maryam_taherian

maryam_taherian

هرآنچه که باید قبل از شروع عالی در تبلیغات گوگل بدانید، تا فروش خود را با کمترین هزینه دو برابر کنید و بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرید.

چطور مشتریان مردد را به اقدام برای خرید ترغیب کنید

بازگشت مشتریان به سایت با اجرای ریمارکتینگ

افراد زیادی ممکن است به‌صورت روزانه به سایت شما مراجعه کرده و خدمات و محصولاتتان را مشاهده و بررسی کنند. اما همهٔ این اقدامات به خرید منجر نمی‌شود و کاربر ممکن است به هر دلیلی سایت را ترک کند. ایرادی ندارد، نکتهٔ مهم این است که نباید بگذارید آنها شما را از یاد ببرند. شاید در فرصتی دیگر، متقاعد شوند که از شما خرید کنند. اما چطور می‌توانید خود را به آنها یادآوری کنید؟ در دنیای بازاریابی، ترفندی به نام تبلیغات ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد وجود دارد که برای همین هدف ایجاد شده است. در این مقاله قصد داریم به توضیح این مفهوم، مزایا و روش‌های استفاده از آن بپردازیم.

تبلیغات گوگل ادز ادستیتو ، به عنوان نماینده رسمی گوگل ادز در ایران همیشه در کنار شما خواهد بود که جان تازه بر کسب و کار شما باشد .

 

 

 

تبلیغات ریمارکتینگ چیست

تبلیغات ریمارکتینگ(Remarketing adsنوعی تبلیغ آنلاین است که به سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا خود را به‌صورت هدفمند به کاربرانی که قبلاً از آنها دیدن کرده‌اند یادآوری کنند. این تبلیغ می‌تواند در موقعیت‌های مختلف به کاربر نمایش داده شود. به‌عنوان‌مثال بازدیدکنندگان قبلیِ شما، ممکن است آنها را هنگام مرور وب، تماشای فیلم‌های YouTube یا خواندن سایت‌های خبری مشاهده کنند و بدین ترتیب برند شما دوباره برایشان یادآوری شده و ترغیب می‌شوند تا دوباره به سایتتان برگردند. نکتهٔ مهم این است باید در این تبلیغات، پیشنهادی به آنها بدهید که نتوانند رد کنند!

مزایای تبلیغات ریمارکتینگ

وقتی شخصی از سایت شما بازدید می‌کند، این نشان می‌دهد که او به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند بوده است و تبلیغات ریمارکتینگ آنچه را که در حال حاضر به آن نیاز دارند یا می‌خواستند داشته باشند را به آنها یادآوری می‌کند.
در ادامه بعضی از مهم‌ترین مزایایی که این شیوهٔ تبلیغات می‌تواند به همراه داشته باشد آمده است:

امکان شخصی‌سازی مشوق‌ها کاربران


در تبلیغات ریمارکتینگ، شما شناخت بهتری از مشتریان خود دارید. می‌دانید آنها دنبال چه محصولی هستند و تا چه حد در خرید آن جدی هستند. به‌عنوان‌مثال مشتری یک مدل کفش را در سایت شما پسندیده است و تصاویر آن را دیده است، مشخصاتش را خوانده است و در نهایت از سایت شما خارج شده است. این کار به شما می‌فهماند که مشتری کفش شما را پسندیده است. حتی ممکن است قبل از ترک سایت، آن را به سبد خریدش نیز اضافه کرده باشد که این نشان می‌دهد در خرید خود مصمم‌تر است.

در نتیجه شما حالا این قدرت را دارید که با استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ آن محصول در تبلیغات گوگل ادز، آن را دوباره به مشتری خود یادآوری کرده و او را وسوسه کنید. شیوهٔ این تبلیغ می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. مثلاً اگر کاربر تا مرحلهٔ افزودن به سبد خرید پیش رفته است، می‌توانید با ارائهٔ کدهای تخفیف، پیشنهاد ارسال رایگان یا ارائهٔ قیمت‌های استثنایی، او را به خرید وادار کنید. شما این مزیت را دارید که او را بشناسید. درنتیجه این نوع تبلیغ می‌تواند تأثیر بیشتری بر مشتری داشته باشد. با انجام تست A/B(ویکی‌پدیا) هم می‌توانید ببینید که کدام روش تأثیر بیشتری بر مشتری خواهد داشت.

 


 
  ارزان بودن تبلیغات ریمارکتینگ


تبلیغات ریمارکتینگ در مقایسه با تبلیغات پرداختی قدیمی، هزینهٔ بسیار کمتری دارند. در نتیجه می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. بررسی‌های انجام شده در سال 2018 نشان داده است که برای رسیدن به هزار بازدیدکننده در روش ریمارکتینگ، باید در حدود 2.28 دلار پرداخت کنید. درحالی‌که در مورد تبلیغاتِ پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) در صفحهٔ نتایج جستجوی گوگل، رسیدن به همین تعداد بازدیدکننده، 35.09 دلار برایتان هزینه دارد.


تبلیغات ریمارکتینگ اثربخش است


بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 75٪ از افرادی که در معرض این روش تبلیغاتی قرار می‌گیرند دوباره به سایت هدف باز می‌گردند. کاربران به این تبلیغ پاسخ می‌دهند. میانگین نرخ کلیک برای تبلیغات صفحهٔ جستجوی گوگل تنها  0.07٪ است، درحالی‌که این عدد در تبلیغات ریمارکتینگ، 0.7٪ است و از بین کاربرانی که روی تبلیغ کلیک می‌کنند، 70٪ خرید انجام می‌دهند.
 


مشتری و دامنه وسیع‌تری دارد


Google Display Network شامل بیش از 2 میلیون وب‌سایت در سراسر جهان است و به 90٪ کاربران اینترنت دسترسی دارد و ازاین‌رو دامنه‌ای که برای تبلیغات ریمارکتینگ ارائه می‌دهد را هیچ پلتفرم دیگری ندارد.
عملکرد شما قابل ردیابی و دسترسی است
اگر Google Analytics  داشته باشید، می‌توانید کدهای رهگیری را به کمپین تبلیغات گوگل خود اضافه کنید و ببینید عملکردهای تبلیغات ریمارکتینگ شما چگونه انجام می‌شود. اگر بعضی از آنها عملکرد خوبی داشته باشند، می‌توانید روی آنها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهید و درنتیجه در وقت و سرمایهٔ خود صرفه‌جویی کنید. بررسی تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند شیوه‌های تبلیغاتی خود را برای انواع مشتریان حتی بهتر تنظیم کنید.
به‌عنوان‌مثال، به گوگل آنالیتیکس می‌توانید متوجه شوید بسیاری از افرادی که قبل از خرید، سایت شما را ترک کرده‌اند، کمتر از 30 سال داشته‌اند؛ بنابراین تصمیم می‌گیرید در تبلیغات خود پیشنهاداتی که برای این ردهٔ سنی جذاب‌تر است را ارائه دهید.

 

تبلیغات ریمارکتینگ در گوگل ادز امکانات خوبی دارد Google Display Ad Builderبه شما اجازه می‌دهد:


•    طرح، رنگ و محتوای تبلیغات خود را انتخاب کنید.
•    از تصاویر استفاده کنید.
•    در عرض چند دقیقه تبلیغات را ایجاد و به‌روز کنید.
و حتی اگر شما یک طراح حرفه‌ای نیستید و بودجهٔ لازم برای استخدام این افراد را هم ندارید، باز هم می‌توانید برای همهٔ کمپین‌های تبلیغات ریمارکتینگ خود تبلیغات سفارشی ایجاد کنید.
گزینه‌های بازاریابی مجدد Google Ads
چرا باید گوگل ادز را برای تبلیغات ریمارکتینگ خود انتخاب کنیم؟ Google Ads هنگام بازدید کاربر از وب‌سایت‌های مختلف تبلیغات شما را به آنها نشان می‌دهد. بعلاوه، این پلتفرم ویژگی‌هایی دارد که آن را برای انجام تبلیغات ریمارکتینگ، بسیار ایده‌آل می‌کند.
بعضی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:
امکان اجرای تبلیغات ریمارکتینگ برای برنامه‌های تلفن همراه 
امروزه بیشتر افراد از مرورگر تلفن همراه برای جستجو استفاده می‌کنند و در نتیجه مهم است که تبلیغات در این دستگاه نیز قابل نمایش باشد. در غیر این صورت شما بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست می‌دهید.
لیست ریمارکتینگ برای تبلیغات جستجو 
لیست ریمارکتینگ برای تبلیغات جستجو (RLSA) قابلیتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا کمپین تبلیغات جستجوی خود را برای افرادی که قبلاً از سایتتان بازدید کرده‌اند سفارشی کنید و پیشنهادها و تبلیغات خود را هنگام جستجو در گوگل و متناسب با این بازدیدکنندگان تنظیم نمایید.
تبلیغات ریمارکتینگ ویدئویی 
گوگل ادز  به شما این امکان را می‌دهد به افرادی که با کانال YouTube یا سایر ویدئوهای شما تعامل داشته‌‌اند، تبلیغاتتان را ارائه دهید و می‌توانید در YouTube یا از طریق فیلم‌ها و وب‌سایت‌های Network Display برای آنها تبلیغ کنید.
تبلیغات ریمارکتینگ از طریق لیست ایمیل 
این قابلیت که به‌عنوان Customer Match نیز شناخته می‌شود، به شما کمک می‌کند که اگر لیستی از ایمیل‌های مشتریان خود دارید، آنها را در Google Ads بارگذاری کنید و در صورت ورود به سیستم جستجوی  Google، Gmail یا YouTube، تبلیغات را به آنها نشان دهید.

مطالعه بیشتر : چطور در گوگل تبلیغات کنیم؟

 

نحوهٔ اجرای ریمارکتینگ در گوگل ادز


برای آنکه بتوانید در گوگل ادز تبلیغات ریمارکتینگ داشته باشید ابتدا باید یک حساب گوگل ادز برای خود ایجاد کرده و بعد از آن تنظیمات مربوط به این شیوهٔ تبلیغاتی را انجام دهید که در ادامه به طور مجزا در مورد هرکدام از این بخش‌ها توضیح می‌دهیم.
•    افتتاح حساب در گوگل ادز
برای این کار ابتدا به سایت گوگل ادز بروید و یک حساب مدیریت گوگل ادز برای خود بسازید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:
•    وارد حساب خود شوید.
در منوی سمت چپ، روی گزینهٔ Settings و سپس رویSub-account settings در بالای صفحه کلیک کنید.
•    روی دکمهٔ بعلاوه کلیک کنید.
•    گزینهٔ Create new account را انتخاب کنید.
حسابی که می‌خواهید ایجاد کنید را انتخاب کنید: حساب Google Ads یا حساب Smart Campaign. با انتخاب حساب Smart Campaign، یک حساب Google Ads در حالت هوشمند ایجاد می‌شود. اگر این مورد انتخاب شود، می‌توانید در هر زمان که بخواهید سایر کمپین‌های Google Ads را نیز ایجاد کنید. سپس برای حساب جدید خود نامی انتخاب کنید (این نامی است که شما و حساب‌های مشتریانتان خواهند دید).
حالا کشور و منطقهٔ زمانی خود را از فهرست‌های کشویی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بعداً نمی‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید، بنابراین بادقت انتخاب کنید.
یک ارز دائمی برای حساب انتخاب کنید. قبل از تصمیم‌گیری، گزینه‌های پرداخت موجود برای ارزهای محلی را نیز مرور کنید. همهٔ ارزها در همهٔ مناطق در دسترس نیستند.
اگر می‌خواهید به کاربر دیگری اجازهٔ دسترسی به‌حساب Google Ads خود را بدهید، روی دعوت از کاربران به این حساب کلیک کنید. این کار اختیاری است. برای دعوت از کاربر دیگری، آدرس ایمیل او را وارد کرده و سطح دسترسی که می‌خواهید به او بدهید را تعیین کنید.
•    در نهایت روی ایجاد حساب کلیک کنید و آنگاه حساب شما آماده است.

 

اجرای تبلیغات ریمارکتینگ


برای این کار باید وارد حساب کاربری خود در گوگل ادز شوید و مراحل زیر را طی کنید:
در منوی بالا روی گزینهٔ ابزارها (آیکون آچار) کلیک کرده و از بخش Shared Library گزینهٔ Audience manager را انتخاب کنید.
در وسط صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، گزینه‌ای با عنوان Set up an audience source وجود دارد که با انتخاب آن، می‌توانید منبعی برای لیست کمپین‌های خود ایجاد کنید. شما می‌توانید از منابع مختلفی مانند گوگل‌پلی؛ یوتیوب، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و ... استفاده کنید. هرکدام از این منابع کاربردهای خود را دارند. برای مثال با منبع گوگل ادز یا حتی آنالیتیکس شما می‌توانید برای سایت‌ها و با منبع گوگل‌پلی می‌توانید برای اپلیکیشن‌های خود ریمارکتینگ انجام دهید.
3. حالا سراغ گزینهٔ سوم یعنی source Audience رفته و در بخش Google Ads tag روی گزینهٔ Set up tag  کلیک کنید. در این بخش پارامترهایی که می‌خواهید از تگ‌های گوگل ادز دریافت کنید را انتخاب و سیو می‌‌کنید. بهتر است گزینهٔ اول یعنی داده‌های همهٔ بازدیدکنندگان را انتخاب کنید.
4. حالا نوبت آن رسیده که تگ‌های ایجاد شده را در سایت خود قرار دهید برای این کار روش‌های مختلفی در اختیارتان قرار داده می‌شود.
5. بعدازاین کار دوباره به لیست مخاطبین برگردید و در آنجا لیستی با عنوان All visitors می‌بینید که به شما امکان دسترسی به کاربرانی که قبلاً از سایتتان دیدن کرده‌اند را می‌دهد.
5. در هر زمان با کلیک بر گزینهٔ بعلاوه می‌توانید لیست‌های جدید ایجاد کنید و کاربران مختلف را به آنها اضافه کنید.
6. لیست‌هایی که ایجاد می‌کنید در بخش Audience Lists نشان داده می‌شوند و شما می‌توانید از آنها در کمپین‌های تبلیغات ریمارکتینگ خود استفاده کنید.
نحوهٔ ایجاد کمپین تبلیغات ریمارکتینگ
برای اینکه یک کمپین تبلیغات ریمارکتینگ راه‌اندازی کنید، کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:
•    وارد حساب Google Ads خود شوید.
•    در فهرست صفحه روی گزینهٔ Campaigns کلیک کنید.
•    برای ایجاد یک کمپین جدید روی دکمه بعلاوه کلیک کنید.
•    هدف کمپین خود را از میان گزینه‌های اهداف انتخاب کنید.
•    Display  را به‌عنوان نوع کمپین انتخاب کنید.
برای کمپین خود نامی انتخاب کنید و مکان‌ها، زبان‌ها، پیشنهادها و بودجهٔ خود را مشخص کنید.
انتخاب‌های شما در بخش هدف‌گذاری، جایی است که تبلیغات ریمارکتینگ انجام می‌شود. برای هدف‌گذاری بهینه، گزینهٔ Automated را انتخاب کنید تا یادگیریِ ماشینِ گوگل بتواند به شما کمک کند تا طیف بزرگ‌تر را مورد هدف قرار دهید. این گزینه شامل بخش‌هایی است که از داده‌های شما تشکیل شده‌اند.
اگر می‌خواهید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید، در بخش هدف‌گذاری گزینهٔ Manual را انتخاب کرده تا بتوانید از ماژول Audience segments گروه‌های مدنظر خود را انتخاب کنید. ردیابی از تگ سایت به گوگل کمک می‌کند تا بهترین گروه‌های مخاطبین را برای انتخاب شما شناسایی کند. هنگامی که لیستی را به‌صورت دستی از میان گزینه‌ها انتخاب کردید، روی گزینهٔ Done کلیک کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌های متعددی را در هدف‌گذاری اضافه کنید و می‌توانید از گزینهٔ Targeting expansion استفاده کنید که به Google این امکان را می‌دهد تا مخاطبین با بالاترین عملکرد را برای تبلیغات شما هدف قرار دهد.
سپس تبلیغات Display خود را ایجاد کنید.
و در نهایت روی ایجاد کمپین کلیک کنید.

 

 


سخن پایانی


تبلیغات ریمارکتینگ بهترین راه برای مجاب کردن کاربرانی است که به دلایل مختلف سایت شما را ترک کرده‌اند. شما می‌توانید با بهتر کردن شرایط، بار دیگر آنها را به برگشت به سایت و خرید ترغیب و تشویق کنید. مزیت اصلی این روش تبلیغاتی این است که شما شناخت خوبی از آنها دارید و در نتیجه این شیوه بسیار هدفمندتر از سایر روش‌ها است و ثابت شده است که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
 

 

maryam_taherian
maryam_taherian هرآنچه که باید قبل از شروع عالی در تبلیغات گوگل بدانید، تا فروش خود را با کمترین هزینه دو برابر کنید و بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋