اطلاع رسانی تبلیغاتی؛ ۵ اشتباه کشنده در تبلیغات گوگل | آموزش نکات گوگل ادز
همیشه زمانی که صحبت از اصول اجرای تبلیغات کلیکی گوگل میشود، مخاطبان به این فکر میکنند که در صورت اشتباه در گوگل ادز، هزینه تبلیغات زیادی را به باد دادهاند. اما به نظر ما، چیزی که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید نگران آن باشند، فقط از دست دادن هزینه نیست، بلکه از دست دادن مخاطبانی است که میتوانند به مشتریان دائمی تبدیل شوند!
در واقع در اغلب کسب و کارها، صرفاً تبدیل کردن چند مخاطب عادی در تبلیغات گوگل به خریدار و مشتری دائمی، تمامی هزینههای تبلیغاتی و بودجهای که برای این تبلیغات صرف شده را به همراه مقدار زیادی سود بازمیگرداند!
با توجه به همین، در این مقاله قرار است 5 اشتباه کشنده در تبلیغات گوگل که ممکن است علاوه بر هدر دادن بودجه شما باعث از دست رفتن مشتریان واقعی کسب و کارتان شود را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.
خیلی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات گوگل ادز، با عبارتهایی مثل «رسیدن به صفحه اول گوگل در یک ساعت» مخاطبان را به خرید این خدمات ترغیب میکنند. اما استفاده از این شعارهای تبلیغاتی گاهی باعث ایجاد یک ذهنیت غلط در ذهن مخاطبان میشود. آنهم اینکه صرفاً رسیدن به صفحه اول مهم است و چیز دیگری برای توجه کردن وجود ندارد!
در این حین، 2 نکته مهم در مورد مراحل ابتدایی اجرای تبلیغات گوگل وجود دارد که احتمالاً خیلی از شرکتهای تازه کار به شما نمیگویند. نکته اول اینکه شما باید تمام سعیتان را کرده و صفحه تبلیغ را برای کاربران بهینه کنید. به این ترتیب تعداد بیشتری از افرادی که وارد صفحه محصول یا خدمات شما میشوند، به خریدار و مشتری تبدیل خواهند شد.
نکته دوم اینکه اگر صفحه تبلیغ شما از نظر گوگل یک صفحه سئو شده و بهینه باشد، میتوانید با هزینه کمتری تبلیغ گوگل ادز را روی آن پیاده سازی کنید! این یعنی اگر در حالت عادی مجبورید به ازای هر کلیک نیم دلار پول بدهید، با بهینه کردن صفحه، گوگل به شما اجازه میدهد هزینه تبلیغات گوگل را حتی تا نصف و کمتر هم کاهش بدهید!
البته همه بهینهسازیها و کاهش هزینهها در گرو این است که کمپینهای خود را بصورت حرفهای مدیریت کنید.
خیلی از کسب و کارهای اینترنتی زمانی که به آنها پیشنهاد میشود از خدمات تبلیغ گوگل برای سایتشان استفاده کنند، صرفاً فکر میکنند قرار است این تبلیغات را برای کسب درآمد مستقیم و فروش به مخاطب روی سایتشان پیاده کنند. اما باید یک موضوع بسیار مهم را در مورد تبلیغات گوگل ادز بدانید. چه چیزی؟
اینکه گوگل ادز منبع ارزشمند اطلاعات است! خیلی مواقع ممکن است شما از میان کلمات کلیدی مختلف کسب و کارتان به سراغ کلمات منتخب رفته و آنها را با هزینه زیاد سئو کنید، اما بعد از رسیدن به صفحه اول بفهمید اصلاً این کلمات بازخورد مالی مناسبی ندارند!
ولی اگر یک سئوکار یا دیجیتال مارکتر باتجربه کنار شما باشد، احتمالاً همان ابتدای مسیر پیشنهاد میکند با یک هزینه حداقلی، روی کلمات کلیدی مختلف کسب و کارتان گوگل ادز اجرا کرده و به این ترتیب، کلمات منتخب و آنهایی که بازخورد مالی زیادی دارند را جهت سئو و بهینه کردن در سایت شناسایی کنید.
در تبلیغات گوگل به ازای هر یک کلیک کاربران روی وبسایتتان، در حال پرداخت هزینه هنگفتی به گوگل هستید. در این شرایط بیتوجهی به دادهها و اطلاعات به دست آمده در سایت، عملا یک راه مستقیم برای حرام کردن بودجه تبلیغاتی و همینطور از دست دادن شانس جذب مخاطب است. اما منظورم از اطلاعات دقیقاً چیست؟
در واقع شما باید دائماً رفتار کاربرانی که روی کلمات مختلف وارد سایتتان شدهاند را بررسی و آنالیز کنید. همینطور باید رفتار کاربران در هر صفحه از تبلیغاتتان را هم بررسی کنید. بعد از این بررسیها، متوجه میشوید که کدام کلمات برای تبلیغات گوگل مناسب نیستند و آنها را حذف میکنید. همینطور نقاط ضعف هر صفحه را هم شناسایی کرده و میتوانید برای بهبود آن زمان بگذارید.
تصور کنید شما در سایتتان محصولی دارید که مخاطبان و خریداران اصلی آن، افراد شاغل در ادارات دولتی هستند. مثلاً یک پشتی طبی صندلی. در حالت عادی اغلب مخاطبان شما در ساعات 5 تا 9 عصر که از محل کار خودشان به خانه آمدهاند از سایتتان خرید میکنند.
حالا شما قصد میکنید برای افزایش فروش سایت و البته بررسی کلمات منتخب، از تبلیغات گوگل ادز کمک بگیرید. یک اشتباه نابخشودنی که میتوانید در این شرایط مرتکب شوید، بیتوجهی به رفتار قالب مخاطبان است.
این یعنی زمانی که شما میتوانید طبق تجربه، اطلاعات قبلی یا اصلاً حدس خودتان تعیین کنید که احتمالاً مخاطبانتان در این ساعات خرید بیشتری از سایت خواهند داشت، بهتر است تبلیغات گوگل را نسبت به رفتار مخاطب خودتان بهینه کنید. به این ترتیب میتوانید با حذف کلیکهایی که بازدهی کمی دارند، با بودجه و هزینه کمتر، به فروش و سود بیشتری دست پیدا کنید.
یکی از مشکلات رایج کسب و کارهای نوپای ایرانی، تقلید بیجا از کسب و کارهای بزرگ است! به عنوان نمونه کسب و کارهای موفقی مثل دیجی کالا یا تخفیفان گاهی روی نام خودشان تبلیغات گوگل ادز اجرا میکنند. در ادامه بعضی کسب و کارهای نوپا با دیدن این موضوع، تصور میکنند آنها هم باید دقیقاً بدون درک دلیل اصلی آن، این کار را تقلید کنند.
خب در واقع این استراتژی دلایل مختلفی مثل بررسی میزان تبدیل صفحه اصلی سایت، بهینهسازی آن و... دارد که برای کسب و کارهای پولساز و بزرگ کاملاً توجیه شده است. اما فعالسازی تبلیغات گوگل روی نام برند و صفحه اصلی برای کسب و کارهای نوپا، آنهم بدون وجود استراتژی اصولی در آن، عملاً یک راهکار دور ریختن پول و کاهش بودجه مالی محسوب میشود.
ببینید، نکات بسیار زیادی در مورد بهینه کردن تبلیغات برای کاهش هزینه، جلوگیری از کلیک کاربران نامناسب، تکنیکهای صرفهجویی در تبلیغات گوگل و... وجود دارد که حتی بعد از چند بار راهاندازی این تبلیغات، احتمالا هنوز با آنهایی آشنایی ندارید.
در این بین اگر به شرکت یا مشاور معتبری برای اجرای تبلیغات گوگل خودتان مراجعه کنید، آنها مواردی که باعث صرفه جویی در هزینههای تبلیغات شما میشود را برایتان اجرا میکنند.
به این ترتیب با کمک یک شرکت واسط یا مشاور با تجربه، هزینه بسیار زیادی را ذخیره کرده و از آن حتی برای اجرای تبلیغات بیشتر کمک میگیرید.
اگر خودتان از قبل با شرکتی در این زمینه آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنیم به سراغ خدمات گوگل ادز سایت نوین بروید. مجموعه نوین چندین سال است که در زمینه تبلیغات گوگل، آموزش تبلیغات گوگل و دیگر خدمات مربوط به این موضوع فعالیت میکند و به خوبی خودش را در این سالها به مخاطبان وب فارسی ثابت کرده.
خب، به انتهای مقاله اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل رسیدیم. در این مقاله با هم 5 اشتباه کشنده و خطرناک در مورد تبلیغات گوگل را بررسی کردیم.
با توجه به اینکه گوگل ادز یک سرویس تخصصی است و کار با آن نیاز به دانستن یک سری از تکنیکهای خاص و تجربی دارد، پیشنهاد میکنیم برای یادگیری بیشتر در مورد این سرویس، به صفحه دسته بندی آموزش تبلیغات گوگل سایت نوین مراجعه کنید. در این دسته بندی حداقل 10 مقاله مفید و کاربردی در مورد تبلیغات گوگل وجود دارد که خواندن آنها شما را به یک متخصص گوگل ادز تبدیل میکند.
آژانس بازاریابی نوین با تجربه ۱۵ ساله، با سرویس گوگل ادز نوین و کارشناسان مجرب، سریعترین و شفافترین خدمات گوگل ادز در ایران را ارائه میدهد. برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره ۵۸۴۳۸-۰۲۱ تماس بگیرید.
پاسخ ها