parcheen.dm

parcheen.dm

وجود محیط امن در مهدکودک

مهد کودک را می‌توان به عنوان اولین محیط برای کسب مهارت های اجتماعی و علمی کودکان دانست. در مهد کودک، به کودکان این فرصت داده می‌شود تا از طریق انجام فعالیت ها و  بازی کردن،  کاوش کنند و مهارت های لازم را بیاموزند.

مهدکودک یک مرکز آموزشی است که در آن کودکان خردسال معمولاً از سه تا شش سال سن دارند و آموزش ها و مهارت های لازم را از طریق فعالیت‌های مبتنی بر بازی در محیطی متناسب با سنشان یاد می‌گیرند. مربیان در مهد کودک برای رسیدن به نقاط عطف رشد کودکان از جمله یادگیری زبان، رشد شناختی و رشد اجتماعی-عاطفی تمرکز دارند.

 

در این محیط حمایتی کودکان تشویق می‌شوند تا مهارت های اجتماعی و عادات مناسب را بیاموزند و آن را گسترش دهند. همچنین در مهد کودک مفاهیم پایه ای سواد ریاضی و علوم زیستی را می‌آموزند تا در ورود به پایه های بعدی تحصیلی شروعی عالی داشته باشند. مهدکودک می تواند از طریق فعالیت های عملی، زمان بازی و تقویت مثبت معلمان، به کودکان اعتماد به نفس لازم را برای تبدیل شدن به یادگیرندگان مستقل برای زندگی تبدیل می‌کنند.  

یک مهد کودک لازم است که آرامش و امنیت را برای کودکان فراهم کند و آنها را به سمت خلاقیت و شکوفایی استعدادها سوق دهد. مهد کودک‌هایی که شلوغ و پر رفت و آمد هستند فضای امن و آرامش را از بچه‌ها می‌گیرند. برای حفظ امنیت کودکان در محیط مهد کودک لازم است که دوربین‌های مداربسته در نقاط مختلف باشد و وسایل گرمایشی و سرمایشی روزانه  بررسی شود.نصب شود، همچنین از وسایل نوک تیز و برنده در بازی‌های کودکان خودداری شود و سلامت کودکان توسط متخصص بررسی گردد.

parcheen.dm
parcheen.dm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋