پارسا احمدوند

پارسا احمدوند

دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

تاثیر کاهو در زیبایی جنین

تأثیر کاهو بر زیبایی جنین

فواید کاهو در بارداری

همه ما دوست داریم بچه‌های زیبایی داشته باشیم. به همین علت به دنبال راهکارهای مختلفی هستیم که بتونیم این آرزو رو محقق کنیم. مثلاً خیلی از مادران باردار سؤال‌هایی مثل تأثیر کاهو بر زیبایی جنین ، چه غذایی بخورم که فرزندم زیباتر بشه و... می‌پرسن. مواد غذایی بدون شک می‌تونه روی زیبایی چهره جنین مؤثر باشه. پس بهتره این مواد غذایی رو بشناسید. در این مقاله می‌خوایم در مورد این صحبت کنیم که آیا واقعاً کاهو و زیبایی جنین با هم ارتباطی دارن یا خیر. احتمالاً شما هم شنیدین که می‌گن توی زمان بارداری کاهو بخور تا بچه‌ای که به دنیا میاری زیبا و جذاب بشه.

 فواید کاهو در بارداری

زیبایی جنین در چه سنی شکل می‌گیره؟

بسته به این که چه بخشی از زیبایی چهره رو در نظر داریم، زیبایی جنین در ماه‌های مختلفی شکل می‌گیره. مثلاً وقتی که جنین بین دو تا سه ماهه است، شکل صورتش تقریباً کامل می‌شه و حالت چهره شکل می‌گیره. به همین علته که اکثر مواقع این سن رو برای شکل‌گیری صورت جنین در نظر می‌گیرن و توصیه‌های مختلف تغذیه‌ای رو برای این سن ارائه می‌کنن. از طرفی زیبایی پوست و رنگ چهره در ماه‌های آخر بارداری صورت می‌گیره. پس در این سن هم باید روی مسائل مربوط به زیبایی جنین حساسیت بیشتری داشته باشین. مواد مغذی که چربی زیر پوست، رنگ پوست و لطافت و طراوت پوست رو ایجاد می‌کنن در ماه‌های آخر باید بیشتر در رژیم غذایی مادر قرار بگیره. پس اگر قراره تأثیر کاهو در زیبایی جنین بررسی و بهش پرداخته بشه، این ماده غذایی از ماه ششم به بعد بیشتر باید در برنامه غذایی قرار بگیره.

آیا کاهو بر زیبایی ظاهری جنین مؤثره؟

از قدیم گفتن که هر کی کاهو بخوره بچه‌ش زیباتر می‌شه. به مرور زمان تحقیقات پزشکی هم نشون داد که تأثیر کاهو بر زیبایی جنین واقعیه و تغذیه می‌تونه روی پوست و زیبایی چهره نوزاد تأثیرگذار باشه. البته نباید انتظار داشته باشین که چهره فرزندتون رو یه رژیم تغذیه کاهو خیلی تحت‌تأثیر قرار بده؛ اما قطعاً وجود یه سری مواد مغذی در کاهو باعث می‌شه تا پوست و موی سالم‌تری داشته باشن و همین موارد هم روی زیبایی چهره‌شون مؤثره.

مواد مغذی و تأثیر کاهو بر زیبایی جنین

اما چطور می‌شه که کاهو و زیبایی جنین به هم ارتباط پیدا می‌کنن؟ در اصل کاهو سرشار از مواد مغذیه. ویتامین‌هایی مثل ویتامین ث و آ در کاهو به وفور یافت می‌شن. به همین علت می‌تونه در ترمیم و نگهداری بافت‌های پوستی تأثیر زیادی داشته باشه. همچنین این ویتامین‌ها باعث می‌شن تا کلاژن‌سازی به بهترین نحو در زیر پوست صورت بگیره. این ماده سبب می‌شه تا سلامت پوست بهبود پیدا کنه و حالتی الاستیسیته و منعطف داشته باشه. وقتی میزان کلاژن در زیر پوست بالا باشه، در سنین بالا هم چروکیدگی در پوست کمتر اتفاق میفته.

مواد مغذی و املاح معدنی که درون بافت‌های کاهو وجود داره از مشکلات پوستی مثل اگزما و خشکی پوست هم جلوگیری می‌کنه. درصد بالایی از حجم کاهو رو آب تشکیل می‌ده و این عامل هم سبب دهیدراته شدن پوست می‌شه. وقتی پوست رطوبت کافی داشته باشه، شاداب‌تر به نظر می‌رسه.

کاهو و کاهش التهابات پوستی جنین

ترکیبات ضد‌التهابی کاهو از عوامل دیگه‌ای هست که باعث می‌شه تأثیر کاهو بر زیبایی جنین مورد توجه قرار بگیره. لوتئین و بتاکاروتن جزو مواد کاهش دهنده التهاب هستن. بسیاری از بیماری‌ها و ورم‌های پوستی همان التهاب هستن که اگه کاهش پیدا کنن، باعث زیبایی بیشتر جنین و حتی سلامتش می‌شن. اگه کاهو رو توی برنامه غذایی خودتون قرار بدین، قطعاً هم بارداری سالم‌تری دارین هم تأثیرش روی جنین زیاده. وقتی نوزاد به دنیا میاد، التهاب زیادی در پوستش مشاهده می‌شه. خوردن کاهو به خصوص در ماه‌های آخر بارداری این التهاب رو کاهش می‌ده و فرزندتون رو در همون نگاه اول زیبا و جذاب می‌بینید.

تاثیر کاهو بر زیبایی جنین

نحوه مصرف کاهو در بارداری

به طور کلی میوه و سبزیجات بهترین مواد غذایی هستن که در زمان بارداری می‌تونید ازشون استفاده کنید. کاهو هم به روش‌های مختلف قابل استفاده است. هم می‌تونید به عنوان یه سبزی تازه کنار غذا ازش استفاده کنید. هم یه سالاد خوشمزه و سالم رو براتون تدارک می‌بینه. اگر ویار ترشیجات دارید، خوردن کاهو و سکنجبین یا کاهو و ترشی هم یه گزینه خوبه تا هم ویارتون رو کاهش بدین هم کاهو رو برای زیبایی جنین خودتون در برنامه غذایی قرار داده باشین.

پارسا احمدوند
پارسا احمدوند دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋