nopok48722

nopok48722

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

لرزش فرمان خودرو به هنگام ترمز گیری و رانندگی به چه علت است؟

رانندگی با ماشینی که به چپ یا راست می‌کشد می‌تواند حواس‌پرتی، خسته‌کننده و خسته‌کننده باشد، زیرا سعی می‌کنید آن را در یک خط مستقیم نگه دارید.
دلایل زیادی برای کشیده شدن فرمان به یک سمت هنگام رانندگی  وجود دارد، از جمله همه چیز، از لاستیک کم باد گرفته تا قطعات تعلیق خراب. قبل از انجام هر کاری، مهم است که مشخص کنید چه زمانی کشش اتفاق می افتد.زمانی که وسیله نقلیه شروع به کشیدن به چپ یا راست می‌کند، می‌توان علل احتمالی را بررسی کرد و راه‌حل‌های بالقوه را پیدا کرد.

 علل کشیده شدن فرمان به یک سمت به هنگام رانندگی 

 قطعات سیستم تعلیق یا فرمان فرسوده شده اند

اگر لاستیک های شما مقصر نیستند، فرمان یا اجزای سیستم تعلیق شما می تواند علت اصلی باشد. هنگامی که هر یک از اینها فرسوده شود، ماشین شما می تواند به یک طرف یا طرف دیگر کشیده شود. بازرسی های سالانه به شما کمک می کند که به روز باشید تا مطمئن شوید که چیزی پوشیده نشده است.

اگر وسیله نقلیه شما هر یک از این پنج علامت را با کشیدن به یک جهت هنگام رانندگی نشان می دهد، دریغ نکنید.وسیله نقلیه خود را برای ما بیاورید تا یکی از تکنسین های متخصص ما از شما مراقبت کند!

 

فشار ناهموار لاستیک

تعمیر ماشینی که به سمت چپ یا راست کشیده می‌شود، می‌تواند به سادگی قرار دادن هوای بیشتر در لاستیک یا خارج کردن مقداری هوا باشد. لاستیک های کم یا بیش از حد باد شده می توانند بر نحوه خم شدن خودرو شما تأثیر بگذارند و متعاقباً بر روی تراز خودرو تاثیر بگذارند. علاوه بر این، لاستیک کم باد شده، مقاومت غلتشی بیشتری دارد و باعث می‌شود کشش بیشتر شود.

اگر نمی‌دانید فشار باد لاستیک مناسب برای خودروی شما چیست، یا مطمئن نیستید که چگونه باد لاستیک را بررسی کنید، راهنمای جامع فشار تایر را گردآوری کرده‌ایم.

به محض اینکه متوجه شدید ماشین خود به یک سمت کشیده می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فشار باد لاستیک را بررسی کنید. اگر ماشین همچنان به چپ یا راست منحرف می شود، مشکل دیگری ایجاد می شود.


بلبرینگ چرخ خراب است

هنگامی که یاتاقان چرخ ها فرسوده می شوند، علائم را نمی توان نادیده گرفت. معمولاً ماشین قبل از شروع به کشیدن علائم دیگری را نشان می دهد.  

معمولاً ابتدا صدای خراش را از ناحیه لاستیک می شنوید و فرمان شما می لرزد. در نهایت، ماشین به احتمال زیاد به چپ یا راست خواهد کشید. اگر بلبرینگ چرخ خراب است، بلافاصله با مکانیک خود تماس بگیرید. وسیله نقلیه شما برای رانندگی در این شرایط ناامن است.

 

علل کشیده شدن فرمان به یک سمت به هنگام ترمز کردن

 

اگر کشش فقط زمانی اتفاق بیفتد که ترمزها اعمال شوند - برخلاف مشکل تراز چرخ که کشش ثابت است - سیستم ترمز با مشکل مواجه خواهد شد. این می تواند نتیجه گیر کردن کالیپر ترمز یا فرسوده شدن قطعات تعلیق باشد.

گیر کردن کالیپر ترمز

کالیپرها توسط سیستم ترمز هیدرولیک تغذیه می شوند و به لنت های ترمز فشار وارد می کنند تا خودرو متوقف شود. هر چرخ کولیس مخصوص به خود را دارد و اگر یکی از آنها بچسبد، وسیله نقلیه به آن سمت می‌کشد.

از طرف دیگر، ممکن است مشکلی در سیلندر چرخ یا خطای هیدرولیک وجود داشته باشد. اصطکاک غیر ضروری روی ترمز در نتیجه هر یک از این خطاها باعث می شود که ترمز بسیار داغ شود و ممکن است متوجه بوی سوختگی و همچنین کشیدن ماشین به یک طرف شوید. سیستم ترمز یک جزء ایمنی حیاتی است. به این ترتیب، باید توسط یک مکانیک آموزش دیده به طور حرفه ای بازرسی و تعمیر شود.


قطعات تعلیق فرسوده

اگر سیستم ترمز همانطور که انتظار می رود کار می کند، کشش هنگام اعمال ترمز می تواند ناشی از فرسودگی قسمت های تعلیق باشد. به عنوان مثال، بوش های بازوی کنترل پایینی که نیاز به تعویض دارند، ممکن است به بازو اجازه حرکت در هنگام ترمز را بدهند، متعاقباً موقعیت چرخ را تغییر داده و باعث می شود خودرو به یک سمت کشیده شود.

یکی از علائم رایج قطعات سیستم تعلیق فرسوده، کشیدن سریع فرمان هنگام اعمال ترمز است که با رها شدن آنها فروکش می کند. در طول عمر خودرو، بیشتر سیستم تعلیق نیاز به تعویض دارد. همانطور که قطعات فرسوده می شوند، اغلب باعث می شوند که ماشین به سمت چپ یا راست کشیده شود، زیرا آنها به یک طرف تغییر می کنند یا متمایل می شوند.

خرابی دیسک ترمز 

اگر در دیسک ترمز یکی از انواع خرابی ها دیده شود از جمله؛ تاب برداشتن دیسک ترمز، شکسته شدن، لبه دار شدن یا خراش برداشتن دیسک می تواند یکی از دلایل خرابی دیسک ترمز و کشیده شدن فرمان به یک سمت به هنگام ترمز گیری باشد. این قضیه دو طرفه است یعنی برای تست سلامت دیسک ترمز یکی از کارهایی که انجام می شود تست فرمان و کشیده شدن آن به وقت ترمز گیری و لرزش فرمان یکی از علائم و علت خرابی دیسک ترمز است. بنابراین این نکته مهم رادر نظر داشته باشید چرا که خرابی دیسک ترمز می تواند در عملکرد دیگر قطعات وابسته به حرکت و توقف خودرو خلل ایجاد کرده و سلامت سرنشینان را به خطر بیندازد.

 

بیشتر بخوانید: دیسک چرخ چیست

 

ماشین به یک طرف کشیده می شود و فرمان می لرزد

لرزش فرمان و ماشینی که به چپ یا راست می‌کشد، آزاردهنده مضاعف است و نشان می‌دهد که مشکل یا مربوط به بالانس چرخ است یا فقط خرابی لاستیک.

بالانس چرخ

بالانس چرخ با تراز چرخ یکسان نیست. برای اطمینان از توزیع یکنواخت وزن در کل چرخ، وزنه های متعادل کننده کوچک و وزنه های متقابل به رینگ اضافه می شود.

چرخ نامتعادل باعث لرزش لاستیک می شود و سپس فرمان را می لرزاند. اگر وزن زیادی در یک طرف چرخ وجود داشته باشد، می تواند باعث کشیده شدن ماشین به آن سمت و همچنین تکان دادن فرمان شود.

جداسازی لاستیک

مانند مخروطی لاستیک، گاهی اوقات تایرها فقط ضعیف تولید می شوند که می تواند به این معنی باشد که آنها به آرامی یا در یک خط مستقیم نمی چرخند. جدا شدن تایر زمانی اتفاق می افتد که هوا تسمه های فولادی را مجبور به جدا شدن از قاب لاستیک کرده باشد.

معمولاً می‌توانید جدا شدن لاستیک‌ها را در سرعت‌های پایین تشخیص دهید، زیرا چرخ و فرمان شروع به لرزیدن می‌کنند یا می‌چرخند. جداسازی لاستیک به طور بالقوه بسیار خطرناک است زیرا می تواند باعث از بین رفتن کامل تایر به طور غیرمنتظره شود.
اگر احساس کردید هر یک از لاستیک ها یا فرمان شروع به لرزیدن کردید، در اسرع وقت با یک مکانیک حرفه ای تماس بگیرید.

nopok48722
nopok48722

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋