آیا به دنبال کاری راحت با درآمد زیاد هستید؟ چرا از اینستاگرام استفاده نمیکنید؟ این سرویس ابتدا به عنوان یک بستر اشتراک گذاری عکس شناخته شده بود، اما با بیش از ۱.۷ میلیارد کاربر فعال، به یک پلتفرم تجاری بزرگ تبدیل شده است. کسب و کارهای بسیاری از اینستاگرام برای فروش کالا و خدماتشان استفاده میکنند. احتمالاً شما هم درباره درآمدزایی افراد از اینستاگرام شنیدهاید، و شاید حتی خودتان هم فکر کردهاید که چگونه میتوانید از این بستر برای کسب درآمد استفاده کنید. در این مقاله ۱۰ راه کسب درآمد از اینستاگرام را برای شما معرفی میکنیم.
بعضی افراد سوال میکنند که آیا میتوان از اینستاگرام درآمدزایی کرد؟ پاسخ به این سؤال بله، قطعاً است. با داشتن چند عکس زیبا و خلاقانه، میتوانید از توجه میلیون ها کاربر برای کسب درآمد استفاده کنید. برای این کار نیازی نیست که لزوماً کسب و کار یا بیزینس خود را داشته باشید. راه های متعددی برای بهرهبرداری از این شبکه اجتماعی و امکانات آن وجود دارد. از طرفی، برای شروع، حتی نیاز به داشتن فالوورهای زیادی نیست. مهمترین عامل در این مورد، میزان اینگیجمنت فالوورهای شما است. با داشتن تعداد حدودی ۱۰۰۰ فالوور فعال، میتوانید کار خود را آغاز کنید. با این حال، باید به خاطر داشت که به منظور جدیگرفتن کسب درآمد از اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری، نیاز به استراتژی جدی و مدیریت مناسب دارید.
اصطلاح اینفلوئنسر یا اینفلوئنسر اینستاگرامی و درآمد های بالای آنها در دنیای امروز بسیار شنیده شده است. به طور ساده، اینفلوئنسر کسی است که با انجام فعالیتهای مختلف و اشتراکگذاری پستهای جذاب توانسته شهرتی نسبی را کسب کند. در نظر مخاطبان، این افراد قابل اعتماد هستند و نظرات آنها درباره موضوعات مختلف بسیار مهم است. به همین دلیل، بسیاری از برندها نمیتوانند با این محبوبیت رقابت کنند و برای تبلیغات خود سعی میکنند با اینفلوئنسرها همکاری کنند. آنها با استفاده از پستها، استوریها و ریلزهای اسپانسرشده، خود و محصولات خود را به دنیای بیشتری از کاربران معرفی میکنند.
باید به یاد داشت که فقط داشتن تعداد زیادی فالوور نمیتواند شما را موفق کند. بلکه میزان همراهی و اعتماد مخاطب و کیفیت محتوایی که تولید میکنید، اهمیت بیشتری دارد. افراد موفقی که میشناسید، زمان زیادی را صرف جلب اعتماد و ایجاد رابطه با مخاطب خود کردهاند. اینفلوئنسری یکی از راههای کسب درآمد از اینستاگرام است که مشتاقان زیادی دارد؛ اما برای موفقیت در این حوزه، نیازمند صبر و تلاش هستید. یکی از استراتژیهای کلیدی در این زمینه، بشناسید که مخاطب شما کیست و علایق، ارزشها، نیازها و خواستههای آنها چیست.
بعد از ساخت دایره مخاطبان، نوبت به یافتن برندهایی میرسد که بتوانند اسپانسور شما شوند. در برخی موارد، خود کسب و کار با شما ارتباط برقرار میکند و در برخی موارد دیگر میتوانید از طریق شبکههای اجتماعی یا وب سایت با آنها ارتباط برقرار کرده و پیشنهاد همکاری بدهید. یکی از مشکلاتی که افراد ممکن است با آن روبرو شوند، از دست دادن اعتماد مخاطب به علت زیادهروی در تبلیغ محصولات مختلف است. برای جلب اعتماد مخاطب، هوشمندانه انتخاب کنید و همیشه به مخاطب بگویید که پست شما اسپانسر شده است و یا صرفاً یک تجربه شخصی است.
فعالیت به عنوان همکار فروش در نگاه اول شبیه به اینفلوئنسری به نظر میرسد، اما تفاوتهای مهمی با آن دارد. این شیوه یکی از بهترین راههای کسب درآمد از اینستاگرام است. برخلاف اینفلوئنسرها که کارشان معرفی و افزایش آگاهی از یک برند است، همکاران فروش فعالیت خود را بر افزایش تعداد فروش قطعی متمرکز میکنند. این نوع از همکاری به دو طریق انجام میگیرد؛ از طریق لینکهای قابل پیگیری یا کد تخفیف اختصاصی. فروشی که به کمک بازاریابی شما انجام گرفته، قابل پیگیری است و شما میتوانید برای آن کمیسیون دریافت کنید.
دستیاری و کمک به اینفلوئنسرها یا دیگر کسب و کارهای اینستاگرامی، یک راه برای کسب درآمد از اینستاگرام برای افرادی است که دوست ندارند در مرکز توجه قرار بگیرند یا ابعاد مختلف زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. برخی پیجهای اینستاگرامی برای مدیریت کار خود به کمک نیاز دارند و فیلتر کردن تقاضاهای مختلف، اشتراک تبلیغات، تشخیص فالوورهای فیک، جواب دادن به پیامها و کامنتها، برنامهریزی انتشار پستها و غیره، زمانبرند و نیاز به کمک فرد دیگری دارد. اگر میخواهید بدون اشتراکگذاری مسائل شخصی خود درآمد کسب کنید یا حتی اگر میخواهید در زمینه بلاگری تجربه کسب کنید، میتوانید از این شیوه استفاده کنید.
از نگاه اول، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای انتشار عکس و محتوای بصری به حساب میآید. با این حال، عکسها میتوانند دارای لایسنس باشند، چاپ شده و به فروش برسند. اگر مهارت عکاسی یا تصویرسازی خوبی دارید، چه جایی بهتر از اینستاگرام برای کسب درآمد؟ شما میتوانید از طریق این پلتفرم، عکسهای خود را به صورت دیجیتالی یا پرینت شده به فروش برسانید. تنها چیزی که نیاز دارید، عکسهای با کیفیت است. اگر پیش از این از اینستاگرام برای اشتراکگذاری عکسهای حرفهای استفاده میکردید و تعداد فالوورهای کمی ندارید، کافیست اعلام کنید که از این به بعد، علاقمندان میتوانند آثار شما را خریداری کنند.
همکاری با دیگر برندها یا افراد مختلف، تنها یکی از راههای کسب درآمد از اینستاگرام است. اما اگر حس میکنید این کارها مناسب شما نیست یا به روحیات شما نمیخورد، نگران نباشید. هنوز هم میتوانید از این شبکه اجتماعی به درآمد برسید. اگر کاربر اینستاگرام هستید، مطمئناً فروشگاههای آنلاین کوچک و بزرگ به چشمتان خوردهاند. این شبکه اجتماعی بستری عالی برای افرادی است که میخواهند محصولات، خدمات یا آیتمهای دیجیتال مختلف را بفروشند.
مزیت این شیوه این است که کسب و کار خودتان را دارید و نیازی نیست نگران هماهنگی و همخوانی دیگر برندها با فعالیت صفحه خود باشید. برای مثال، بسیاری از طراحان زیورآلات و اکسسوریها، از این طریق محصولات خود را به فروش میرسانند. همچنین، اگر اینستاگرام را به عنوان یک پلتفرم فروش دوست ندارید و میخواهید از طریق وب سایت کالا و خدمات خود را عرضه کنید، باز هم این شبکه اجتماعی پلتفرمی مناسب برای تبلیغ محصولات خودتان است.
مالکان کسب و کارهای بسیاری، از شبکههای اجتماعی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. با این حال، تنها تعداد کمی از آنها از مهارت کافی برای نوشتن کپشن برخوردارند. اگر توانایی نوشتن کپشنهای خلاقانه برای اینستاگرام دارید، میتوانید به سادگی خدمات خود را به شرکتهای مختلف ارائه کنید. بهترین راه برای نشان دادن مهارتی که دارید و راضی کردن افراد به همکاری با شما، این است که در حساب کاربری شخصی خود کپشنهای جذاب بنویسید. بدیهی است که هر شرکتی که بخواهد شما را استخدام کند، نیاز دارد نمونه کار ببیند. پس، حتماً چند نمونه خوب از کپشنهای خود داشته باشید.
همانطور که پیش از این اشاره کردیم، فروش محصولات مختلف، یکی از بهترین راههای کسب درآمد از اینستاگرام است. اما اگر محصولی نداشته باشیم چکار کنیم؟ در دنیای امروزی کسب و کارها، محصولی که به دیگران عرضه میکنید لزوماً نباید فیزیکی باشد. شما میتوانید از دانش و مهارتهای خود پول در بیاورید. اگر در حوزهای تخصص دارید، میتوانید نسبت به برگزاری کلاسهای آنلاین اقدام کنید. حتی ممکن است کلاس به صورت حضوری برگزار شود؛ اما بلیط فروشی آن از طریق شبکههای اجتماعی انجام بگیرد. میتوانید برای افزایش جذب مخاطب، بخشهایی از آموزشهای خود را به صورت رایگان در پیج اینستاگرام منتشر کنید تا مخاطب تمایل بیشتری به خرید پیدا کند. حتی میتوانید پرداخت برای محتوا و حمایت مالی را اختیاری کرده و از طریق شبکههای اجتماعی اینستاگرام، سود خود را افزایش دهید.
اکثر راههای کسب درآمد از اینستاگرام که تاکنون به آنها پرداختیم، برای افراد کاربرد داشتند؛ اما این مورد ویژه کسب و کارها است. مخاطبان آنلاین همیشه به دنبال پیشنهادات جذاب و تخفیف هستند. از طرف دیگر، حدود ۴۴ درصد از کاربران اینستاگرام، به صورت هفتگی از این شبکه اجتماعی برای خرید استفاده میکنند. این شبکه اجتماعی ویترینی است که از طریق آن بهترین ویژگیهای خود را به نمایش بگذارید و فروشهای ویژه یکی از آنهاست. پست کردن و اطلاعرسانی درباره تخفیفات و جشنوارهها نه تنها افراد را به خرید ترغیب میکند، بلکه آگاهی از برند را نیز افزایش میدهد و باعث افزایش فروش و درآمد شما میشود.
به عنوان یک کسب و کار، راههای کسب درآمد از اینستاگرام برای شما زیاد است. تبلیغ در پیج های افراد شناختهشده در این شبکه اجتماعی یکی از راههای موثر است. علاوه بر آن، میتوانید با دیگر کسب و کارها نیز همکاری کنید. کافیست به سراغ گزینههایی بروید که خدمات و محصولاتشان مرتبط و تکمیل کننده چیزی است که شما عرضه میکنید. با این شیوه، دایره مخاطبان، تعداد مشتریان و به تبع، درآمد هر دو شرکت افزایش مییابد. همچنین، برگزاری یک رویداد آنلاین، مسابقه، قرعهکشی و ... با هزینهای کم، میتواند درآمد شما را افزایش دهد و به جذب مخاطب و مشتری جدید کمک کند.
منبع:
پاسخ ها