pardis

pardis

نویسنده

اجاق گاز شیشه ای در مقابل اجاق گاز استیل ، کدام یک بهتر است؟

به طور کلی ، هر دو اجاق گاز از جنس استنلس استیل و شیشه دارای نکات مثبت و منفی هستند. هنگام خرید اجاق گاز مستر پلاس در نظر داشته باشید که آن ها نگهداری آسان و دوام بیشتری دارد.

اجاق گاز شیشه ای خوب به نظر می رسد اما باید در انتخاب یکی از آنها دقت کنید. شما باید با مواردی که از شیشه های سخت ساخته شده اند بروید. اما وقتی گرم است ، چیزی سرد را روی آن قرار ندهید یا سریع با آب پاک کنید. احتمال ترک خوردن آنها وجود دارد. شما باید بسیار مراقب باشید. در صورت ریختن ، تمیز کردن زیر مشعل ها آسان نیست ، مگر اینکه رویه های فولادی داشته باشید. اما درست است که اجاق های رویه شیشه ای ظریف تر و شیک تر از اجاق های استیل هستند.اما آنها به مرور زمان درخشش خود را از دست می دهند و به راحتی دچار خراش می شوند. در بخش زیبایی شناسی ، آنها چندان قابل توجه نیستند.

 

اجاق گاز شیشه ای چیست؟

سطح اجاق گاز شیشه ای با شیشه های مقاوم ساخته شده است که ظاهر زیبایی به اجاق گاز می بخشد. شیشه سخت شده به کار رفته در صفحه آشپزی با حرارت دادن شیشه در دمای بسیار بالا و خنک سازی سریع آن ساخته می شود. در مورد دوام و مقاومت در برابر حرارت از انواع شیشه های معمولی برتر است.مشعل اجاق گاز شیشه ای مشابه اجاق گاز استیل است. اجاق گاز شیشه ای به عنوان یک اجاق گاز از طریق گاز پخت کار می کند.

 

اجاق گاز استیل ضد زنگ چیست؟

اجاق گازاستیل ضد زنگ سطح آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

در اینجا مقایسه اجاق گاز شیشه ای و اجاق گاز فولاد ضد زنگ وجود دارد:

 

زیبایی شناسی

اگر بخواهید جذابیت بصری اجاق گاز شیشه ای و اجاق گازاستیل یا فولاد ضد زنگ را مقایسه کنید ، متوجه می شوید که حالت اول بهتر از دومی است. به همین دلیل است که اجاق گاز شیشه ای برای آشپزخانه های مدرن انتخاب می شود تا اجاق گاز استیل.

 

ایمنی

از آنجایی که اجاق گاز شیشه ای و اجاق گاز رویی از جنس استنلس استیل فقط از نظر مواد صفحه آشپزخانه متفاوت هستند ، ملاحظات ایمنی برای هر دو کم و بیش یکسان است. هر دو میز آشپزی از گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند و شما باید از اقدامات ایمنی که هنگام کار با اجاق گاز با گاز باید انجام دهید آگاهی کافی داشته باشید.

 

سهولت نگهداری و تمیز کردن

تلاش برای حفظ تمیزی اجاق گاز شیشه ای و اجاق گاز استیل تقریباً یکسان است. وقتی صحبت از تمیز کردن آشپزخانه بعد از پخت و پز است ، تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای آشپزخانه آسانتر از تمیز کردن اجاق گاز استیل ضد زنگ است. با این حال ، باید کمی بیشتر مراقب اجاق گاز شیشه ای باشید زیرا به راحتی خراشیده می شود. همچنین هنگام انتخاب محلول های تمیز کردن مراقب باشید زیرا برخی از پاک کننده ها می توانند به سطح شیشه آسیب برسانند.

هنگام تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای ، از اسکاچ و سیم استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش روی سطح می شود. همچنین ، توصیه می شود در هنگام گرم بودن محل توقف گاز شیشه را تمیز نکنید زیرا افت ناگهانی دما هنگام ریختن محلول تمیز کننده می تواند سطح بالای شیشه را ترک دهد. با این حال ، اجاق گاز از جنس استنلس استیل حتی در هنگام گرم بودن قابل تمیز شدن است.

اجاق گازهای شیشه ای در هنگام تمیز کردن نیاز به مراقبت مناسب دارند. صبر کنید تا تمام مشعل ها خنک شوند. مقداری سرکه سفید بپاشید و آن را با پارچه خشک تمیز کنید. این به از بین بردن لکه ها و چربی کمک می کند. در مجموع ، این نیاز به مراقبت بیشتر و دانش کافی دارد تا بتواند برای شما مناسب باشد. اگر می خواهید اجاق گاز شیشه ای بالا در آشپزخانه خود داشته باشید ، به تمیز کردن منظم و وسایل آشپزی مناسب نیاز دارید. در طرف دیگر ، تمیز کردن اجاق گازهای فولادی ضد زنگ بسیار راحت تر است. اما آنها تمایل دارند درخشش خود را به راحتی از دست بدهند.

 

آتش گرفتن

صفحه شیشه ای و اجاق های استنلس استیل معمولاً دارای گزینه اشتعال دستی هستند. اکنون اجاق گاز با سیستم اشتعال خودکار تهیه می کنید ، اما ممکن است در هر شرایطی ایده آل نباشد. اگر در استفاده از اجاق گاز با سیستم اشتعال اتوماتیک دقت کافی نداشته باشید ، ممکن است نشت گاز وجود داشته باشد.

اجاق های گاز از جنس استیل معمولاً با احتراق دستی عرضه می شوند. این بدان معنی است که برای روشن کردن حرارت باید از فندک یا کبریت استفاده کنید. در طرف دیگر ، اجاق گازهای شیشه ای دارای جرقه دستی یا اتوماتیک هستند . بهترین قسمت احتراق اتوماتیک این است که شما مجبور نیستید از فندک یا کبریت استفاده کنید. این بسیار راحت است زیرا فقط باید دستگیره را روشن کنید. با این حال ، خراب شدن آن آسان نیست. بنابراین ، بیشتر خانوارها اشتعال دستی را ترجیح می دهند.

 

درخواست

برای طراحی زیبا ، جذابیت زیبایی و ظاهری مدرن ممکن است با اجاق گازهای شیشه ای همراه باشید. در طرف دیگر ، اجاق های گاز استیل ضد زنگ به عنوان مقاومت در برابر لک ، ظروف سنگین و ظاهر بدون لکه شناخته شده اند. مشخص شده است که تنها مارک های کمی در بازار وجود دارد که اجاق های گازی را مطابق با استانداردهای ایمنی ، کارآمد در طبخ غذا و ارزش بالایی برای سرمایه گذاری ارائه می دهد.

 

توزیع گرما

مشعل های تابشی و هالوژنی بر روی اجاق های شیشه ای آشپزخانه وجود دارد که می توانند ظرف چند ثانیه گرم شوند ، برخلاف مشعل های الکتریکی چرخشی و سنتی که شروع به درخشش حداقل یک دقیقه طول می کشد. در اجاق گازهای شیشه ای ، در چند ثانیه خاموش شدن ، عنصر مهر و موم شده نیز سرد می شود. بنابراین ، این به یک لایه ایمنی دیگر می افزاید ، به ویژه هنگامی که کودکان در اطراف خود دارید. از این رو ، در صورت لمس تصادفی آنها ، احتمال سوختن آنها بسیار کمتر است. کنترل گرما در اجاق گازهای شیشه ای نیز بسیار دقیق است.

 

بالاخره چه اجاق گاز انتخاب کنید؟

چه اجاق گاز از جنس  استیل و چه از جنس شیشه انتخاب کنید ، واضح است که هر دو به اتصال PNG / LPG احتیاج دارند. اما آنها امتیازات خاص خود را دارند.اگر شور و شوق خود پخت و پز غذا و شما عشق به سعی کنید غذاهای مختلف با یادگیری از کتاب دستور، آن است که همیشه عاقلانه برای انتخاب یک اجاق گاز به جای اجاق القایی آن را به عنوان کنترل بهتر بر روی آماده سازی به لطف ظرف به دستگیره دوار برای کنترل مقدار شعله روی ظرف پخت و پز دقیق در صفحه آشپزی القایی برای دستیابی به دمای مطلوب آسان نیست .آشپزخانه القایی فقط در مواقعی خوب است که مجبور باشید زیاد سفر کنید و هر چند سال یکبار مرتباً جابجا شوید. به این دلیل است که شما به منبع برق به اتصال LPG نیازی ندارید.

امیدوارم مقاله فوق به شما در تصمیم گیری کمک کرده باشد اما اگر هنوز برای خرید بین اجاق گاز شیشه ای و اجاق گاز استیل شک دارید به شما توصیه میکنم حتما این مقاله کاربردی را نیز مطالعه بفرمایید.

 

 

 

 

pardis
pardis نویسنده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋