pari

pari

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

استایل مونوکروم چیست و چگونه می‌توانیم در این سبک بدرخشیم

استایل مونوکروم یک سبک بسیار ساده و جذاب است که به واسطه همنشینی رنگ‌ها ساخته می‌شود و به استایل تک رنگ نیز معروف است. این نحوه لباس پوشیدن جنبه‌های مثبت زیادی دارد که در این مقاله قرار است به آن‌ها بپردازیم.

برای افرادی که به دنبال ساخت یک استایل بسیار ساده اما متفاوت هستند، مونوکروم حرف اول را میزند، زیرا در این استایل خبری از لباس با طراحی های شلوغ نیست و فقط رنگ ها هستند که خودنمایی میکنند.

این مطلب از چومس گالری قرار است به برسی استایل بسیار معروف مونوکروم یا تک رنگ بپردازیم و سپس برسی کنیم که چگونه به سبک مونوکروماتیت لباس انتخاب کنید و چه رنگ‌هایی در این سبک از بقیه بهتر هستند.

 

استایل مونوکروم چیست؟

استایل مونوکروم یکی از سبک‌های بسیار جذاب در لباس پوشیدن است که شما را شیک و آراسته نشان می‌دهد و تمام آیتم‌های تشکیل دهنده این سبک پوشش، از بین رنگ‌هایی از یک خانواده انتخاب می‌شوند و به آن استایل تک رنگ نیز گفته می‌شود.

تک رنگ بودن این استایل خاص، شما را خوش‌پوش و متفاوت‌تر از همیشه جلوه می‌دهد و بهتر است بدانید که پوشیدن لباس‌ به سبک مونوکروم، شما را کانون توجهات قرار می‌دهد و بهتر است با این مسئله که سادگی و زیبایی استایل شما جلب توجه کند، کنار بیایید.

قبل از این که فکر کنید پوشیدن لباس‌های تک رنگ ممکن است سرد و بی روح به نظر برسد، بدانید که در اشتباه هستید. این استایل ساده و منحصر بفرد، فقط به یک دسته از رنگ‎ها محدود نیست و برعکس، آزادی عمل برای ساخت این استایل خیلی زیاد است.

برای پوشیدن لباس به سبک مونوکروماتیک میتوانید برای متفاوت به نظر رسیدن، به سراغ رنگ‌هایی بروید که تا به حال به خاطر جلب توجه کردن از آن‌ها دوری کرده‌اید. اما بدانید این سبک بدور از هرگونه شلوغی است.

سادگی در انتخاب لباس‌هایی از یک تناژ رنگ، به شما جسارت خاصی می‌دهد تا بدون محدودیت، یک دست لباس شیک را برای تمام فعالیت‌های روزانه خود انتخاب کنید و همه جا مانند ستاره بدرخشید.

چگونه لباس های خود را به سبک مونوکروم انتخاب کنید؟

استایل مونوکروم چیست و برای چه افرادی مناسب است

برای پیدا کردن بهترین راه برای ست کردن لباس‌هایی که علاقه دارید با آن‌ها یک استایل مونوکروم حرفه‌ای بسازید، لازم نیست که جای دوری بروید، فقط کافی است به دنیای رنگ‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید سر بزنید. به این فکر کنید که به چه رنگ‌هایی علاقه بیشتری دارید و حتی کدام رنگ‌ها به شما جسارت بیشتری می‌بخشند.

آگاهی داشتن نسبت به قوانین و چارچوب‌های استایل مونوکروم، کار شما را برای ست کردن و پیدا کرد بهترین رنگ لباسی که میپوشید راحت می‌کند. بهتر است بدانید که آزادی انتخاب در این سبک پوشش، شامل دریایی از انواع رنگ‌ها و مدل‌های متنوع می‌شود.

بهتر است قبل از این که فکر کنید سبک پوشش مونوکروماتیک یعنی لباس‌های کاملا یکرنگ پوشیدن، پس در اشتباه هستید. زیرا خلاقیت در این استایل زمانی خودش را نشان می‌دهد که در بین آیتم‌های متفاوت، با تناژ رنگ‌ها بازی کنید و از بین سایه‌های مختلف نزدیک به هم، لباس‌های خود را انتخاب کنید.

البته از این نکته مهم غافل نشوید که نوع بافت لباس برای تشکیل استایل مونوکروم بسیار مهم است، چون کسی علاقه ندارد که لباس‌هایی بپوشد که سرد و یکنواخت جلوه دهند، به همین دلیل انتخاب نوع پارچه و بافت لباس میتواند تیپ شما را پر شور یا بسیار سرد نشان دهد.

پوشیدن لباس به سبک مونوکروم به شما جسارت خاصی می‌دهد، و همچنین در روزهای پرمشغله میتوانید در کثری از ثانیه یک دست لباس شیک بپوشید و به سرعت برای شروع روز خود از خانه بیرون بروید.

در ادامه بهتر است بدانید که برای ساختن استایل تک رنگ حرفه‌ای، بهتر است رنگ لباس خود را با توجه به رنگ پوست و موی خود انتخاب کنید، و در آخر تمام اکسسوری‌هایی که می‌پوشید را با رعایت هارمونی نسبت به رنگ لباس‌های خود انتخاب کنید.

نکات مهم در تشکیل استایل مونوکروم

برای این که به این سبک زیبا و خوشرنگ لباس بپوشید، همانطور که در بالا گفتیم، بهتر است ابتدا علاقه خود را کاوش کنید. ابتدا طیف‌های سرد و گرم رنگ‌هایی که دوست دارید بپوشید را پیدا کنید و ببینید کدام طیف رنگ با پوست، مو و اکسسوری‌های شما هماهنگ است. در ادامه راهنمایی‌های ما را برای ساختن حرفه‌ای استایل مونوکروم مطالعه کنید.

  • یک استایل مونوکروم حرفه‌ای با انتخاب لباس با توجه به فرم بدن ساخته می‌شود. زیرا نوع قرار گرفتن لباس‌ها بر روی اندام و فرم بدن شما در هماهنگی رنگ‌ها تاثیر بسیار مثبتی دارد.
  • مهمترین جنبه مثبت سبک پوشش مونوکروم این است که به دلیل از بین رفتن مرز بین رنگ‌ها، باعث می‌شود که قد شما بلندتر نشان داده شود و هرچه در قسمت پایین تنه از پارچه‌های براق یا رنگ‌های براق استفاده کنید این نکته بیشتر قابل دیده شدن است.
  • اگر قصد دارید که در سبک مونوکروم شیک و منحصر بفرد به نظر بیایید، بهتر است رنگ‌ها را با توجه به علاقه خود و هماهنگ با رنگ پوست، مو و اکسسوری انتخاب کنید.
  • برای ساخت این استایل اصلا نترسید، و به متفاوت بودن فکر کنید. با فکر باز و آگاهی نسبت به قوانین این سبک با تناژ رنگ‌ها بازی کنید و با خلاقیت بافت‌های مختلف لباس‌ها را با هم ترکیب کنید.
  • یکی دیگر از راهای پوشیدن لباس مونوکروماتیک به شیوه حرفه‌ای و خاص برای این که یک نواخت و خسته کننده نباشید این است که، از مدل های مختلف لباس‌ نسبت به هم استفاده کنید. یعنی لباس‌های خود را از ترکیب‌های : کتان، چین، چرم، بافت، ابریشمی و مخملی انتخاب کنید تا متفاوت به نظر برسید و همه جا بدرخشید.

انتخاب اکسسوری مناسب برای سبک مونوکروم

یکی از کارهایی که ساختن یک استایل مونوکروم را با چالش ایجاد می‌کند، ست کردن اکسسوری‌های مختلف با رنگ لباس است. زیرا در این سبک، هماهنگی همه‌ی آیتم‌ها باید با توجه به نوع رنگی که انتخاب کرده‌اید انجام شود.

همانطور که می‌دانید ست کردن جواهرات طلا با هر رنگی مشکل است. برای هماهنگی هرچه بیشتر بین لباس و جواهرات طلا باید به سراغ رنگ‌های گرم بروید. مانند رنگ‌های کرم، نارنجی و خردلی که با زیور آلات طلا به راحتی ست می‌شوند.

همینطور اگر می‌خواهید یک استایل مونوکروم با رنگ‌های سرد تشکیل دهید، بهتر است به سراغ استفاده از طلای سفید بروید و سپس به بهترین شکل ممکن لباس ها و اکسسوری‌های خود را با هم ترکیب کنید.

معروف ترین رنگ های برای ساخت استایل مونوکروم

معمولا یک سری رنگ‌ها در هر استایلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سبک پوشش تک رنگ نیز، بعضی از طیف‌های رنگ از دیگر رنگ‎ها محبوب‌تر هستند و استفاده از آن‌های برای موقعیت‌های مختلف مانند: قرار کاری، کافه گردی و خرید راحت‌تراست.

این که چند دست لباس مختلف برای ساخت استایل مونوکروم داشته باشید یک مزیت است و دست شما را برای پوشیدن لباس برای موقعیت‌های مختلف باز می‌گذارد. اما در ادامه بد نیست محبوب‌ترین رنگ‌ها در استایل منوکروماتیک را بیشتر بشناسید:

  1. رنگ کرم: بهتر است بدانید که رنگ کرم در سبک پوشش تک رنگ یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است که در همه‌ی موقعیت‌ها شما را شیک و آراسته نشان می‌دهد. کرم یکی از جذاب‌ترین رنگ‌هایی است که در آن دسترسی به تمام اقلامی که برای تشکیل استایل مونوکروم به آن‌ها لازم دارید آسان‌تر است و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود.
  2. استایل مونوکروم سفید: سفید یکی از زیباترین و معروف‌ترین رنگ‌های تشکیل دهنده استایل مونوکروم است. تمام آیتم‌های موجود در این طیف رنگ به راحتی پیدا می‌شود و برای موقعیت‌های مختلف نیز شما را آراسته، آرام و باکلاس نشان می‌دهد. سفید رنگ محبوب افرادی است که به سبک مونوکروماتیک لباس می‌پوشند.
  3. رنگ مشکی در استایل مونوکروم: یکی دیگر از شناخته شده‌ترین رنگ‌ها که برای ساخت استایل تک رنگ از آن استفاده می‌شود، رنگ مشکی است. با این رنگ به راحتی می‌توانید بدون جلب توجه به سبک مونوکروم لباس بپوشید. همچنین تنوع لباس و اکسسوری‌های زیادی دارد و وسعت انتخاب شما نیز بالاست.

سخن آخر

در این مطلب استایل بسیار زیبای مونوکروم را برسی کردیم. بهتر است بدانید که در ایران این سبک پوشش به اسم تک رنگ نیز شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد و همینطور به خاطر سادگی لباس‌هایی که تشکیل دهنده این استایل هستند، هر روز به تعدادعلاقه ‌مندانش نیز افزوده می‌شود.

سبک پوشش تک رنگ، قدرت خود را از ترکیب خلاقانه رنگ‌های هم خانواده به دست میاورد که در این بین، برای سرد و یکنواخت نبودن استایل، بهتر است خلاقیت به خرد دهید و بدانید که چگونه بافت‌های مختلف لباس‌ها را از یک تناژ رنگ با هم ترکیب کنید. در این مطلب همه این نکات را برسی کرده و توضیح داده‌ایم.

نویسنده: پوریا زنگیشه

منبع

pari
pari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋