hossein noori

hossein noori

قدرت محتوای آموزشی چقدر است؟

بیش از دو دهه از انتشار مقاله مهم بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، با عنوان "محتوا پادشاه است" می گذرد. در آن زمان ، گیتس هنوز مدیرعامل مایکروسافت بود و او در صدد تبدیل شرکت از یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار به یک غول فناوری چند وجهی بود. یکی از اولین اقداماتی که وی در این زمینه انجام داد ایجاد همکاری با شبکه تلویزیونی NBC برای ایجاد کانال خبری کابل MSNBC و همچنین پورتال اخبار اینترنتی بود که در نهایت به NBCNews.com تبدیل شد.

گرچه مقاله گیتس بیشتر به عنوان مدل کسب و کار با محتوای آنلاین متمرکز بود ، او به چند نکته خوب در رابطه با کیفیت اشاره کرد: وی بر اهمیت ارائه اطلاعات به روز و با عمق کافی برای اطلاع رسانی و اشتغال کاربران اینترنت تأکید کرد. وی جذابیت محتوای آموزشی را توصیف کرد.

تولید محتوای دیجیتال به صنعتی تبدیل شده است که به نظر می رسد بیشتر با هدف ایجاد هرچه بیشتر بازدید از صفحه وجود داشته باشد و این احتمالاً در نتیجه دخالت شدید بخشهای بازاریابی است. اگرچه بحثهای زیادی در مورد نیاز به ایجاد مداوم محتوای عالی وجود دارد ، اما این اغلب به معنای انجام ویروسی شدن است.

مشکلی که در این تمرکز وجود دارد این است که به راحتی می توان فراموش کرد که در وهله اول چه محتوایی باید انجام شود ، یعنی:

به اطلاع رساندن
سرگرم کردن
الهام بخشیدن
آموزش
مشغول کردن


وقتی نویسندگان هدف خود را برای ایجاد محتوا قرار می دهند ، لازم نیست فقط به یک هدف محدود شوند. به عنوان مثال ، ارائه یک ویدیوی دیجیتال می تواند به طور همزمان آموزنده ، سرگرم کننده ، آموزشی و جذاب باشد. برخی از بهترین مطالب با هدف دستیابی به بیش از یک هدف تولید می شوند. اینفوگرافیک ها غالباً آموزنده و سرگرم کننده ساخته می شوند و یک مستند مانند «پادشاه کنگ» که در سال 2007 جوایز مختلفی را به دست آورد ، می تواند ضمن الهام بخشیدن به یک داستان عالی در مورد دنیای بازی های ویدئویی رقابتی ، الهام بخش باشد.

 

جذابیت محتوای آموزشی

ترکیبی از اطلاعات با سرگرمی رایج ترین ترکیب مورد استفاده برای تولید محتوا است و این استراتژی غالباً در تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا خود را متقاعد و فروش می کند.

محتوای آموزشی غالباً به تنهایی ایجاد می شود ، اما مطمئناً می تواند سرگرم کننده ، اطلاعاتی ، الهام بخش و جذاب باشد. محتوایی که آموزش می دهد محدود به کتابچه های راهنما و کتاب های درسی نیست. مثالهای دیگر شامل آموزش ، راهنمای راهنما ، دستور العمل ها ، بررسی محصولات و فیلم های گام به گام است.

محتوای آموزشی به دلیل جنبه مفید آن قدرتمند است. مردم دائما در جستجوی توضیحات و راه حل ها هستند و اینجاست که محتوای آموزشی می درخشد. موفقیت وب سایت هایی مانند WikiHow ، که راهنماهای آنلاین مفیدی را ارائه می دهد ، و Vox با گزارش های خبری خود همراه با توضیحات قابل تأمل ، اثبات جذابیت محتوای آموزشی است.

کسانی که فیلم آموزشی شما را می بینند، می خواهند از آموزش شما مطالبی را یاد بگیرند و اگر بفهمند که خود مدرس نسبت به موضوع شناخت ندارد، سریعا متوجه می شوند و تمایلی به دیدن ادامه ی کلیپ آموزشی شما را ندارند. بعد از انتخاب مدرس، شما باید یک نفر را به عنوان فیلمبردار و صدابردار انتخاب کنید. برای ساخت کلیپ آموزشی معمولی نیازی نیست یک صدابردار جدا استفاده کنید به علت اینکه شما می خواهید با موبایل یا با دوربین های دیجیتال ساده فیلمبرداری کنید و صدا را عموما می خواهید از همین ها بگیرید البته که اگر بتوانید یک میکروفون یقه ای هم پیدا کنید که برای ضبط صدای با کیفیت تر خیلی بهتر است.

 

محتوای آموزشی به شما کمک می کند با مشتریان ارتباط برقرار کنید

محتوای آموزشی مناسب تأثیر ماندگاری بر مصرف کنندگان می گذارد. شرکت هایی که از مشکلاتی که مشتریانشان دارند اطلاع دارند ، باید به شدت به فکر ایجاد محتوایی باشند که بتواند راه حل ارائه دهد. آموزش مشتریان روشی جذاب غیرمستقیم است که از نظر ارتباط با آنها می تواند تا حد زیادی پیشرفت کند. ایده ارائه چیزی است که فقط ارزش را فراهم کند بدون درخواست حمایت. بخشی از محتوای بالا از مجله طلوع فیلم می باشد.

برند هایی که هرگونه محتوای آموزشی را ارائه نمی دهند ، در صورت به خطر انداختن اعتبار و مشتری خود هستند. مثالی در اینجا آورده شده است: یک مشتری تلفن هوشمند در یک حلقه گیر کرده است که نمی تواند در صفحه اصلی بارگیری شود. اگر مشتری به وب سایت تولید کننده مراجعه کند و به دنبال راه حل موجود باشد ، به منابع دیگری متوسل می شود. جستجوی سریع Google می تواند به آنها کمک کند تا ویدیوی نحوه تنظیم مجدد تلفن هوشمند را پیدا کنند. اگر این اطلاعات در وب سایت یک تولید کننده رقیب وجود داشته باشد ، آنها احتمالاً این مورد را برای خرید بعدی در ذهن دارند.

سازنده در حال ارائه راه حلی است که با دستگاه های دیگر نیز کار می کند. ارزش مشتریان این است که آنها می توانند تلفن های هوشمند خود را بدون نیاز به مراجعه به یک تعمیرگاه به تنهایی تنظیم کنند و ارزش تولید کننده برندهای مثبت به علاوه مزیت رقابتی است زیرا شرکت های دیگر این محتوا را ارائه نمی دهند.

 

استفاده از محتوای آموزشی داخلی

اکنون که جلسات جدید جهت گیری کارکنان به طور آنلاین جابجا شده است ، بخش های منابع انسانی می توانند محتوای دیجیتالی خود را برای این منظور ایجاد کنند ، به ویژه هنگام کار با کارمندانی که در مکان های دور کار می کنند.

حتی اگر به نظر می رسد دپارتمان های بازاریابی دنیای محتوای دیجیتال را تسخیر کرده اند ، تیم های سازمانی می توانند از محتوای آموزشی برای کمک به آنها در روندهای خاص تجاری استفاده مناسبی کنند.

 

جهان همیشه می تواند از محتوای آموزشی بیشتری استفاده کند

متخصصان بازاریابی که از محتوای آموزشی استفاده استراتژیک می کنند ، درک می کنند که عطش دانش یک ویژگی انسانی است که هرگز از بین نخواهد رفت. مردم مشکلات را دوست ندارند ، اما مطمئناً از یافتن ابزارهای مناسب برای حل آنها لذت می برند و احتمالاً مکانهایی را که راه حل پیدا کرده اند به خاطر می آورند.

منابع محتوای آموزشی به دلیل ارزشی که دارند بسیار مورد توجه و یادآوری قرار می گیرند و این می تواند یک روش عالی برای جذب و حفظ مصرف کنندگان باشد.

محتوایی که آموزش می دهد از جذابیت بالایی برخوردار است و هرگز از مد نمی افتد ، اما ایجاد و تحویل صحیح آن چندان آسان نیست. هنگام آموزش ، بسیار مهم است که از استفاده از مطالب خشک مانند کتابچه های راهنمای بیش از حد فنی و راهنماهای گام به گام سفت و سخت که اساساً دستورالعمل های جدید را ترمیم می کنند ، خودداری کنید. درست مانند محتوای اطلاعاتی ، الهام بخش و سرگرم کننده ، مقالات آموزشی ، راهنماها ، فیلم ها و برنامه های صوتی نیز باید دوستانه و با بالاترین کیفیت باشند.

hossein noori
hossein noori

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋