اطلاع رسانی تبلیغاتی؛ الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر چگونه کار میکند؟
برای موفقیت به دیده شدن نیاز دارید. هرچه بیشتر دیده شوید بیشتر در ذهن مردم باقی میمانید. اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب این روزها است و همه سعی دارند به نحوی در این شبکه فعالیت داشته خاطرات خود را ثبت کنند یا کسب و کار خود را معرفی کنند و درآمد کسب کنند. برای کسب و کارها و کسانی که قصد کسب درآمد ار اینستاگرام را دارند، اکسپلور اینستاگرام راهی است برای موفقیت! اما چگونه میتوان در اکسپلور ظاهر شد؟ پاسخ این سوال را در ادامه مقاله خواهید گرفت.
Explore یا اکسپلور اینستاگرام یک صفحه از اینستاگرام است که پستهای متنوع و مختلف از سراسر دنیا (چه آن صفحات را فالو کرده باشید چه نکرده باشید) نمایش میدهد. البته انتخاب این که چه پستهایی برای هر فرد به نمایش درآید بستگی به فعالیتهای قبلی او در اینستاگرام دارد. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام با جمعآوری دادههای زیاد و تحلیل آنها، بهترین نتایج را برای هر فرد نمایش میدهد. شاید برایتان جالب باشد حتی فعالیت دوستانتان در اکسپلور اینستاگرام شما تاثیرگذار است.
پس اکسپلور صفحهای پر از عکس، استوری و ویدئو است که برای هر فرد متناسب با علائق خود و دوستانش و البته فعالیتهای خود و دوستانش به نمایش درمیآید. اما عواملی دیگری نیز در انتخاب محتوای این قسمت تاثیرگذار است؟ قطعا بله پس از این بخش به بعد را با دقت بیشتری مطالعه کنید چون موضوع جذاب میشود.
اینکه اینستاگرام چگونه پست ها را برای اکسپلور انتخاب میکند هنوز مشخص نیست. ولی مطمئنیم الگوریتم اینستاگرام 2020 برای هر فرد بر اساس دیتاهای بسیاری که به دست میآورد و آنالیز آنها سعی میکند بهترین محتواها را انتخاب کند. با این حال به نظر میآید عواملی که در ادامه بیان میکنیم در انتخاب های الگوریتم اکسپلور اینستاگرام موثر است:
اینکه الگوریتم اکسپلور اینستاگرام متوجه شود شما چه پستهایی دوست دارید نیاز به حجم عظیمی از داده دارد. به همین دلیل هرچقدر بیشتر فعالیت داشته باشید، بیشتر مطالب مفید و متناسب با سلیقه خود خواهید دید.
با حضور در اینستاگرام بیشتر دیده خواهید شد. با افزایش دیده شدن مخاطبان شما نیز افزایش پیدا خواهند کرد. افزایش مخاطبان نیز مستقیما در پیشرفت برند شخصی یا موفقیت کسب و کارتان تاثیر دارد. در واقع اینستاگرام میتواند یک ابزار برای مارکتینگ و تبلیغات باشد و حضور در اکسپلور یک سکوی پرتاب در بازاریابی جهت افزایش فروش است.
پستها متناسب با سلیقه هر فرد در اکسپلور نمایش داده میشوند. اگر پست شما به اکسپلور راه پیدا کند به احتمال بسیار زیاد در معرض مخاطبان شما قرار میگیرد و احتمال اینکه مخاطبانتان تبدیل به مشتری شوند بسیار بالا خواهد بود.
به علاوه با حضور پست های شما در اکسپلور و افزایش مخاطبان، پست های شما دوباره به دوستان مخاطبان خود که ممکن است با یکدیگر هم سلیقه باشند نیز نمایش داده میشود و به این ترتیب روز به روز بر تعداد مخاطبانتان افزوده خواهد شد. البته باید حواستان باشد یک استراتژی خوب داشته باشید تا پس از جذب مخاطبان جدید از اکسپلور بتوانید آنها را با خود همراه کرده و به مشتری تبدیل کنید.
پست هایی که محبوب هستند به احتمال بسیار زیاد در اکسپلور نمایش داده میشوند. هرچقدر در زمان کمتر تعداد بازدیدهای پست شما زیاد باشد، آن پست محبوب شناخته میشود. پست ها بر اساس محبوبیت رتبه میگیرند و اگر رتبه خوبی دریافت کنند وارد اکسپلور میشوند.
زمانی که یک عکس پست میکنید در صفحه خانه بارگذاری میشود و فالورهایتان آن را خواهند دید. دقیقا از همین لحظه بررسی پست شما توسط الگوریتم اینستاگرام شروع خواهد شد. اگر محتوایی پست کنید که باعث تغییر رفتار همیشگی کاربرانتان شود و تعداد بازدیدها و لایکها بالاتر برود، در اینصورت امکان اینکه آن پست در اکسپلور مخاطبانتان نشان داده شود بیشتر است.
میخواهید محصول و خدماتتان را بفروشید؟ اول باید مشخص کنید مشتری شما چه کسانی هستند. ببینید آنها چه نیازهایی دارند و کسب و کار شما چگونه میتواند به آنها کمک کند. سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:
با جواب به این سوالات و سوالات مهم دیگری که به ذهن خودتان میرسد یک پرسونا تدوین کنید و بر اساس همان پرسونا استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بچینید تا زمانی که در اکسپلور ظاهر شدید، پستها برای مخاطبان هدفتان نمایش داده شود نه مخاطبان نادرست.
به مخاطب خود اهمیت بدهید و با آنها تعامل داشته باشید. سعی کنید محتوای مورد علاقه آنها را تولید کنید. برای اینکار بهتر است صفحاتی را دنبال کنید که فکر میکنید اکثر مخاطبانتان به آنها علاقه دارند و آن را فالوو میکنند. رفتار چنین صفحاتی را آنالیز کنید تا شما بسیار بهتر از آنها ظاهر شوید.
یک راه ساده برای اینکه محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود و رتبه بهتری بگیرد استفاده از هشتگ است. از نظر بازاریابان هشتگها بسیار مهم هستند و نباید از آنها غافل شد. افراد با جستجوی هشتگها پست شما را میبینند و به صفحه شما هدایت میشوند. این هشتگها شبانه روزی کار میکنند و میتوان با آنها مخاطب جذب کرد ولی باید بدانید هشتگ گذاری نیز اصولی دارد.
استفاده بیش از حد از هشتگ، هشتگهای غیرمرتبط، هشتگهای بیش از حد تکراری و ... اصلا درست نیست.
هر وقت در حال تهیه یک پست برای انتشار هستید به این موضوع فکر کنید چگونه میتوان تعامل مخاطبان را افزایش داد تا آنها لایک و کامنت بیشتری بگذارند؟ قطعا محتوای جذاب کمک کننده خواهد بود. یا محتوایی که در آن سوالی بپرسید.
بسیاری از افراد برای لایک کننده ها و کسانی که کامنت میگذارند جایزه در نظر میگیرند برای مثال جایزه هفتگی از میان کسانی که در آن هفته پستهای جدید را لایک کرده یا کامنت گذاشتهاند.
پاسخ دادن به کامنت کاربران، استفاده از لوکیشن، استوری از پشت صحنه کسب و کار و .... همه و همه به تعامل بهتر با مخاطبان کمک میکند.
شما باید سعی کنید محتوای باکیفیت را در زمان مناسب منتشر کنید. رعایت نکات زیر پس از گذشت مدت زمانی نتایج شگفت انگیز خود را نشان میدهد.
امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. حالا که با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام و ساز و کار آن آشنا شدید وقت چیدن یک استراتژی جدید برای ورود به اکسپلور است تا شاهد افزایش فالور اینستاگرام خود حتی تا چندین برابر باشید.
پاسخ ها