parcheen.dm

parcheen.dm

محیط مناسب،شرط لازم برای یک مهدکودک خوب:

امروزه بسیاری از والدینی که شاغل هستند و توانایی صرف مدت زمان طولانی برای کودکانشان را ندارند، به دنبال یک مهدکودک با ویژگی‌های خوب هستند. اما لازم است اشاره کنیم که این فضا تنها برای کودکانی که دارای والدین شاغل هستند ایجاد نشده است. بلکه مهدکودک فضای بسیار مناسبی است که به ارتقا و بهبود مهارت‌های مختلف کودکان می‌پردازد. همچنین در صورت وجود مربیان با تجربه و آموزش دیده، ویژگی‌های مختلفی در کودکان ایجاد می‌شود.

لازمه یک مهدکودک خوب، محیط مناسب برای کودک:

اولین خصوصیت یک مهدخوب، محیط مناسب و آماده سازی شده برای کودکان است.

اتاق های یک مهد مناسب باید نورگیر بوده و از فضای کافی برای نگهداری بچه ها برخوردار باشدو

علاوه برآن تاییدهای لازم براساس اداره بهداشت، سازمان بهزیستی را داشته باشد.

 مربیان مهد کودک باید جوان باشند. علت این موضوع این است که یک مربی مهد، باید خوش برخورد، مهربان و پرانرژی باشد تا بتواند چندین ساعت در روز را با بچه ها سپری کرده و با آنها درست رفتار کند و همچنین باید کارت بهداشت بگیرند، کارت مربیگری داشته باشند و مورد تایید بهزیستی قرار گیرند. هر چند وقت یکبار دوره بگذارنند.

علاوه بر مناسب سازی محیط یک سری اقدامات امنیتی و مراقبتی باید در سیستم مهد ها وجود داشته باشد.کسی که کودک را تحویل می گیرد باید مشخص باشد و کودک به هیچ وجه نباید به فرد ناشناس تحویل داده شود.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مهدکودک خوب، داشتن یک برنامه روزانه منظم و مفید است‌. در حقیقت داشتن یک برنامه روزانه مناسب که دارای خلاقیت بسیار بالایی نیز باشد باعث شکوفا شدن استعدادهای کودکان و همچنین بهبود مهارت‌های مختلف آن‌ها می‌شود. به عنوان مثال قرار دادن ورزش یا بازی‌های گروهی به عنوان اصلی‌ترین بخش‌های برنامه روزانه مهدکودک، باعث می‌شود علاوه بر افزایش سلامتی کودکان، مهارت ارتباط گرفتن با دیگران در آن‌ها بهبود یابد. از فعالیت‌های دیگری که بهتر است در برنامه روزانه یک مهدکودک با ویژگی‌های مناسب مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان به کتابخوانی، ساخت کاردستی، نقاشی، سفالگری، قصه سرایی، سفالگری، رقص و... اشاره کرد. افزودن هر یک از این موارد به برنامه مهدکودک می‌تواند باعث ایجاد و بهبود یک مهارت در کودکان شود.

parcheen.dm
parcheen.dm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋