پارسا احمدوند

پارسا احمدوند

دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

درمان سیاهی زیر چشم

گودی زیر چشم و تیرگی دور چشم علت ها و عوامل مختلفی دارد که در حال حاضر گودی و تیرگی زیر چشم یکی از شایع ترین حالت های ظاهری پوست است که افراد همواره به دنبال راه حل درمان گودی زیر چشم و درمان تیرگی دور چشم هستند.

چشم ها یکی از تاثیرگذارترین قسمت های صورت است و تیرگی و گودی آن باعث بی حالی چشم ها و همچنین در ظاهر فرد نیز تاثیر بسیار زیادی دارد و برای خانم ها که همیشه به دنبال راهی برای زیباتر شدن هستند معضل بزرگی محسوب میشود که ما در این مقاله میخواهیم به تیرگی دور چشم و گودی زیر چشم و راه های درمان آن بپردازیم:

 

عوامل تیرگی دور چشم:

  • کم آبی
  • کم خوابی
  • بالارفتن سن
  • کمبود ویتامین
  • کاهش وزن
  • وراثت
  • مصرف دخانیات
  • آلرژی
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • مشکلات تیروئید

تیرگی دور چشم میتواند علل مختلفی داشته باشد که ما به آن ها اشاره کردیم، گودی زیر چشم و تیرگی دور چشم مشکل جدی برای زیبایی چشمان شماست و میتواند فرد را خسته، بی حال، بیمار، و پیرتر نشان دهد.شما میتوانید به سادگی و به کار گیری درمان های سریع و خانگی از شر این مشکل رها شوید در ادامه ما 9به راهکار از بین بردن تیرگی دور چشم و گودی زیر چشم میپردازیم.

درمان خانگی گودی زیر چشم:

برای گودی زیر چشم چی خوبه؟

نوشیدن آب کافی:

مهمترین علت گودی زیر چشم به دلیل کم آبی(دهیدراته بودن) است.مصرف زیاد مایعات، قهوه، نوشابه های گاز دار سبب افزایش ادرار میشود و باعث بی آبی بدن میشود. بی آبی بدن مشکلات زیادی به همراه دارد از جمله این مشکلات میتوان به مشکلات کلیوی، ریزش مو، خشکی بیش از حد پوست اشاره کرد.

 

خواب با کیفیت:

 همانطور که میدانید طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته همه به 8 ساعت خواب نیاز دارند اما با توجه به سن افراد میزان خواب مورد نیاز هر سنی متفاوت است اما به صورت کلی افراد به 8 ساعت خواب نیاز دارند. اگر میخواهید خوابی راحت و با کیفیت داشته باشید تا ساعاتی قبل از خوابیدن مصرف کافئین نداشته باشید تا خواب شما با کیفیت بیشتری باشد.

 

 

روغن بادام:

روغن بادام ترکیبی فوق العاده برای تیرگی دور چشم است چرب کردن دور چشم با روغن بادام باعث از بین رفتن حلقه های دور چشم میشود و میتوانید همراه با روغن بادام ویتامین E نیز استفاده کنید تا تاثیر آن چند برابر شود. روغن بادام تلخ دارای ویتامین E و روغن بادام شیرین دارای ویتامین A است و روغن بادام توانایی از بین بردن تیرگی و خط و خطوط ریز اطراف چشم است و باعث از بین رفتن سلول های مرده و جایگزینی آن با سلول های زنده و جدید میشود.

 

خیار:

این میوه طبیعی خاصیت روشن کنندگی دارد و به رفع حلقه های اطراف چشم کمک میکند و بدلیل رطوبتی که دارد باعث شفافیت و شادابی نیز میشود. خیار دارای ویتامین C و ماده ای بنام کافئیک میباشد که برای عوارض پوستی تاثیرگذار است همچنین مواد آنتی اکسیدان و ماده ای بنام سیلیکا در خیار موجب میگردد تا به مرور زمان تیرگی دور چشم و گودی زیر چشم از بین برود و علاوه بر سیاهی و گودی زیر چشم موجب از بین رفتن چین و چروک های اطراف چشم نیز میشود.

 

 

عصاره لیمو ترش:

لیمو ترش سرشار از ویتامین C میباشد و ویتامین C موجود در لیمو ترش با خاصیت روشن کنندگی فراوانی که دارد باعث روشن شدن تیرگی های اطراف چشم میشود. همچنین آب لیمو ترش دارای خواص ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده است و زمانی که برای اطراف چشم استفاده میشود باعث از بین رفتن بیماری هایی که سبب به وجود آمدن تیرگی شده است میشود.

 

زردچوبه:

از خواص بیشمار زردچوبه میتوان به خاصیت روشن کنندگی و آنتی اکسیدان اشاره کرد و زردچوبه بدلیل داشتن کورکمین میتاوند به از بین بردن حلقه های اطراف چشم کمک بسیاری کند. زردچوبه باعث از بین رفتن التهابات پوستی و همچنین باعث از بین رفتن تیرگی های پوستی نیز میشود.

 

روغن نارگیل:

ماساژ دادن دور چشم با استفاده از روغن نارگیل روشی طبیعی و تاثیرگذار برای برطرف کردن سیاهی دور چشم است. همچنین به دلیل داشتن اسیدهای چربی که دارد در از بین بردن چین و چروک های ریز اطراف چشم نیز موثر است. این روغن سرشار از خواص و ویتامین ها میباشد که ویتامینE موجود در آن بدلیل خاصیت آنتی اکسیدان برای بازسازی پوست و از بین بردن سلول های مرده و جایگزینی با سلول های جدید تاثیر بسزایی دارد.همچنین التهابات پوستی را نیز تسکین میدهد که همین امر موجب از بین رفتن سیاهی زیر چشم میشود.

 

سیب زمینی خام:

سیب زمینی حاوی ترکیبات طبیعی سفید کنندگی و ویتامین C است. سیب زمینی غنی از انواع ویتامین ها ومواد معدنی شگفت آور است که قادر است خستگی، تیرگی، قرمزی، التهاب و چین چروک زیر چشم را بهبود ببخشد.

 

چای کیسه ای:

کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای به از بین بردن پف و تیرگی دور چشم کمک بسیار میکند. بخصوص تانین موجود در چای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ پوست میشود.

همچنین بسیاری روش های خانگی دیگر نیز هست که میتوان به روغن ماهی، گوجه فرنگی، عسل و ...اشاره کرد که ما در اینجا سعی داشتیم 9 مورد از مهمترین درمان های خانگی تیرگی دور چشم و گودی زیر چشم را بیان کنیم.

 

 

همچنین ما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه اینترنتی محصولات پوستی سزامول این موارد را برای درمان گودی زیر چشم و تیرگی دور چشم تهیه کنید.

کرم دور چشم سزامول:

کرم دور چشم ارگانیک سزامول با ترکیب روغن های روغن بذر هویج، روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن آرگان، روغن جوجوبا، هسته انگور، کره کاکائو، ویتامین E، ویتامین A و شی باتر تهیه میشود که روغن بادام شیرین سیاهی دور چشم را برطرف میکند و حلقه های دور چشم را کمرنگ میکند ، کره کاکائو جوان کننده و روشن کننده دور چشم و....

و شما میتوانید از این کرم برای تیرگی دور چشم و گودی زیر چشم استفاده کنید اما این کرم بدلیل خاصیت روغنی که دارد برای افرادی که زیر چشم آنها دارای میلیا میباشد محصول مناسبی نمیباشد.

 

 

صابون زردچوبه سزامول:

صابون زردچوبه دستساز سزامول متشکل از روغن زیتون بکر- روغن نارگیل- روغن کرچک-روغن بادام شیرین-پودر زردچوبه- کره کاکائو-شی باتر میتواند باعث روشن تر شدن رنگ پوست شود. این صابون فاقد مواد شیمیایی، پارابن و سولفات است و باعث پاکسازی منافذ پوست میشود و باعث شفافیت و روشن شدن رنگ پوست میگردد. همچنین سزامول توانسته است برای انواع پوست به صورت جداگانه صابون زردچوبه پوست خشک و صابون زردچوبه پوست چرب و معمولی تهیه کند تا هرکسی با توجه به نوع پوست خود(چرب، خشک، معمولی) بتواند از این محصول استفاده کند.

 

درمان پزشگی گودی زیر چشم:

اگر گودی زیر چشم شما بدلیل آلرژی و مشکلات سینوسی ایجاد شود با مصرف دارو این مشکل حل میشود و معمولا پزشک متخصص برای عفونت سینوسی آنتی بیوتیک و برای آلرژی آنتی هیستامین تجویز میکند.

اگر گودی زیر چشم ناشی از پیری یا وراثبت باشد پزشک متخصص آن را با عمل زیبایی و انجام فیلر برطرف میکند اما باید توجه داشته باشید که عمل جراحی و حتی استفاده از فیلر که شامل تزریق هیالورونیک اسید  به بافت زیر چشم میباشد بدون عوارض نیست.

کلام اخر:

گودی زیر چشم مشکل جدی محصوب نمیشود و میتواند به دلیل بالارفتن سن و وراثت ایجاد شود و معمولا منجر به مشکلات دیگر نمیشود با این وجود بدلیل اینکه در زیبایی فرد تاثیر بسزایی دارد شما میتوانید با استفاده از درمان های خانگی یا استفاده از کرم های مناسب دور چشم سیاهی دور چشم و گودی زیر چشم را از بین ببرید. سزامول امیدوار است توانسته باشد با ارائه این مقاله به شما همران کمک کرده باشد تا بتوانید پوستی زیبا و سلامت را دارا باشید.

 

 

سوالات متداول:

آیا گودی زیر چشم و تیرگی دور چشم را میتوان با استفاده از روش های خانگی درمان کرد؟ جواب ما بله است، با توجه به موارد گفته شما شما میتوانید با رعایت و استفاده از ماسک های دور چشم که در منزل میتوانید تهیه کنید این مشکل را حل کنید.

آیا مصرف آب کم و کم خوابی باعث گودی زیر چشم است؟ بله از عوامل مهمی که برای تیرگی دور چشم و گودی زیر چشم تاثیرگذار است همین موارد است که کم ابی به دلیل دهیدراته شدن پوست موجب تیرگی و همچنین کم خوابی باعث ایجادی گودی زیر چشم میشود.

کرم دور چشم چی خوبه؟

پیشنهاد ما کرم دور چشم سزامول هست که علاوه بر اینکه ارگانیک است دارای ضمانت 100% رضایت مشتریانش است.

 

 

 

 

 

 

 

پارسا احمدوند
پارسا احمدوند دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋