paadra

paadra

 ۱ نفر را دنبال می کند

انواع روپوش پزشکی

 

 

برای مدت طولانی پوشیدن روپوش پزشکی هنگام معاینه و انجام درمان های مختلف پزشکی اجباری بود. امروزه بسیاری از پرستاران، داروسازان، دندانپزشکان و غیره هنگام تعامل با بیماران از انواع مختلف روپوش های پزشکی استفاده می کنند. مهمترین دلیل استفاده کادر پزشکی از این روپوش ها این است که این روپوش ها نه تنها از لباس های شخصی خود محافظت می کنند، بلکه از کاربران آن در برابر آلودگی های محیطی نیز محافظت می کنند و از آنجایی که رنگ سفید باعث می شود آلودگی و لکه های ناشی از محیط کار بیمارستان به راحتی دیده شود و به رعایت بهداشت کمک می کند.

نکات مهمی که در انتخاب روپوش پزشکی باید در نظر بگیرید

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید روپوش پزشکی باید به آن توجه کنید سایز روپوش است. پزشکان و سایر پرسنل پزشکی ساعت ها لباس پزشکی به تن دارند، بنابراین باید راحت و آزاد باشند. اگر روپوش ها تنگ و نرم باشند، می تواند مانع از حرکت آزادانه پزشکان و پرستاران در طول فعالیت های مختلف شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، روپوش های پزشکی برای رعایت بهداشت استفاده می شوند، بنابراین لازم است حداقل هر دو یا سه روز یکبار آنها را با مواد شوینده شسته و ضدعفونی کنید. بنابراین، پارچه این لباس ها بسیار مهم است; این بدان معنی است که روپوش پزشکی می تواند در برابر شستشو و استفاده از مواد ضدعفونی  و حتی سفید کننده مقاومت کند. از طرفی جنس روپوش های پزشکی باید به گونه ای باشد که در گرمای تابستان و سرمای زمستان قابل پوشیدن باشد.

مطلب بعدی مدل لباس ها یقه دگمه دار یا زیپ دار و چاکدار یا بدون چاک، تعداد جیب و قد و غیره می باشد که برای تنوع بیشتر و همچنین زیبایی و راحتی، مطابق با سلیقه پزشکان و پرستاران باید انتخاب شوند.

چگونه جنس روپوش پزشکی را تشخیص دهیم؟

 

 

روپوش ها یکی از پرمصرف ترین محصولات در محیط های پزشکی و بیمارستانی هستند، بنابراین باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند، به خصوص که به دلیل استفاده در محیط های آلوده تمایل به شستشوی مکرر دارند. بنابراین آنها باید تعدادی ویژگی داشته باشند و راه تشخیص کیفیت پارچه مناسب برای لباس پزشکی این است که اطمینان حاصل شود که این ویژگی ها را دارد:

مقاومت بالا در برابر شستشو: همانطور که قبلا گفته شد، روپوش پزشکی هر دو یا سه روز یکبار و حتی شاید یک بار در روز با انواع شوینده ها و سفید کننده ها مانند آب ژاول شسته می شوند، بنابراین مهم است که پارچه این مانتوها از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

داشتن الیاف مناسب : الیاف پنبه موجود در پارچه روپوش پزشکی باعث می شود که در برابر مواد شوینده بسیار مقاوم باشند و مواد پلی استر موجود در این پارچه ها آنها را در برابر بسیاری از شستشوها مقاوم می کند. پس برای داشتن پارچه ای با کیفیت داشتن این الیاف ضروری است.

نرمی و ظرافت: این لباس‌ها همچنین باید از پارچه‌ای نرم و لطیف ساخته شوند، زیرا پزشکان، پرستاران و سایر افرادی که آن‌ها را می‌پوشند باید بدون ایجاد حساسیت پوستی راحت باشند.

بهترین جنس برای انواع روپوش پزشکی

امروزه اکثر تولیدکنندگان روپوش پزشکی از پارچه های ترگال کجراه و ترگال ساده استفاده می کنند. به طور کلی پارچه های ترگال، سبک، بسیار مقاوم، به راحتی قابل شستشو و اتوکشی هستند. با این حال، بسیاری از شرکت های تولید کننده روپوش های پزشکی از پارچه های ترک نیز استفاده می کنند.

 

از پارچه تترون نیز برای دوخت روپوش پزشکی استفاده می شود. با توجه به ماهیت الیاف، به نظر می رسد این پارچه در هوای گرم نسبت به سایر پارچه ها عملکرد بهتری دارد.

امیدواریم این مقاله از پادرا https://paadra.com تولیدکننده انواع لباس پزشکی برای شما مفید واقع شده باشد.

paadra
paadra

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋