nopok48722

nopok48722

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

آیا ترمزهای خودرو باید داغ شوند تا بهترین عملکرد را داشته باشند؟

 

دیسک ترمز چیست؟

دیسک ترمز (Brake Disc ) یا دیسک چرخ یک قطعه ی دایره ای شکل از جنس؛ آلومینیوم، چدن، آهن یا فولاد و از بهترین انواع ترمز در خودرو ها با نقش کلیدی در سیستم ترمز برای تقلیل سرعت یا از حرکت ایستادن خودرو است. فشردن پدال ترمز از طریق ایجاد اصطکاک بین ترمز دیسکی و لنت های ترمز مانع حرکت دیسک ترمز و چرخ های خودرو می شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که گرما بر عملکرد ترمز و قابلیت پیش بینی شما تاثیر می گذارد. با تنظیم صحیح ترمز، در وهله اول می توان از مشکلات گرمایی جلوگیری کرد. یک سیستم ترمز استوک در یک ماشین خیابانی در کاربردهای مسابقه ضعیف عمل می کند و وسایل نقلیه مسابقه ای به سیستم ترمز با کیفیت نیاز دارند. از بین روش‌های مختلف موجود برای بهبود عملکرد سیستم ترمز، اکثر روش‌هایی برای افزایش میزان گرمای ایجاد شده یا گرمای پراکنده وجود دارد. دلیل افزایش تولید گرما در سیستم ترمز، تولید قدرت توقف بیشتر است. سیستم ترمز با تبدیل انرژی جنبشی یک وسیله نقلیه به گرما از طریق اصطکاک کار می کند، بنابراین گرمای بیشتر به معنای اصطکاک و قدرت توقف بیشتر است. اشکال افزایش خواص تولید گرما در سیستم ترمز شما این است که پس از انجام این کار، اتلاف گرما بسیار سخت تر است. سیستم های ترمزی که نمی توانند گرما را به اندازه کافی دفع کنند، می توانند باعث خرابی ترمز، آسیب یا غیرقابل پیش بینی بودن شوند. 


داغ شدن ترمزها می تواند لنت ها را از بین ببرد یا حداقل کارایی را کاهش دهد. همچنین در صورت داغ شدن ترمزها، تغییر شکل درام ها و دیسک ها امکان پذیر است.

بسته به مواد مورد استفاده، برخی از ترمزها ممکن است کمی بهتر عمل کنند. بیشتر در وسایل نقلیه مسابقه ای یا برنامه های خاص. اما دور گرم کردن برای فرمول 1، بیشتر برای لاستیک ها، مایعات و تمام قطعات متحرک است. ترمزها خیلی سریع گرم می شوند و کارایی تمام ترمزها با گرما کاهش می یابد. شما تفاوتی بین ترمز سرد یا گرم در وسایل نقلیه تولید شده برای عموم مردم و جاده ها متوجه نخواهید شد. بنابراین. برای خودروهای "عادی" نیازی به گرم کردن نیست.

برای رانندگان نیمه کامیون مانند یک دین است که ترمزها را تا حد امکان سرد نگه دارند. این دلیلی است که کامیون ها دارای ترمز موتور یا ترمز جیک هستند. تا به «ترمزهای سرویس» زمان داده شود تا خنک شوند و فقط در مواقعی که به قدرت توقف بیشتری نیاز است استفاده کنند. اما ترمز کارآمد و ایمن را قبلاً در پاسخی در مورد ترمز کامیون ها توضیح دادم.

دلیل اصلی خروج رمپ های "باند" در جاده های کوهستانی، خرابی ترمزهای داغ است. و زمانی که من مربی بودم و برخی از دانش‌آموزان نمی‌خواستند باور کنند که ترمزهای داغ شده چقدر خطرناک هستند، همیشه تعدادی تریلر سوخته را می‌دیدیم که در سراشیبی‌های طولانی از ترمزهای بالای سر آتش می‌گرفتند. یا گاهی اوقات یک کامیون متحرک اجاره ای در جاده های کوهستانی سوخته است. زیرا رانندگان کم تجربه کامیون های اجاره ای از خطر گرم شدن بیش از حد ترمز در کوه اطلاعی نداشتند.

این عکس زیبا نیست و برخی از دانش آموزان رانندگان را شوکه کرد. اما، پس از دیدن یک کامیون یا تریلر سوخته، پایان تمرین را برای من آسان‌تر کرد و در نهایت اهمیت استفاده از ترمز جیک و پایین آوردن دنده به دنده صحیح را قبل از سرازیری درک کردند. برای حفظ سرعت مطمئن در سراشیبی.

روتورها مشکلی نخواهند داشت، ترکیب لنت ترمز آن چیزی است که تعیین می کند وقتی ترمزها در دمای معینی هستند ماشین شما چقدر خوب می ایستد. تا زمانی که لنت های ترمز مرکب خیابانی را نصب کنید که در دماهای پایین به خوبی کار می کنند، می توانید روتورهای شکاف دار بزرگ و کالیپرهای بزرگ را روی خودروی خیابانی خود قرار دهید.

همچنین برخی ترکیبات لنت ترمز با دمای متوسط ​​وجود دارد که هم برای استفاده در خیابان و هم برای استفاده در مسیرهای سبک به خوبی کار می کند. اگر یک ماشین بزرگ، سنگین و قدرتمند دارید که می‌خواهید برای روزهای پیست از آن استفاده کنید و همچنان در خیابان رانندگی کنید، ممکن است بخواهید مجموعه‌ای از پدهای مخصوص مسابقه را تهیه کنید و از آن‌ها برای پیست استفاده کنید، در حالی که از پدهای ترکیبی خیابان استفاده می‌کنید. 

 هم چنین ترمزهای مسابقه ای مانند فرمول یک بسیار متفاوت هستند. اجزای اصطکاک یک ماشین مسابقه کاملاً متفاوت از یک ماشین برای استفاده معمولی است زیرا نیازهای ترمز مسابقه ای بسیار بیشتر است و بنابراین ترکیبات در هنگام سرد بودن ترمز تقریباً بی فایده هستند. آنها برای کار در دماهای بالا طراحی شده اند، اما باید خنک شوند.

روتورهای شکاف دار و سوراخ شده برای استفاده معمولی در بزرگراه ها هدر دادن پول هستند اما زیبا به نظر می رسند. اگر ترمزهای بهتری می خواهید پس پول خود را خرج لاستیک کنید. مهمترین جزء سیستم ترمز لاستیک ها و چسبندگی آنهاست. برای خرید انواع دیسک ترمز با بهترین کیفیت و قیمت از شرکت بازرگانی واته به نشانی اینترنتی vateh-sp.com مراجعه کنید

nopok48722
nopok48722

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋