کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

استراتژی هایی برای بازگشت مشتری

چه چیزی از جذب یک مشتری جدید بهتر است؟ بازگرداندن مشتری!

جذب مشتریان جدید همواره جذاب و دلچسب است، اما حفظ مشتریان و استفاده از استراتژی‌های بازگشت مشتری، هم هزینه کمتری دارد و هم سود بیشتری به همراه می‌آورد. چرا بازگرداندن مشتریان ضروری است؟ چون یکبار موفق شده‌اید مشتری را قانع کنید که از شما خرید کند، به عبارت دیگر، بخش مشکل کسب و کار را انجام داده‌اید. حالا تنها نیاز دارید انگیزه‌ای برای خرید مجدد به آنها بدهید. در رقابت فشرده‌ای که وجود دارد، ممکن است مشتریان با دیدن تبلیغات جذاب رقبا، ترغیب شوند که به سمت آنها حرکت کنند و شما را به خاطر بیاورند. اما با خوش‌شانسی می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. چگونه؟ با همراهی ما در این مقاله!

داشتن استراتژی چه اهمیتی دارد؟

ستراتژی‌های بازگشت مشتری در واقع به معنای جلوگیری از جذب مشتریان توسط رقبا و تشویق آنها به استفاده مجدد از خدمات شما است. بسیاری از کسب و کارها تمرکز خود را بر جذب مشتریان جدید قرار می‌دهند، در حالی که هزینه حفظ مشتریان قبلی تقریباً یک پنجم هزینه جذب مشتریان جدید است. بر اساس مطالعات، هرچه تعداد خریدهای یک مشتری بیشتر باشد، احتمال خرید مجدد نیز بیشتر می‌شود. به عبارت دیگر، شخصی که دوبار از شما خرید کرده است، احتمالاً برای خرید سوم نیز به شما رجوع می‌کند.

یکی از مشکلات رایج فروشگاه‌ها، سبدهای خرید رها شده است که هرگز خریداری نمی‌شوند. این مشکل به سه دلیل اصلی برمی‌گردد: هزینه ارسال بالا، نداشتن اعتماد برای واریز پول و عدم وجود گزینه‌های پرداخت امن و متنوع. این چه ربطی به بازگشت مشتری دارد؟ کاربری که یکبار از شما خرید کرده است، با این مشکلات در فروشگاه شما مواجه نمی‌شود. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان قبلی نسبت به مشتریان جدید، تعداد بیشتری محصول را خریداری می‌کنند. حتی تحقیقات نشان می‌دهد که مبلغ پرداختی یک مشتری در خریدهای بعدی بیشتر می‌شود.

آیا تمایل دارید با کمترین هزینه ممکن برای کسب و کار خود تبلیغ کنید؟ راه ارزان‌ترین، داشتن مشتریان راضی است. اگر مشتریان از خدمات شما راضی باشند، شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند. در نتیجه، بدون صرف هزینه برای بازاریابی و تبلیغات، مشتریان جدید را جذب می‌کنید. داده‌ها و اطلاعاتی که از مشتریان دارید، برای درک بهتر نیازهای مخاطبان، پیشبرد کسب و کار و در نهایت، افزایش سود بسیار مؤثر هستند.

کدام استراتژی بازگشت مشتری برتر است؟

استراتژی بازگشت مشتریان برتر به طور کلی به اهداف و دورنمایی کسب و کار شما بستگی دارد. این استراتژی‌ها باید با هدف اصلی شما همخوانی داشته باشند تا به شما در رسیدن به آن هدف کمک کنند. برای مثال، اگر هدف شما افزایش وفاداری به برند است، استراتژی‌هایی که این هدف را ترویج می‌دهند را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید شناخته شوید به خاطر ارائه بهترین قیمت، استراتژی‌هایی که این مزیت را برجسته می‌کنند را انتخاب کنید. در ادامه، تعدادی از استراتژی‌های بازگشت مشتری برتر را برای شما معرفی می‌کنم. این استراتژی‌ها درصد موفقیت بالایی دارند و می‌توانند به رشد بیشتر کسب و کار شما کمک کنند.

هدیه‌ها و تخفیفات متنوع

همه افراد دوست دارند که احساس کنند قدردانی می‌شوند. چگونه می‌توانیم به خریداران نشان دهیم که از حضور آنها آگاهیم و از وجودشان قدردانی می‌کنیم؟ راه ارائه هدایا و تخفیفات است. می‌توانید محصولاتی که معمولاً توسط خریداران خریداری می‌شوند را با قیمت کمتری به فروش بگذارید. اگر اعلام تخفیفات را از طریق پیامک یا ایمیل انجام می‌دهید، حتماً در متن آن ذکر کنید که این هدیه به دلیل همراهی خریداران با شما است. راه ساده‌تری این است که هنگام تخفیف‌ها کوپن‌های مختلفی در نظر بگیرید و حتماً یک کد تخفیف برای خرید‌های آینده داشته باشید. ارسال هدایا متنوع نیز تأثیر بسیار مثبتی روی مخاطبان دارد. این هدایا می‌توانند به هر نوع کسب و کاری مناسب باشند.

خدمات پس از فروش

وقتی یک سفارش با مشکل روبرو می شود، حجم و اهمیت یک سیستم پاسخگو و پیگیری مناسب نمی‌تواند کم باشد. در استراتژی بازگشت مشتری، مهمترین جنبه آن این است که کاربر را در اولویت قرار دهید. همانطور که فکر می‌کنید، آنچه به عنوان یک پاسخگویی و خدمات پس از فروش عالی شمرده می‌شود، به طور ضروری به گوش کاربر نمی‌رسد. این مشکل بسیار پراکنده‌تر از آنچه تصور می‌کنید است، تا جایی که برخی از افراد تمایل دارند هزینه بیشتری را برای یک پشتیبانی قویتر بپردازند.

فعالیت اجتماعی

این راهبرد باعث حفظ و بازگشت مشتریان، و همچنین جذب کاربران جدید با موفقیت عمل می‌کند. در حال حاضر، نگرانی و آگاهی اجتماعی افراد به طور روزافزون در حال افزایش است. بسیاری از مخاطبان ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌ها یا سرویس‌هایی خرید کنند که به جامعه بیشتری کمک کنند. به عنوان مثال، حمایت از خیریه‌ها، برگزاری رویدادهای مختلف، منتشر کردن مطالب برای افزایش آگاهی افراد و ... از جمله روش‌هایی هستند که می‌توانید به آنها روی بیاورید. اگر پلتفرمی برای ارائه خدمات دارید که تعداد زیادی کاربر در آن فعالیت می‌کنند، می‌توانید با کنترل محتوا و جلوگیری از انتشار آگهی‌های نامناسب، افراد را به استفاده از خدمات خود تشویق کنید.

بازخورد دریافت کنید

یک راهبرد ساده و کارآمد برای بازگشت مشتریان، دریافت بازخورد است. هدف شما این است که با شناخت نیازها و خواسته‌های افراد، آنها را قانع کنید که از خدمات شما استفاده مستمر کنند. بهترین فردی که با خواسته‌های خود آشناست، خود کاربران هستند. البته منظورمان نیست که بتوانید همه افراد را در همه زمینه‌ها راضی نگه دارید، اما پرسیدن سؤالات و دریافت بازخورد به شما می‌گوید که باید بیشتر بر روی کدام موارد تمرکز کنید.

منبع:

https://blog.offch.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d8%aa%d8%b6%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c/

 

 

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋