palayesazan.blog

palayesazan.blog

کارخانه پالایه سازان فرآیند توس

شرکت پالایه سازان

دلیل برای نوشیدن آب
به نظر می رسد ایرانی ها ها این روزها آب بطری را به هرجایی که می روند حمل می کنند. در واقع ، این نوشیدنی به دومین نوشیدنی محبوب (پس از نوشابه) تبدیل شده است. اما اخیراً دوستداران آب وقتی شنیدیم که گزارش جدیدی نشان داده است که فواید آب آشامیدنی بیش از حد فروخته شده است ، دچار تکان شدید شد. ظاهراً پیشنهاد قدیمی برای نوشیدن هشت لیوان در روز چیزی بیش از یک راهنما نبوده است که بر اساس شواهد علمی ساخته نشده باشد.

اما هنوز بطری آب یا لیوان خود را پایین نگذارید. اگرچه ممکن است به هشت لیوان نیاز نداشته باشیم ، اما دلایل زیادی برای نوشیدن آب وجود دارد. در واقع ، نوشیدن آب (ساده یا به صورت مایعات یا غذاهای دیگر) برای سلامتی شما ضروری است.

"آب را به عنوان یک ماده مغذی مورد نیاز بدن خود در مایعات ، آب ساده و غذاها در نظر بگیرید. همه اینها روزانه برای جایگزینی مقدار زیادی آب از دست رفته ضروری است." موسسه ، یک گروه صنعتی.

"از بین بردن مایعات به طور مداوم ، از تبخیر پوست ، تنفس ، ادرار و مدفوع اتفاق می افتد و این سلامتی باید روزانه جایگزین شود."

وقتی مصرف آب شما برابر با خروجی شما نباشد ، می توانید کم آب شوید. اتلاف مایعات در آب و هوای گرمتر ، در حین ورزشهای سنگین ، در ارتفاعات و در بزرگسالان مسن که ممکن است احساس تشنگی آنها خیلی تیز نباشد ، تأکید می شود.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که مطمئن شوید هر روز به میزان کافی آب یا مایعات دیگر می نوشید:

آب آشامیدنی به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می کند. بدن شما از حدود 60٪ آب تشکیل شده است. عملکرد این مایعات بدن شامل هضم ، جذب ، گردش خون ، ایجاد بزاق ، انتقال مواد مغذی و حفظ درجه حرارت بدن است.

"از طریق غده هیپوفیز خلفی ، مغز شما با کلیه های شما ارتباط برقرار می کند و به او می گوید که چه مقدار آب به عنوان ادرار دفع کند یا برای ذخیره نگه دارد."

وقتی مایعات کمی دارید ، مغز مکانیسم تشنگی بدن را تحریک می کند و مگر اینکه داروهایی بخورید که باعث تشنگی شما می شوند ، باید به این نشانه ها گوش فرا دهید و یک نوشیدنی آب ، آب ، شیر ، قهوه بنوشید - چیزی غیر از الکل.

 

آب و آرتریت
اثر دیگر این مایع حیاتی پیشگیری و بهبود آرتریت است. درد مفصلی روماتوئیدی یا همان آرتریت ممکن است نشانه‌ی کمبود آب در مفاصل دردناک است. این بیماری در هر دو گروه جوانان و سالمندان مشاهده می‌شود. استفاده از داروهای مسکن مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه اثرات جانبی را هم در پی دارد. دریافت آب و کاهش مصرف نمک در درمان آرتریت موثر است.

 

آب و کمردرد
تأثیر آب در جلوگیری و درمان کمردرد نیز مطرح شده است. درد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه‌ی کمبود آب در ستون مهره‌ها و دیسک‌ها است. دریافت آب بیشتر به رفع این مشکلات کمک می‌کند.

 

 آب و کاهش استرس

 85 درصد بافت مغز را آب تشکیل می‌دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت‌های خود با فشار و استرس مواجه می‌شوند. برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

 

آب و جلوگیری از گرفتگی عضلات
نوشیدن آب باعث می‌شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن‌ها راحت‌تر انجام شود.

آب و کلیه
همچنین آب به عنوان یک روان کننده در مفصل‌ها عمل می‌کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می‌توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

 

 آب و کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های کلیه و مثانه
با کاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ‌های مجرای ادراری افزایش می‌یابد.

آب باعث رقیق کردن نمک‌ها و مواد معدنی موجود در ادرار می‌شود و مانع از تشکیل کریستال‌های سنگ‌های مجرای ادراری می‌شود. سنگ‌های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی‌توانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه‌های دردناک کاهش می‌یابد.

 

 آب و جلوگیری از بیماری‌های مزمن
و بالاخره این که گفته می‌شود آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، کولیت، آسم، فشار خون بالا، دیابت در مراحل اولیه، کلسترول بالا، افسردگی، سندرم خستگی مزمن، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش دارد.

 

منبع وب سایت: شرکت پالایه سازان

 

palayesazan.blog
palayesazan.blog کارخانه پالایه سازان فرآیند توس

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋