hossein noori

hossein noori

نکات فیلمبرداری: نحوه تدوین فیلم آموزشی

 

من شخصی هستم که گاهی اوقات می توانم اطلاعات کلیدی را از یک گوش وارد کرده و از گوش دیگر خارج کنم ، حتی زمانی که آگاهانه سعی می کنم آن را در حافظه قفل کنم.

میدونی چیه؟ مشتریان شما نیز معمولاً از آن نوع افراد هستند - گرچه امیدوارم در حد و اندازه من نباشم.

برای اینکه یک خالق محتوای آموزشی عالی در YouTube باشید ، باید ویدئوهایی تهیه کنید که با بینندگان شما مانند ماهی قرمز کم توجهی رفتار کند - برای ماهی قرمز جرمی نیست.

بنابراین ، این سوال سوزان است که هیچ پاسخ ساده ای ندارد:

"چگونه می توان فیلم های آموزشی جذاب بصری را برای YouTube تولید و ویرایش کرد که برای مخاطبان من جذابیت های بسیار به یاد ماندنی و بسیار واضحی داشته باشد؟"

به دنبال روش های تدوین باشید که به وضوح نشان دهد آنچه سازنده می خواهد مخاطب را به خاطر بسپارد:
چگونه فیلم آموزشی بر اطلاعات خاصی تأکید دارد؟ ویرایشگر ویدئو برای جلب توجه بیننده چه کاری انجام می دهد؟ چرا اطلاعات مهم هر بخش از این ویدئو را می دانید؟

این بسیار مهم است ، من می دانم ویدئویی در مورد ایجاد ویدیو ، اما ارزش واقعی این است که علاوه بر محتوای واقعی که وی پوشش می دهد ، از این سازنده نسبتاً جدید YouTube ، اریک سیو ، نیز برخوردار باشد.

او آنچه را که موعظه می کند به وضوح تمرین می کند.

در اینجا چهار نکته اصلی وجود دارد که من می خواهم سازندگان ویدیوی آموزشی از نحوه تولید ویدیو حذف کنند:


1. اگر می خواهید بیننده شما چیز خاصی را بخاطر بسپارد ، آن را بگویید و بصری تکرار کنید


بسیاری از پاسخ ها به سوالات مشتریان ما نیاز به پاسخ 2-3 جمله ای دارند تا زمینه کامل را برای بیننده فراهم کنند.

گرچه این در صورت لزوم قابل قبول است ، اما مهم است که از خود بپرسیم جمله واحدی که می خواهیم مخاطبان ما را از بین ببرند چیست.

اگر بتوانیم یک کمک تصویری برای بیان صریح آنچه می خواهیم بینندگان ما از آن بگیرد (مانند اریک در ویدیوی خود در تصویر زیر انجام داد) کمک کنیم ، در این صورت مخاطب ما اطلاعات حسی را درک و حفظ می کند.
نکته علمی: حافظه حسی تمام اطلاعات جدیدی را که از پنج حس جمع شده اند در خود نگه می دارد و این سریعترین حافظه فراموش شده ما است.

اگر بتوانیم اطلاعات را همزمان به چندین حس تغذیه کنیم (یعنی صوتی و تصویری) ، در این صورت احتمال اینکه حافظه حسی را به حافظه کوتاه مدت تبدیل کنیم بسیار بیشتر است.

در فیلمهای آموزشی ، ما می خواهیم فیلمهای در نظر گرفته شده برای هر بیننده واضح و غیرقابل توصیف باشد ، حتی اگر متن ساده در مقایسه با توضیحات کلامی ساده باشد.

چک لیست یا گلوله های نوار جانبی یکی از روش های مورد علاقه من برای نشان دادن این موارد است. آن را برای مراجعه در کل بخش در آنجا نگه دارید.

امتیازات اضافی اعطا می شوند اگر شما بتوانید متن های مبتنی بر متن خود را از منظر بیننده در قالب جملات کامل قرار دهید.

این کمک می کند تا اطلاعات را به چیزی تبدیل کنید که بلافاصله برای هر یک از مخاطبان قابل استفاده باشد.

آنها می دانند که اطلاعات جدید برای آنها چه معنایی دارد و چگونه آنها را در حافظه خود تقسیم می کنند.

 

 

2. هر چقدر b-roll بیشتری داشته باشید ، دور نگاه کردن دشوارتر است


ویدئوی اریک یک کار مثال زدنی در ترکیب حداکثر مقدار b-roll دارد ، بدون اینکه باعث انحراف از محتوا شود.

مشاهده خواهید کرد که اگرچه برخی از این فیلمهای تکمیلی به بیان نکات کلامی کمک می کند ، اما بیشتر آنها فقط برای درگیر کردن چشمها با وسایل کمکی بصری نسبتاً سبک و شوخ برای آنچه متخصص متخصص توضیح می دهد ، استفاده می شود.
هدف اساسی این b-roll این است که اطمینان حاصل کنیم مخاطبان ما باید دائماً آینده را پیش بینی کنند.

اگر مغز شما در تلاش برای درک نشانه های بصری جدید و چگونگی تلفیق آنها در محتوا باشد ، هرگز هفت ثانیه سکوت رادیویی را که برای از دست دادن تمرکز بر YouTube لازم است ، به شما تعلق نمی گیرد.

Screen Shot 2019-09-05 at 1.22.04 AM

فیلمبرداری فیلم آموزشی

مکان فیلمبرداری را انتخاب کنید. بهترین مکان برای عکسبرداری باید محلی باشد که احساس خوبی داشته باشید و بتوانید تجهیزات مناسبی را برای فیلمبرداری فیلم آموزشی خود نصب کنید. علاوه بر این ، ترجیح داده می شود مکانی را انتخاب کنید که صدای کمتری داشته باشد زیرا این امر می تواند در ضبط اختلال ایجاد کند.

در صورت امکان ، قبل از شروع به سایت فیلمبرداری مراجعه کنید. سطح سر و صدا را در ساعات مختلف روز ارزیابی کنید و تنظیماتی را که می خواهید در آن آموزش ببینید را انتخاب کنید.

من اغلب این فشار را می شنوم که با یک دسته b-roll اضافه شده ، یک مقدار زمان اضافه شده در طول فیلمبرداری و پس از تولید وجود دارد.

در حالی که من تقریباً همیشه در اولویت قرار دادن "کمیت بر کیفیت" هنگام شروع با مشاوره ویدیویی جدید با مشتریان اشتباه می کنم ، من می گویم که جمع آوری فیلم های b-roll کمتر از آنچه فکر می کنند پیچیده و زمانبر است.

تلاش بیشتر ارزش افزایش مخاطب را دارد - به خصوص وقتی که ما واقعاً چیزی برای کمک به آموزش داریم.

همچنین ، به ازای هر قطعه B-roll که خودمان را ضبط می کنیم ، می توانیم از قطعه دیگری از b-roll سهام رایگان (یا مقرون به صرفه) برای تکمیل ویدیوی خود استفاده کنیم ، دقیقاً مانند این ویدیو.

با این حال ، ما نباید محتوای خود را پر از حواس پرتی بصری کنیم ، به دلیل حواس پرتی.

همیشه از خود بپرسید:

آیا این کمک تصویری جذاب یا منحرف کننده است؟ آیا یک نکته کلامی را تقویت می کند یا آن را رقیق می کند؟

 

3- در 30 ثانیه اول بگویید که چرا تماشای کل فیلم مهم است

همانطور که قبلاً در مورد آن نوشتم ، حفظ مخاطب ویدیوی شما یکی از مهمترین معیارهای خارج از صفحه است که YouTube هنگام رتبه بندی ویدیوها در موتور جستجوی خود ، فاکتورهای آن را در نظر می گیرد.

هرچه بیشتر بتوانید میزان حفظ مخاطب خود را افزایش دهید ، رتبه ویدیوی شما در YouTube بالاتر خواهد بود.

جمله "ثابت" یکی از بهترین روش ها برای بهبود چشمگیر این معیار است.

بر اساس آنچه بقیه ویدیو پوشش می دهد ، می توان قالب این را متفاوت کرد ، اما به طور کلی می خواهیم به کسی دلیل بیاوریم تا بقیه قسمت های ویدیو را ببیند ، حتی اگر سوال اولیه وی در اواسط راه پاسخ داده شود.

این کار را می توان با بیانیه شفاهی ، متن بصری یا هر دو انجام داد.

در این ویدئو ، او با بیانیه کلامی سرعت مطالب را کم نکرد ، اما در عوض یک خط "پاداش" بصری اضافه کرد تا منفعلانه مخاطب را ترغیب کند تا در پایان منتظر ارزش اضافی باشد.

Screen Shot 2019-09-05 at 12.44.23 PM

در اینجا چند نمونه از جملات عالی "ثابت" برای ارائه ایده نحوه ساخت خود آورده شده است:

"امروز ، ما تفاوت های دو محصول قابل مقایسه را پوشش می دهیم. حتی اگر در نیمه راه این ویدیو تصمیم گرفتید ، تا پایان بمانید ، جایی که من پنج سوال را به شما می دهم تا از ارائه دهنده بخواهم تا مطمئن شوید که آیا بهترین محصول برای شما با میزان مناسب خدمات مشتری. "
"در انتهای این ویدئو ، من لیست کاملی به شما می دهم تا روند خرید این سرویس را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنید."
"به جایی نروید ، زیرا در پایان این ویدیو ما این محصول را در عمل با یکی از مشتریان مورد علاقه خود نشان خواهیم داد!"
"در پایان این ویدئو ، شما می توانید تصمیم بگیرید که در مورد سطح مناسب خدمات شما تصمیم خوبی بگیرید. دور هم جمع شوید ، زیرا من این ویدئو را با چهار مشکلی که رایج می بینیم وقتی مشتریان ما این کار را می کنند ، پایان می دهم. تصمیم بزرگ "
جمله "ثابت" شما همیشه باید از دعوت به عمل ویدیو (CTA) جدا باشد. برای هر ویدیوی YouTube که تهیه می کنیم ، همیشه باید یک CTA یا مرحله بعدی مشخص باشد ، اما "علامت گذاری" یک پاداش جداگانه برای کسانی است که در این ویدئو خاص گنجانده اند.

4. برش های بزرگنمایی برای تأکید بر جمله و تقسیم اشتباهات روی دوربین مثر است
مشاهده خواهید کرد که رول A در این ویدئو فقط یک ضربه مستقیم از کمر به بالا دارد:
دوربین دومی وجود ندارد که به ویرایشگر ویدیو اجازه تغییر و رفت و برگشت را بدهد.

با این حال ، از آنجا که آنها در ابتدا از این فیلم با وضوح 4K فیلمبرداری کرده اند ، ویرایشگر می تواند با برش دادن شات و بزرگنمایی برش شانه ، زاویه دوم ایجاد کند.
مراحل بعدی برای تیم شما:
وقت آن رسیده است که خود و محتوای ویدئویی آموزشی خود را در آینه نگاه کنید و ببینید که چقدر با موفقیت این بهترین روش های پس از تولید را ترکیب کرده اید.

آمار حفظ مخاطب شما چگونه است؟ اگر کمتر از 50٪ باشد ، شما باید کار جدی انجام دهید.
چه اتفاقی در فیلم های شما می افتد که بینندگان از بین می روند و چرا؟
محتوایی که اینقدر وقت صرف آن می کنید چقدر جذاب و به یاد ماندنی است؟
آیا کانال های بازبینی ایجاد کرده اید که از دیگران خارج از سازمان خود بازخورد بگیرید.
یک نکته از این مقاله چیست که می خواهید در فیلم آموزشی بعدی ورودی خود بگنجانید؟
تولید ویدئو ورودی راهی طولانی برای پیشرفتهای مداوم و افزایشی است.

 

ادیت کلیپ آموزشی

از دستگاه ویرایش استفاده کنید. پس از فیلمبرداری از آموزش خود ، ممکن است بخواهید تغییراتی ایجاد کنید. ابزاری مانند Windows Movie Maker (برای رایانه شخصی) یا iMovie (برای Mac) می تواند در ویرایش فیلم آموزشی شما بسیار مفید باشد. این نوع نرم افزار نه تنها به شما امکان وارد کردن و ویرایش آموزشها ، افزودن فایلهای صوتی و ویرایش آنها را می دهد ، بلکه فیلم خود را به صورت آنلاین نیز به اشتراک می گذارید.

استفاده از کمک های فنی اضافی را در نظر بگیرید تا از ویژگی های جالب استفاده کنید. ابزارهایی مانند Go! Animate (که به شما امکان طراحی کارتون را می دهد) ، Google Story Builder (که به شما امکان می دهد مینی فیلم و فیلم بسازید) و Stupeflix (که به شما امکان می دهد تصاویر و فیلم ها را به صورت اسلایدی متحرک کنید) می توانند ویدیوی شما را حرفه ای کنند .

هنگامی که از اشتباهات گذشته در فیلمبرداری و تدوین آموختید ، معمولاً دلیلی ندارد که برای مطالب قبلی وقت بگذارید. مهمترین چیز این است که مخاطبان شما ببینند مطالب شما به آرامی بهبود می یابند.

اگر نوع مناسبی از محتوای ویدئویی بی طرفانه و شفاف را ایجاد می کنید ، بینندگان شما برای شما و پیشرفت های ویدئویی شما ریشه می اندازند.

زیرا ، به ساده ترین مفهوم ، کل هدف ایجاد فیلم های آموزشی این است:

مخاطبان خود را به خاطر سپردن اطلاعاتی كه آنها را قادر به تصمیم گیری آگاهانه در خرید می كند ، بگذاریم.

برخی از مطالب از سایت امیگو گرفته شده است.

hossein noori
hossein noori

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋