طول سال و به دلایل مختلف نمایشگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای درزمینه های گوناگون در سراسر جهان برگزار می‌شود که بسته به نوع محصول و خدمات ارائه‌شده افرادی به آنجا مراجعه می‌کنند. نمایشگاه به مکانی گفته می‌شود که کالاها، خدمات، فن‌آوری، تکنیک‌های جدید، نوآوری‌ها و هنرها را برای معرفی به مردم در معرض نمایش قرار می‌دهند. در این مقاله سعی می‌کنیم به معرفی سازه‌های نمایشگاهی و انواع آن بپردازیم.

نمایشگاه

هر کاری که به‌وسیله تولیدکنندگان و فروشندگان برای معرفی و درنهایت به فروش محصولات منجر شود، نوعی نمایش به‌حساب می‌آید. سازه نمایشگاهی فقط به سازه‌های فیزیکی محدود نمی‌شود؛ در کنار این‌ها باید بازاریابی به‌صورت اصولی و دقیق انجام شود؛ زیرا اگر این کار صحیح انجام شود، فرصت خوبی برای فروش محصولات و خدمات ایجاد می‌شود و می‌توان در رقابت با دیگر رقبا پیروز شد.

غرفه یک ابزار قدرتمندی است که از نتیجه همکاری و تلاش شرکت‌کننده و ایده خلاق طراح حاصل می‌شود که یک تصویر چندبعدی از پیام‌های بازاریابی و فروش است. غرفه سازان مسئولیت همه کارها از ساخت‌وساز گرفته تا طراحی و دکوراسیون را بر عهده‌دارند. فضای غرفه باید طوری باشد که بازدیدکننده بتواند به‌سرعت بر مبنای نیازهایش، بخش‌های موردنظرش را بیابد و در کمترین زمان ممکن به پاسخ سؤالاتش برسد.

سازه‌های نمایشگاهی نسبت به فضا و امکانات، به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند ولی اصول و استانداردهای رایج در سراسر دنیا یکسان است.

سازه‌ها

استند ایکس

استند ایکس بنری یا گرافیکی یک سازه بسیار محکم و سبک برای نمایش تبلیغات است. از مزایای آن می‌توان به نصب آسان، قابل‌حمل و جابه‌جایی بودن نام برد که در مکان‌های گوناگونی مانند کنفرانس‌ها، همایش‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، رستوران، کافه، لابی و نمایشگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد.پرکاربردترین آن‌ها ازنظر چاپ به دو بخش لمینت و پلات تقسیم می‌شود.

رول آپ

اسم دیگر این محصول، استند رول آپ‎‎ است که یک متریال چاپی است و به‌وسیله یک فنر داخل یک قوطی آلومینیومی جمع شده است. رول آپ به شکل ایستاده است و معمولاً در آن پلات لمینت، کنواس یا سینتاتک است که حمل‌ونقل آن را بسیار آسان می‌کند. این نوع سازه نمایشگاهی به دودسته رول آپ‎‌ها‎ی ثابت و موتوردار یا گردان تقسیم‌بندی می‌شود.

سازه‌های نمایشگاهی
سازه‌های نمایشگاهی
موارد استفاده رول آپ ‎‎‌ها‎ی ثابت و متحرک:

در غرفه‌ها‎ی نمایشگاهی که با کمبود فضا مواجه هستند، از رول آپ های ثابت استفاده می‌کنند.

در فروشگاه‌ها و مکان‌هایی که مشکلی ازنظر مساحت ندارند، از رول آپ گردان یا متحرک برای تبلیغ چند برند و محصول خود استفاده می‌کنند. حداقل مساحت موردنیاز برای این مدل از رول آپ ها 12 متر است.

انواع رول آپ ‎‎

رول آپ ها به دو روش یک‌طرفه و دوطرفه چاپ می‌شوند که به شش نوع تقسیم می‌شوند:

  1. رول آپ‎‎ پایه پهن
  2. رول آپ ‎‎‌ها‎ی آویز گردان
  3. رول آپ ‎‎‌ها‎ی ساده یک‌طرفه
  4. رول آپ ‎‎‌ها‎ی گردان یک‌طرفه
  5. رول آپ ‎‎‌ها‎ی گردان دوطرفه
  6. رول آپ ‎‎ گردان دوطرفه با هالوژن

پاپ آپ

 پاپ آپ سازه‌ای از جنس آلومینیوم است که روی آن‌یک طرح تبلیغی قرار می‌گیرد و توسط نوارهای مگنتی روی آن نصب می‌شود. هزینه این سازه نمایشگاهی کم است و می‌توان از آن در جداسازی فضای غرفه از بقیه قسمت‌ها، تبلیغ محصولات و خدمات، معرفی برند و کسب‌وکار یک شرکت و پس‌زمینه عکاسی استفاده کرد.

چاپ پاپ آپ در ابعاد گوناگون با دستگاه‌های چاپ فضای داخلی (indoor) انجام می‌شود ولی به دلیل اینکه ابعاد پاپ آپ نمایشگاهی بزرگ است، جلوه ظاهری خوبی را برای مشتری ایجاد می‌کند و باید در طراحی و چاپ آن دقت زیادی کنید.

این محصول به دو شکل تخت‎ ‎و منحنی تولید می‌شود. برای انتخاب استند پاپ آپ تخت یا منحنی به عواملی مانند سلیقه مشتری، وسعت فضا و نوع طراحی غرفه نمایشگاهی بستگی دارد و برای چاپ پاپ آپ های تبلیغاتی و نمایشگاهی از روش‌های کتد لمینت و بنر استفاده می‌شود.

printlotus
printlotus

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋